آخرین عناوین اخبار » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 30046
جمعه - ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
حاجی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کرد

مردم ارسباران در هر صحنه‌ای پشتیبان انقلاب و نظام هستند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهر با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم اینکه چگونه با خانواده چگونه رفتار می‌کردند برای ما مهم و الگوست.

وی با اشاره به این‌که یکی از بحث‌های داغ اجتماعی بحث خانواده بوده که در تیررس دشمن است، افزود: باید احساس مسئولیت کنیم و به خانواده بیشتر توجه کنیم چراکه که هدف دشمنان‌مان بعد از شکست در عرصه‌های مختلف به‌دنبال تخریب بنیان خانواده‌هاست.

امام جمعه اهر اضافه کرد: پیامبر اکرم ضمن اینکه در برابر مردم متواضع و فروتن بودند و کم سخن می‌گفتند این نیز بدان معنی نبود که ایشان مغرور هستند خیر! این‌چنین نیست بلکه کم‌حرفی از تواضع ایشان بود.

حاجی‌زاده در ادامه بابیان اینکه مسئولان به دنبال خود گروه راه‌نیاندازند و سعی کنند مردمی باشند، گفت: مسئول باید در بین مردم باشد اگر بنده این‌طور نبودم شاید نمی‌گفتم، کاری نکنیم که بین ما و مردم فاصله ایجاد شود.

خطیب نماز جمعه شهرستان اهر ابراز کرد: بنده نه راننده دارم و نه هیئت‌همراه، تمامی خریدهای منزل را هم خودم می‌کنم اما به مسئولان توصیه می‌کنم که تشریفات را کنار بگذارند.

وی خطاب به جوانان بیکار گفت: جوانان عزیز این‌طور فکر نکنید که فقط باید پشت‌میز نشینی حتماً باشد حال که وضعیت کشور را می‌دانید بیکاری بی‌داد می‌کند اگر هر شغلی هم پیشنهاد شد را قبول کنیم.

امام جمعه اهر با تاکید بر این‌که تشریفات را کنار بگذاریم و ساده‌زیستی را در پیش بگیریم، ادامه داد: چرا باید مغرور باشیم و ریخت و پاش کنیم، الگوی ما اهل‌بیت و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است اما وضع فعلی طوری‌ست که سیره اهل بیت فراموش شده و یا به‌درستی عمل نمی‌شود.

حاجی‌زاده در خطبه دوم نماز جمعه اهر، تصریح کرد: تشکیل شورای انقلاب فرهنگی به فرمان امام راحل است و ایشان در این روز هسته اول شورای انقلاب فرهنگی را انتخاب کردند.

وی با اشاره به اینکه غیرت و رشادت مردم ارسباران ایجاب می کند تا در هر صحنه‌ای پشتیبان انقلاب و نظام باشند، گفت: فتنه‌ای که اخیراً در کشور به راه‌انداخته شد خوشبختانه با هوشیاری مردم این فتنه نیز خنثی شد.

امام جمعه اهر ادامه داد: فتنه اخیر کشور طرحی از سوی منافقین، سلطنت‌طلبان، آمریکا، اسرائیل و عربستان بود و این‌ها همواره به دنبال براندازی نظام بوده‌اند ولی مسئولان باید هوشیارتر باشند، مطالبه حق مردم است ولی دشمن سواستفاده کرد این اجازه ندهیم که دشمنان از مطالبه به حق مردم سواستفاده کنند.

خطیب نماز جمعه شهرستان اهر بابیان این‌که آمریکایی‌ها تهدید می‌کنند که ایرانی‌ها از آن‌ها می‌ترسند ولی فکر نمی‌کند که ایرانی‌ها سال ۵۷ آن‌ها را از کشور بیرون انداختند، گفت: آقای ترامپ در جریان مقابله با داعش همین ایران بود که ما شما را از منطقه برون راندیم، نکند یادتان رفته.

حاجی‌زاده اضافه کرد: آمریکا می‌آید و از عده‌ای اغتشاش‌گر حمایت می‌کند و آنها را مردم ایران می‌خواند اما متاسفانه پاسخ این‌که چرا مردم آمریکا به دست پایش کشته می‌شوند را نمی‌دهد بعد ایران را متهم می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه راهی که رئیس‌جمهور آمریکا می‌رود راه دیکتاتورهاست، افزود: اگر آمریکایی‌ها در جریان فرجام بازی در بیاورند اولین کسی خواهند بود که ضرر می‌بینند.

امام جمعه اهر تاکید کرد: توافق هسته‌ای موسوم به برجام یک توافق دو جانبه نیست که ترامپ آن را پاره کند و یا خارج شود ما به بدعهدی آمریکا پی‌برده‌ایم و انتظاری بیش از این نداریم.

وی با ذکر این‌که دولت‌مردان برای رفع مشکلات اقتصادی مردم تلاش مضاعف کنند، یادآور شد: مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و نمی‌گوییم که دولت کاری نکرده البته هم باید صادقانه گفت که هیچ دولتی نمی‌تواند معجزه کند.

خطیب نماز جمعه شهرستان اهر ابراز داشت: شورای آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین شوراهاست که می‌تواند در جامعه تاثیرگذاری داشته باشد اما برای پیشبرد اهداف نیازمند همراهی مردم است.

انتهای پیام/