آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 25442
پنجشنبه - ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
رئیس دادگستری شهرستان اهر:

بسیج نقش مؤثری در ترویج روحیه انقلابی‌گری دارد/ سعی کنیم برای مردم خدمتگذار صادق باشیم

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در نشست بصیرتی با موضوع انقلابی‌گری که در شهرداری اهر برگزار شد، اظهار کرد: پیشرفت‌ها، عزت و اقتدار کشور را تا به امروز مدیون و مرهون فداکاری‌های بسیج هستیم و اگر بسیج نبود شاهد امنیت و اقتداری که حال از آن برخوردار هستیم وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی اصلی‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، افزود: انقلاب اسلامی برای ملت ایران ثمرات بسیاری داشته و همین‌که مردم به برکت انقلاب از یوغ استبداد رژیم طاغوت پهلوی بیرون آمده و به آزادی رسیده‌اند از نعمات و توجهات خداوند متعال است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر ادامه داد: امام خمینی(ره) که علیه ستم و ظلم به مردم به قیام بر خواستند کار هر کسی نیست که بر علیه استکبار جهانی قیام به پا کند و در دنیا تنها کسی که توانست بگوید آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند کسی جزء امام خمینی(ره) نبود در حالی که کسی جرات نداشت نام آمریکا را به زبان بیاورد چه این‌که حتی در مقابله آمریکایی‌ها ایستادگی کند.

نظری بابیان اینکه بهره‌مندی از میوه شجره طیبه ” بسیج ” نباید مورد غفلت و بی‌توجهی به این نیروی مردمی شود، گفت: هر کسی در جامعه امروزی قدم‌های مؤثری در رابطه با خدمت به خلق‌الله بر ندارد هم به مردم و هم به کشور خیانت کرده است به‌طوری شهداء، ایثارگران، جانبازان و بسیجیان فداکاری و ازخود گذشتگی کردند که ما اکنون به سمت و صندلی ریاست رسیده‌ایم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تمامی زمام امور و اداره کشور به دست جوانان سپرده‌شده ولی در زمان طاغوت دشمنان ملت ایران در رأس امور بودند و عملاً جوانانی که نه قدرت و نه ثروت داشتند نمی‌توانستند به سمتی در شان خود دست یابند.

شجاعت بسیجیان در دوران دفاع مقدس هیچ‌گاه از یادها نمی‌رود

رئیس دادگستری شهرستان اهر با تأکید بر اینکه بسیجیان در دوران دفاع مقدس با اخلاص و شجاعت به مقابله با دشمن بعثی به‌سوی جبهه جنگ رفتند، گفت: در دوران دفاع مقدس، کشور با اینکه تازه رنگ انقلاب اسلامی را به خود دیده بود و امکانات و تجهیزات جنگی مناسبی نداشتیم ولی رزمندگان اسلام، ارتشی‌ها و بسیجیان شجاعانه به مصاف نا برابر با دشمن بعثی رفتند و خوشبختانه در این جنگ با رهبری امام راحل به پیروزی دست‌یافتیم.

حجت‌الاسلام نظری اخلاص و ولایتمداری را از اولین و شاخص‌ترین اوصاف بسیج عنوان کرد، افزود: نباید در زمان حاضر با وجود هجمه و توطئه‌های دشمن فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را فراموش کنیم، فرهنگ اصیل ایرانی برگرفته از دین اسلام است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان جمهوری اسلامی و دین اسلام تا به امروز برای نابودی نظام اسلامی تلاش مضاعف کرده‌اند ولی با رهنمودها و هوشیاری مقام معظم رهبری تمامی توطئه‌های دشمن خنثی‌شده است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها فکر می‌کنند در برجام برنده میدان هستند ولی این‌گونه نیست برجام قراردادی چندجانبه بوده که ایران در اجرای تعهدات برجام حسن اعتماد به ایران را بازگردانده است اما آمریکایی‌ها نه‌تنها به برجام بلکه حفظ حقوق بشر نیز پایبند نیست.

رئیس دادگستری شهرستان اهر بیان داشت: آمریکا در تلاش است تا برای حفظ منافع خود نام خلیج‌فارس را تغییر دهد ولی ما هم اعلام می‌کنیم ” خلیج همیشه فارس ” است نه تغییر می‌یابد و نه اجازه تغییر و تجاوز به آن را به دشمنان می‌دهیم.

نظری بابیان این‌که تفکر بسیجی به‌جای جای جهان پهناور در حال صادر شدن است، گفت: تفکر بسیجی سوریه، عراق را از دست تروریست‌های تکفیری داعش و حتی یمن را از دست سعودی‌های متجاوز نجات می‌دهد و اگر تفکر بسیجی در کشورمان حاکم نمی‌شد شاید هنوز هم از یوغ طاغوت نجات نیافته بودیم.

وی با ذکر اینکه بسیج در دوران دفاع مقدس و فتنه‌های سال ۷۸ و ۸۸ امتحان خود را به‌خوبی پس داده و نمره قبولی را گرفته است، یادآور شد: در جریان فتنه ۸۸ زمانی که بسیج به ماجرا ورود پیدا کرد و موجب شد تا فتنه دشمنان بر علیه نظام و ملت ایران فروکش کند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر در پایان لازمه موفقیت و توسعه و آبادانی کشور را در گرو گسترش فرهنگی بسیجی دانست، خاطرنشان کرد: فرهنگ بسیجی و روحیه انقلابی‌گری بایستی بیش از پیش در جامعه ترویج و حفظ شود چراکه تاکنون تجربه کرده‌ایم اغلب مشکلات و بحران‌های پیش رو با حرکت بسیجی وار و روحیه انقلابی‌گری رفع شده است.

انتهای پیام/