آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 18426
چهارشنبه - ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
دادستان سابق عمومی و انقلاب شهرستان اهر:

با رضایت اولیای دم ۱۳ نفر از محکومین قصاص به زندگی بازگشته‌اند/ از اهری بودنم افتخار می‌کنم

به گزارش خبرنگار اهرامروز، یعقوب شهبازپور در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر، اظهار کرد: از اینکه بتوانم سختی‌ها و فعالیت‌های چهارده‌ساله‌ام را به‌عنوان دادستان اهر در این مراسم بگویم برایم سخت است.

وی با اشاره به اینکه با افتخار می‌گوییم که شهرستان اهر یکی از شهرستان‌های امن استان آذربایجان شرقی است، افزود: از اینکه در سمت رئیس دادگستری آذرشهر انجام‌وظیفه می‌کنم و از شهرستان اهر می‌روم به‌منزله این نیست که اهری‌ها را فراموش خواهم کرد بلکه بنده از اهری بودنم افتخار می‌کنم.

دادستان سابق عمومی و انقلاب شهرستان اهر ادامه داد: در طول سال‌هایی که در دادگستری و دادستانی شهرستان اهر فعالیت داشتم سعی کردم تا درب اتاقم بر روی کسی بسته نشود در حالی که اولویتم را خدمت به مردم و دفاع از حقوق آن‌ها قرار داده بودم.

شهبازپور بابیان اینکه در طول پنج سال گذشته به دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان اهر نزدیک به ۸۳ هزار فقره پرونده واردشده است، گفت: هر پرونده‌ای که دادستانی شهرستان اهر وارد شد تلاش کردیم تا در کمترین زمان رسیدگی کنیم و اکنون اعلام می‌کنیم که تمامی پرونده‌های ورودی به دادستانی عمومی و انقلاب اهر رسیدگی و مختومه شده است.

وی با ذکر اینکه عملکردمان اگر نمره‌ای داده شود شاید می‌توان گفت که در بحث زندان نیز نمره قابل‌قبولی اخذ می‌کنم، بیان داشت: در طول پنج سال و ۶ ماه گذشته حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر به زندان اهر ورودی داشتیم که عمدتاً این زندانیان محکومین مالی و مواد مخدر بودند و برای اینکه حداقل بتوانیم در کاهش آمار زندانیان مؤثر باشیم برای آن‌ها در حوزه ایجاد اشتغال نیز داشته‌ایم.

دادستان سابق عمومی و انقلاب شهرستان اهر تأکید کرد: در طول این مدت با همت رئیس دادگستری و شهروندان و معتمدین توانستیم برای ۱۳ نفر از محکومین به قصاص رضایت بگیریم.

شهبازپور با تأکید بر اینکه انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اهر با اقدامات و فعالیت‌هایی که داشته جزو موفق‌ترین انجمن‌های حمایت از زندانیان کشور محسوب می‌شود، گفت: زمانی که انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اهر را بر عهده گرفتیم اندوخته آن تنها ۵ میلیون تومان بود و اکنون موجودی این انجمن را ۲۰۰ میلیون تومان اعلام می‌کنیم که این موجودی نقدی عمدتاً صرف نیازهای خانواده‌های زندانیان می‌شود.

انتهای پیام/