آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر » ویژه
کد خبر : 61662
پنجشنبه - ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
وزیر میراث فرهنگی در بازدید از بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری:

بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری در لیست آثار ثبت جهانی قرار می‌گیرد/ اعتبار برای مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری تخصیص می‌یابد

بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری در لیست آثار ثبت جهانی قرار می‌گیرد/ اعتبار برای مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری تخصیص می‌یابد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، عزت‌اله ضرغامی در بازدید از بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری با اشاره به اینکه شهرستان اهر در کنار صنایع‌دستی منحصر‌به‌فرد، دارای شخصیت‌های برجسته جهانی است، افزود: شیخ شهاب‌الدین اهری استاد شیخ صفی‌الدین اردبیلی بوده که در سطح کشور جایگاه ویژه‌ای دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی جزو ۲۶ اثر در انتظار ثبت جهانی است و همچنین بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری در لیست ثبت جهانی قرار می‌گیرد، ایران از نظر آثار فاخر برای ثبت جهانی غنی است که برای ثبت جهانی آثار ایران سهمیه تعریف می‌کنند.

وی ادامه داد: پرونده ثبت جهانی شهر ماسوله و حکمتانه تکمیل شده است، در حال حاضر بسیاری از آثار تاریخی و فرهنگی قابلیت ثبت جهانی را دارد، اما با توجه به سهمیه‌بندی انجام شده تکمیل پرونده ثبت جهانی در لیست اولویت‌های وزارت میراث فرهنگی قرار گرفته است.

ضرغامی اضافه کرد: اعتبارات برای بازسازی و مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری اختصاص می‌یابد و آن‌طور که در شان این عارف قرن هفتم است باید به مجموعه شیخ شهاب‌الدین اهری توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با انتقاد از ضعف معرفی شخصیت‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: متاسفانه آن‌طور که باید و شاید در معرفی شخصیت عرفانی و عارف قرن هفتم ضعف‌هایی داریم و به همکارانم به جد توصیه می‌کنم تا ضعف در معرفی شخصیت‌های عرفانی و فرهنگی را جبران کنند.

خبر از: علی دایلاری اصل