آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر » ویژه
کد خبر : 59331
یکشنبه - ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
نماینده مردم اهر و هریس در دیدار با هنرمندان اهری:

تامین دائمی اعتبار جشنواره سراسری تئاتر کوتاه قره‌داغ را با جدیت پیگیری می‌کنم/ اهر و هریس از غافله توسعه فاصله زیادی دارند/ جوانان اهر و هریس به اشتغال در معادن با حقوق ناچیز تَن می‌دهند

تامین دائمی اعتبار جشنواره سراسری تئاتر کوتاه قره‌داغ را با جدیت پیگیری می‌کنم/ اهر و هریس از غافله توسعه فاصله زیادی دارند/ جوانان اهر و هریس به اشتغال در معادن با حقوق ناچیز تَن می‌دهند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد محرم‌زاده در دیدار با اعضای هیئت‌مدیره انجمن‌های فرهنگی و هنری شهرستان اهر که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: توسعه هر منطقه، استان و کشور تنها از یک حوزه امکان‌پذیر نیست، بلکه توسعه زمانی صورت می‌گیرد که به حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، سیاسی و … به صورت یکسان توجه داشته باشیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس افزود: متاسفانه اهر و هریس و به تبع شهرستان‌های قره‌داغ در توزیع ثروت سهم آنچنانی نداشته‌اند و کم‌توجهی‌ها کاملاً مشهود است و این به آن معنی نیست که هیچ خدمات دولت نداده است.

وی با اشاره به این‌که عقب‌ماندگی شهرستان‌های اهر و هریس در مقایسه با سایر شهرهای همتراز غیرقابل انکار است، ادامه داد: چطور در برخی نقاط کشور پروژه‌هایی در کمترین زمان ممکن احداث می‌کنند ولی دهه‌ها طول می‌کشد تا بزرگراهی ۹۰ کیلومتری همچون اهر-تبریز را نمی‌توانند به سرانجام برسانند؟ این بزرگراه برای ۱۵ سال قبل طراحی شده بود و با افزایش تردد به منطقه ارسباران، بزرگراه اهر-تبریز جوابگوی مسافران و کاربران نخواهد بود.

محرم‌زاده تاکید کرد: اگر منطقه ارسباران و شهرستان‎‌های اهر و هریس را با سایر نقاط کشور مقایسه کنیم، می‌بینیم از غافله توسعه فاصله زیادی داریم و عقب‌ماندگی در حوزه اقتصادی و اشتغال و گسترش معضل بیکاری، به حدی است که جوانان دست به خودکشی می‌زنند

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: یکی از اهالی روستای انجرد با بنده تماس گرفته بود و می‌گفت که معدن مس انجرد زمین‌های روستائیان را صاحب می‌شود و از طرفی هم مسئولان علاقه دارند تا این معدن فازهای توسعه‌ای شروع کند، در حال حاضر حدود ۶۰۰ نفر در این معدن اشتغال دارند.

وی با ذکر این‌که اهر و هریس علی‌رغم قرارگیری در کمربند مس و طلا، بیشترین نرخ بیکاری نسبت به استان و کشور را دارند، گفت: متاسفانه شرایط به گونه‌ای است جوانان شاغل در معادن به حقوق ناچیز که آن را هم “طبق قانون کار” می‌نامند تن می‌دهند چراکه مجبور هستند و زمینه اشتغال در حوزه انتخابیه ما به دلیل محرومیت‌ها وجود ندارد.

محرم‌زاده در ادامه بابیان اینکه از بابت تخصیص اعتبار به جشنواره سراسری تئاتر کوتاه قره‌داغ(ارسباران) به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر داده‌ام، گفت: تا زمانی که مطالبات هنرمندان از بابت تخصیص ردیف بودجه به جشنواره سراسری تئاتر کوتاه قره‌داغ(ارسباران) محقق نشود دست از پیگیری نخواهیم کشید.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس از موافقت وزیر راه و شهرسازی برای تخصیص اعتبار ۴۵ میلیارد تومانی به پروژه‌های راه‌سازی خبر داد و گفت: این اعتبار به بزرگراه اهر-تبریز و احداث راه‌های روستایی اهر و هریس تخصیص می‌یابد، شاید در شهرستان‌ها این اعتبارات قابل توجه باشد ولی در سطوح بالا این ارقام چیزی نیست.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های شهرداری اهر در راستای عمران و آبادانی شهر اهر خاطرنشان کرد: مطالبات و نیازهای شهرداری اهر را از وزارت کشور پیگیری می‌کنیم تا با تامین نیازها و امکانات این مجموعه بتواند خدمات بیشتری به شهروندان ارائه دهد.