آخرین عناوین اخبار » اقتصادی » پیشنهاد سردبیر » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست » نفت و انرژی
کد خبر : 2000
سه شنبه - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
فرماندار اهر در آیین افتتاح پروژه‌های گازرسانی عنوان کرد:

برق‌رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار اهر تکمیل شد/ نیروگاه انرژی بادی در اهر احداث می‌شود

برق‌رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار اهر تکمیل شد/ نیروگاه انرژی بادی در اهر احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، سید محمد عابدی در آیین افتتاح پروژه‌های گازرسانی شهرستان اهر، گاز را یکی از محورهای توسعه و نعمت پروردگار عنوان کرد، اظهار داشت: تا سه سال گذشته مجموع روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی شهرستان اهر ۹۳ روستا بود و از شروع به کار دولت تدبیر و امید تاکنون ۶۶ روستای اهر به جمع روستاهای بهره‌مند از گاز پیوسته‌اند.

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه ۱۵۹ روستای شهرستان اهر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، افزود: میزان بهره‌مندی روستاهای اهر از گاز طبیعی به ۹۳٫۵ درصد رسیده و از لحاظ جمعیتی بالای ۹۸ درصد مردم این شهرستان از گاز بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت روستاهای شهرستان اهر در حوزه برق‌رسانی، ادامه داد: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی از طریق جهاد سازندگی و سازمان‌های موجود پروژه‌های برق‌رسانی آغاز شد و تا سه سال گذشته ۱۸۶ روستای شهرستان اهر با احتساب ۹۲ درصد جمعیت از نعمت برق برخوردار شده بودند ولی در دولت یازدهم ۱۷ روستا اهر برق‌دار شده‌اند.

عابدی اضافه کرد: صد درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان اهر در دهه فجر امسال از نعمت برق بهره‌مند شدند و هیچ‌یک از روستاهای بالای ۲۰ خانوار اهر وجود ندارد که برق‌رسانی نشده باشد.

فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر اینکه جشن پایان برق‌رسانی در شهرستان اهر ماه‌های آینده برگزار می‌شود، گفت: تنها ۴ روستای اهر با جمعیت حدود ۱۰۰ نفر باقی‌مانده که به این روستاها نیز برق‌رسانی شده و جشن پایان برق‌رسانی در اهر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه انرژی بادی در ۶ هزار هکتار و در ۱۲ پلاک از اراضی شهرستان اهر احداث می‌شود، اظهار کرد: تمامی مشکلات اداری نیروگاه انرژی بادی شهرستان اهر رفع شده و در هفته‌های آینده مناقصه این پروژه عظیم برگزار خواهد شد که میزان تولید برق این نیروگاه حدود ۵۰۰ مگاوات در ساعت و به اندازی برق کلان‌شهر تبریز بوده که این نیروگاه بادی شامل ۵۶ دکل بزرگ است.

عابدی بابیان اینکه مجتمع عظیم آب‌رسانی روستای یخفروزان آب ۳۸ روستای شهرستان اهر را تأمین می‌کند، گفت: مجتمع عظیم آب‌رسانی روستای یخفروزان در دولت یازدهم ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم با حمایت‌های مسئولین ارشد استانی بتوانیم در کمترین زمان این پروژه را نیز مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

آسفالت‌ریزی راه ارتباطی ۱۲۳ روستای شهرستان اهر در دولت یازدهم

فرماندار شهرستان اهر با ذکر اینکه راه ارتباطی ۱۲۳ روستای شهرستان اهر در دولت یازدهم آسفالت‌ریزی شده است، بیان کرد: دولت با جلب مشارکت‌های مردمی توانسته است تا راه ارتباطی ۱۲۳ روستای اهر را آسفالت‌ریزی کرده و از راه‌های روستایی نگهداری کند.

وی با اشاره به وضعیت جاده اهر – تبریز، اظهار داشت: بخشی از جاده اهر – تبریز که در حوزه استحفاظی شهرستان اهر در طول ۲۲ کیلومتر قرارگرفته به‌طور صد درصد بزرگراه تبدیل شده که در دولت دهم تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، طبق پیگیری‌ها بخش اعظمی از بزرگراه اهر – تبریز در سال مالی ۹۵ – ۹۶ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

عابدی با تأکید بر اینکه طی سال جاری برای دهیاری‌های شهرستان اهر ۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص‌یافته بود که با پیگیری‌های انجام‌شده در طول سه سال گذشته ۷ میلیارد تومان به دهیاری‌های این شهرستان اعتبارات عمرانی تزریق‌شده است، گفت: این اعتبارات در عمران و آبادانی روستاهای شهرستان اهر نقش قابل‌توجهی را ایفاء کرده است و باوجود کمبود منابع مالی دولت، مردم روستاها در اجرای پروژه‌های عمرانی مشارکت قابل‌توجهی دارند.

انتهای پیام/