آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصادی » دولت » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 60983
جمعه - ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی:

بازدید نایب رئیس مجلس از مناطق سیل‌زده کلیبر ‌/ پیگیری تکمیل سد پیغام‌چای ‌پس از حدود دو دهه نیمه‌تمامی‌

بازدید نایب رئیس مجلس از مناطق سیل‌زده کلیبر ‌/ پیگیری تکمیل سد پیغام‌چای ‌پس از حدود دو دهه نیمه‌تمامی‌

به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی نیکزاد در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان کلیبر با اشاره به اینکه در این خسارت سیل، اگر کانال‌های هدایت آب، درست عمل می‌کرد، خسارت احشام، کشاورزی و منازل را شاهد نبودیم، اظهار داشت: وزارت کشور و مدیریت بحران با احیای زیرساخت‌ها، نهرهای مختلف و کانال‌های هدایت آب، مانع تکرار سیل شود.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن هم در بازسازی و تجدید نظر طرح هادی روستاهای سیل زده باید کمک کند، افزود: هلال احمر و سایر نهادهای امدادرسان هم نیازهای اولیه سیل زدگان را تامین کنند تا مشکلی برای اسکان و تامین مواد غذایی آنها پیش نیاید.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه سد پیغام چای سالهاست نیمه تمام باقی مانده است، گفت: در مجلس پیگیر خواهیم بود تا اعتبار ۳۳ میلیاردی امسال این سد تخصیص صددرصدی بگیرد.

وی از تلاش برای استفاده این سد از ماده ۵۶ برای تامین مالی تکمیل پروژه خبر داد و ابراز داشت: بر اساس ماده ۵۶، بانک‌ها با فاینانس، پول را به وزارت نیرو می‌دهند تا تکمیل کند و در نهایت، دولت اصل و سود را به بانک می‌دهد.

نیکزاد، با اشاره به اینکه بانک ملت اعلام آمادگی کرده ولی به تنهایی کافی نیست و کنسرسیوم با سایر بانک‌ها را می‌طلبد، خاطر نشان کرد: نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا این سد با تامین مالی، به سرعت تکمیل شده و در اختیار مردم قرار گیرد.