آخرین عناوین اخبار » سیاسی » صفحه نخست
کد خبر : 7026
جمعه - ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

برخی مقام ریاست‌جمهوری را به سُخره گرفته‌اند/ شورای نگهبان بدون توجه به جوسازی‌ها به مُر قانون عمل خواهد کرد

برخی مقام ریاست‌جمهوری را به سُخره گرفته‌اند/ شورای نگهبان بدون توجه به جوسازی‌ها به مُر قانون عمل خواهد کرد

به گزارش اهرامروز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز، با اشاره به آغاز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: حضور برخی از ثبت نام کنندگان در انتخابات مایه شگفتی ملت ایران شده که نشان می‌دهد گویا این افراد موضوع انتخابات و مقام ریاست جمهوری را به سخره گرفته‌اند.

وی افزود: اینها بهتر بود قانون اساسی را می‌خواندند تا متوجه می‌شدند قانون‌گذار ویژگی‌های ریاست جمهوری را در شرایطی همچون رجل سیاسی و مذهبی و مدیر و مدبر بودن معین کرده است، آیا واقعاً این‌ها خودشان را در سطح رجل سیاسی و مدیر کشوری ۸۰ میلیونی می‌دانند؟

خطیب نماز جمعه تبریز، با اشاره به اینکه گویا این افراد یا دچار خودبرتربینی هستند و یا از نقص قانون سوءاستفاده می‌کنند، گفت: این دست افراد فقط زحمت شورای نگهبان را زیاد می‌کنند و به بیگانگان اجازه می‌دهند تا مدعی شوند که انتخابات ایران آزاد نیست.

آیت‌الله مجتهد شبستری با تاکید بر اینکه قطعاً شورای نگهبان بدون توجه به جوسازی‌های داخلی و خارجی به مر قانون عمل خواهد کرد، خاطرنشان کرد: یقیناً شورای نگهبان جلوی افراد غیرمتعارف، زیاده خواه و غیرصالح را خواهد گرفت و ما نیز به ایشان می گوییم محکم بایستید و ملت آگاه ایران از آنان پشتیبانی کرده و بار دیگر پشتیبانی می‌کند.

وی ادامه داد: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، نیز هیئت های نظارت و اجرایی و مسئولین مربوطه باید کمال دقت، عدالت و مر قانون را در تأیید صلاحیت‌ها در نظر بگیرند و مردم عزیز نیز در انتخاب اصلح کمال آگاهی و رضایت خدا را در نظر بگیرند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا به تازگی تحریم‌هایی را علیه ایران به بهانه ادعاهای حقوق بشری تمدید کرد و تداوم این سیاست شکست خورده آمریکا نشان می‌دهد این‌ها درک درست و واقعی از وضعیت حقوق بشر ایران ندارند و این‌ برخوردها سیاسی و مغرضانه است که چشم‌ها را بر حقیقت بسته‌اند.

آیت الله مجتهد شبستری، با اشاره به حمله وحشیانه و خلاف قوانین بین‌المللی آمریکا به پایگاه الشعیرات سوریه، گفت: این حمله با هدف جبران شکست تروریست‌های مستقر در سوریه، با این بهانه که ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده، انجام شده اما آمریکا و غرب مدرکی برای اثبات مستندات خود ندارند و دولت سوریه ۳ سال پیش از نظر سلاح‌های شیمیایی خلع سلاح شده است.

وی افزود: ادعای حمله شیمیایی از نظر علمی و واقعی ممکن نیست و انتخاب فرودگاه الشعیرات برای حمله با هدف خارج کردن این نقطه مهم از دست ارتش سوریه و زمینه سازی برای تصرف توسط داعش است.

امام جمعه تبریز، با اشاره به اینکه آمریکا در سوریه شکست خورده است، یادآور شد: آنها درصددند با تضعیف جبهه مقاومت تروریست‌ها بار دیگر بر این کشور مسلط شوند و آمریکا با جنگ روانی و بلوف سیاسی از خود چهره‌ای قدرتمند به نمایش بگذارد.

وی افزود: آمریکایی‌ها بدانند و منتظر باشند که بخش‌های دیگر سوریه از دست تروریست‌ها خارج خواهد شد و با توجه به وضعیت نابسامان اقتصادی و اختلافات درونی در داخل آمریکا و تسری احتمالی داعش به آن کشورها آینده بسیار تاریکی دولت منحوس آمریکا را تهدید می‌کند.

آیت الله مجتهد شبستری، با اشاره به فرا رسیدن ۲۹ فروردین و روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: حماسه آفرینی‌های نیروهای ۳ گانه ارتش در دفاع مقدس برای ملت ایران فراموش نشدنی است و ارتش ما ارتشی مکتبی است. در دوران دفاع مقدس و پس از آن، ارتش قهرمان کشورمان امتحان خود را پس داده و با تقدیم هزاران شهید، مقاومت قهرمانانه و خلق حماسه‌های فراوان، با سربلندی از این امتحانات بیرون آمده است.

انتهای پیام/