آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصادی » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 60875
جمعه - ۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
مدیر مجتمع مس سونگون:

بهره برداری از فاز یک کارخانه آهک هیدراته اهر با سرمایه گذاری ۲٫۵ میلیون یورو و ۱۵۰ میلیارد تومان ظرف مدت ۳ سال

بهره برداری از فاز یک کارخانه آهک هیدراته اهر با سرمایه گذاری ۲٫۵ میلیون یورو و ۱۵۰ میلیارد تومان ظرف مدت ۳ سال

مهندس علی بیات در گفتگو با خبرنگار اهرامروز، اظهار کرد: فاز یک کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر با حجم سرمایه گذاری ارزی دو و نیم میلیون یورو و ۱۵۰ میلیارد تومان ظرف مدت ۳ سال در زمینی به مساحت ۴ هکتار در شهرک صنعتی اهر به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه همزمان با افتتاح فاز اول، کلنگ زنی فاز دوم این مجوعه را داشتیم گفت: امیدواریم بتوانیم ظرف کمتر از دو سال فاز دوم این پروژه را نیز به اتمام برسانیم در حال حاضر ۶۵ هزار تن آهک تولید این مجموعه خواهد بود.

مدیر مجتمع مس سونگون با ذکر اینکه با بهره برداری از این مجموعه نیاز مجتمع مس سونگون به آهک برطرف شده عنوان داشت: با توجه به طرح توسعه مس سونگون که فاز ۳ و ۴ مجموعه در دستور کار است انشاالله با بهره برداری از فاز ۲ کارخانه آهک هیدراته ۱۳۰ هزار تن تولید خواهیم داشت طرح های توسعه مس سونگون را نیز پاسخگو خواهد بود.

بیات با اشاره به اینکه با سرمایه گذاری در این کارخانه ۱۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد افزود: امیدواریم در آینده ای نزیک شاهد طرح های توسعه این پروژه باشیم.

لازم به ذکر است در آئین افتتاح کارخانه آهک هیدراته اهر وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران گزارش پروژه آهک هیدراته اهر را به صورت آنلاین به ریاست جمهوری اسلامی ایران ارائه دادند و با دستور رئیس جمهور،‌ آئین پرده برداری از یادبود افتتاحیه توسط مدیر مجتمع مس سونگون، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان و نماینده محترم مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی به انجام رسید.

در مطالعات اولیه احداث کارخانه آهک هیدراته اهر پس از بررسی های گسترده در زمینه تکنولوژی های جهانی آهک هیدراته و علی رغم شرایط دشوار تحریم های ظالمانه، نهایتا با پیگیری های متخصصین امر در شرکت ملی صنایع مس ایران، قرارداد انجام مهندسی پایه و تامین تجهیزات کلیدی کارخانه با شرکت ایتالیایی سیمپروجتی منعقد گردید و همراستا با انتقال تکنولوژی و تجهیزات اروپایی، اهتمام ویژه ای جهت بهره گیری از ظرفیت های داخلی در احداث کارخانه وجود داشت. کما اینکه با شدت گرفتن مجدد تحریم های ظالمانه در چند سال اخیر و عدم امکان تداوم همکاری با شرکت اروپایی، مجموعه شرکت مس با راهبری شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان با عزمی جهادی و تکیه بر دانش متخصصین داخلی، موفق به تبدیل تحریم به فرصت شده و بسیاری از مشکلات باقیمانده کارخانه منجمله برنامه نویسی سیستم کنترلی خط تولید مرتفع گردید.