آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر
کد خبر : 51506
چهارشنبه - ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
فرماندار شهرستان اهر:

باید از مصرف اضافی برق، گاز و آب در مدارس پرهیز شود/ مدارس بدهی‌های انشعابات سال ۹۶ را تسویه کنند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش اهر با تبریک پیشاپیش هفته وحدت و هفته بسیج اظهار داشت: بسیج در تمامی حوزه‌های عمرانی، درمانی، فرهنگی، خدماتی، اجتماعی، اقتصادی و … در کنار دولت و ملت قرار دارد و همواره از تلاش برای رفع دغدغه‌های مردم و مشکلات آنان دریغ نمی‌کند.

وی افزود: لازم می‌دانم تا از حضور پررنگ تمامی فرهنگیان، دانش‌آموزان و آحاد مختلف مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان قدردانی کنم این راهپیمایی ۱۳ آبان امسال اصلاً قابل‌مقایسه با سال‌های گذشته نبود به‌طوری که حضور گسترده مردم حماسه به‌یادماندنی خلق شد.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به شرکت ۴۲ طرح و ایده خلاقانه در ششمین جشنواره بین‌المللی ربع رشیدی گفت: خوشبختانه شرکت ۴۲ طرح و ایده خلاقانه از شهرستان اهر در ششمین جشنواره بین‌المللی ربع رشیدی جزو شهرستان‌های برتر و فعال در این جشنواره و نمایشگاه بودیم و بیشترین طرح ارائه‌شده به این جشنواره از پژوهشسرای دانش‌آموزی خیام اهر بود.

محمودی بابیان اینکه طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و دولت خدمات آب، برق و گاز در سالجاری برای مدارس دولتی رایگان است، ابراز داشت: جای تعجب است که امسال به دلیل اینکه خدمات آب، برق و گاز رایگان اعلام‌شده طی نامه‌ای که به فرمانداری اهر واصل‌شده اعلام کرده‌اند که میزان مصرف انشعابات زیربنایی سه برابر افزایش‌یافته است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر ادامه داد: همواره دین اسلام نیز بر پیروان خود تأکید می‌کند تا هر زمان به صرفه‌جویی توجه داشته باشند اما وقتی به ما گزارش می‌شود که مصرف برق در مدارس سه برابر افزایش‌یافته با توصیه دین مغایرت دارد البته باید مدیران مدارس به میزان الگوی مصرف توجه کنند.

وی در خصوص تجمیع مدارس دوره اول و دوم فرزانگان و علامه حلی گفت: کمیته تخصصی برای تعیین راهکارهای تجمیع مدارس مورد نظر با حضور کارشناسان تشکیل یافته و راهکارهایی که از این کمیته به شورای آموزش و پرورش اهر ارجاع می‌شود بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌شود.

 

معافیت مدارس از پرداخت هزینه برق، گاز و آب الگوی مصرف دارد

کاظم تاروردی پور، رئیس اداره برق شهرستان اهر نیز در این جلسه اظهار داشت: بر اساس قانون سالجاری مدارس از پرداخت هزینه مصرف برق، گاز و آب معاف هستند البته این معافیت تا سطح الگوی مصرفی است که برای مدارس از سوی دستگاه‌های خدمات رسان تعیین‌شده و تصور اینکه مدارس هراندازه مصرف کنند رایگان خواهد بود کاملاً اشتباه است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام دولت ۹۰ درصد میزان مصرف برق سال گذشته در مدارس رایگان خواهد بود، افزود: اگر مدارس بیش از الگوی مصرف تعیین‌شده برق، گاز و آب مصرف کنند هزینه مصرف مازاد اخذ می‌شود.

رئیس اداره برق شهرستان اهر ادامه داد: معافیت مدارس از پرداخت هزینه مصرف برق، گاز و آب تا به حال اعمال نشده چون قرار بود تا سازمان برنامه‌وبودجه با همکاری برخی از وزارتخانه‌ها الگوی مصرف برای مدارس تعریف کنند اما هنوز با گذشت ۸ ماه از سالجاری الگوی مصرف اعلام‌نشده است.

تاروردی پور بابیان اینکه مدارس می‌بایست برای بهره‌مندی از معافیت پرداخت هزینه مصرف برق، گاز و آب، بدهی‌های مانده تا پایان سال ۹۶ را تسویه کنند، گفت: مدیریت توزیع نیروی برق اهر آمادگی دارد تا برای تقسیط بدهی‌های مدارس همکاری کند و از طرفی هم برنامه‌ای برای قطع برق مدارس به دلیل بدهی نداریم اما تأکید داریم بدهی‌ها را تسویه کنند.

وی با تأکید بر اینکه معافیت پرداخت هزینه برق، گاز و آب شامل ادارات نمی‌شود صرفاً مختص مدارس است خاطرنشان کرد: امسال به دلیل رایگان شدن هزینه برق، گاز و آب برای مدارس شاهد افزایش مصرف برق در مدارس اهر بودیم.

 

مدارس شهرستان اهر باید بدهی‌های خود را تا پایان سال ۹۶ تسویه کنند

عزیز عزیزی، رئیس اداره گاز شهرستان اهر در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه مدارس شهرستان اهر تا پایان سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان به شرکت گاز بدهی دارند، اظهار داشت: اداره گاز اهر گاز مدارس را در فصل زمستان قطع نکرده بلکه قطعی گاز مدارس در فصل تابستان آن‌هم به دلیل انباشت بدهی‌ها انجام‌گرفته است.

وی افزود: بر اساس تعامل و همکاری که با آموزش و پرورش و مدیران مدارس داریم بارها بدهی‌های مدارس را تقسیط بندی کردیم تا پرداخت کنند اما باید قبول کنیم که مدارس در فصل زمستان از نظر پرداخت هزینه انشعابات با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند.

رئیس اداره گاز شهرستان اهر با اشاره به معافیت مدارس شهرستان اهر از پرداخت هزینه مصرف گاز ادامه داد: مدارس دوشیفته و تک شیفته در این معافیت با همدیگر تفاوت‌هایی دارند و بر اساس دستورالعمل ابلاغی به اداره گاز اهر میزان معافیت گاز بر طبق کنتورها و یک یا دو شیفته بودن مدارس خواهد بود.

عزیزی خطاب به مدیران مدارس خاطرنشان کرد: مدیران مدارس هرلحظه به فکر صرفه‌جویی در مصرف گاز یا سایر انشعابات باشند.

وی با تأکید بر اینکه تمامی هنرستان‌های شهر اهر به شرکت گاز بدهی دارند، یادآور شد: برخی از مدارس در پرداخت هزینه مصرفی گاز خوش‌حساب هستند اما مدارسی هم وجود دارد که سه سال می‌شود هزینه مصرف گاز را پرداخت نکرده‌اند.

 

مدارس ۲۰ میلیون تومان به شرکت آب و فاضلاب بدهی دارند

حمیدرضا حائری، مدیر آب و فاضلاب شهری اهر در این جلسه با اشاره به بدهی مدارس از نظر مصرف آب اظهار داشت: هم‌اینک مدارس حدود ۲۰ میلیون تومان به شرکت آب و فاضلاب بدهی دارند.

وی افزود: صحبت‌هایی که در خصوص معافیت مدارس در پرداخت هزینه آب، برق و گاز شده این است که حتماً باید بدهی‌های سال گذشته مدارس به‌طور کامل تسویه شود.

مدیر آب و فاضلاب شهری اهر بابیان اینکه معافیت پرداخت هزینه آب، برق و گاز تنها شامل مدارس دولتی می‌شود، ادامه داد: گاهاً سؤال می‌شود که مدارس غیرانتفاعی هم مشمول معافیت پرداخت هزینه مصرف آب، برق و گاز می‌شود باید عرض کنم خیر تنها مدارس دولتی مشمول این معافیت هستند.

انتهای پیام/