آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصادی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 59723
سه شنبه - ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
فرمانده سپاه ناحیه اهر:

بسیجیان گروه‌های جهادی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اهر خانه می‌سازند/ احداث و تکمیل ۱۲ خانه محروم در روستاهای دورافتاده توسط بسیجیان

بسیجیان گروه‌های جهادی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اهر خانه می‌سازند/ احداث و تکمیل ۱۲ خانه محروم در روستاهای دورافتاده توسط بسیجیان

به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ پاسدار موسی صفی در آیین افتتاح ۵ واحد خانه محروم که به صورت نمادین در روستای پارچه قشلاق شهرستان اهر برگزار شد، اظهار داشت: سپاهیان و بسیجیان با روحیه‌ی جهادی و انقلابی در روستاهای محروم شهرستان اهر به اقشار آسیب‌پذیر خدمات‌رسانی می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه اهر از احداث ۱۲ خانه محروم توسط گروه‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه طی سال‌جاری در روستاهای این شهرستان خبر داد، افزود: در حال حاضر ۷ خانه محروم تکمیل و تحویل مالکان شده و در ۵ خانه نیز نواقصات جزئی داریم، انتظار داریم با حمایت فرماندار، بخشدار و مدیران ادارات بتوانیم نواقصات خانه‌های محروم را رفع و تحویل مددجویان دهیم.

وی با اشاره به این‌که طبق قرارداد با کمیته امداد؛ سپاه ناحیه اهر در مناطق حاشیه‌ای و روستاهای شهرستان اهر اقدام به ساخت واحد مسکونی برای محرومان و مددجویان می‌کند، گفت: بسیج در مناطقی خانه محروم می‌سازد که نهادهای حمایتی توان ساخت خانه را ندارند.

صفی تأکید کرد: بسیجیان گروه‌های جهادی در مناطقی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد خانه می‌سازند که حتی فاقد راه دسترسی مناسبی ندارد و عملاً بسیجیان مصالح ساختمانی را به صورت دستی به محل احداث خانه محروم انتقال می‌دادند و اگر مجموع هزینه‌کرد برای ساخت خانه را حساب کنیم حتی کفاف مصالح ساختمانی و انتقال آن را نمی‌دهد.

فرمانده سپاه ناحیه اهر بابیان این‌که تورم و گرانی مصالح ساختمانی در احداث خانه‌های محروم؛ با روحیه بسیجی‌وار بسیجیان مهار می‌شود، گفت: به ولله در ساخت خانه‌های محروم از لحاظ ساخت اصولی و استحکام؛ کم‌فروشی نکرده‌ایم و چون منطقه‌ی زلزله‌خیز است باید مقاوم‌سازی را لحاظ کنیم.

۵ خانه محروم ساخته شده توسط بسیج سازندگی در اهر به بهره‌برداری رسید

عبدالهی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه اهر با اشاره به جزئیات پروژه‌های خانه محروم در روستاها، افزود: خانه محروم روستای پارچه قشلاق به مساحت ۵۲ مترمربع را با مشارکت کمیته امداد اهر از نیمه دوم سال گذشته آغاز کردیم.

وی گفت: با توجه به موقعیت و شرایط جوی؛ واحد مسکونی را در عرض ۴ ماه احداث کردیم و چون انشعابات تأمین نشده بود، در روند پروژه تأخیر به وجود آمد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه اهر خاطرنشان کرد: برای هر واحد خانه محروم؛ ۳۵ میلیون تومان از طریق کمیته امداد شهرستان اهر و مابقی را گروه‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه ناحیه اهر تأمین کرده‌اند.

عبدالهی تأکید کرد: علاوه بر خانه محروم روستای پارچه قشلاق؛ به طور هم‌زمان ۴ پروژه‌ی دیگر در روستاهای شهرستان اهر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.