آخرین عناوین اخبار » انتخابات » انتخابات 96 » دولت » شهرستان اهر » شهری » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 8994
چهارشنبه - ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
فرماندار اهر در جلسه توجیهی داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر اهر:

تبدیل رقابت‌ها به رفاقت لحظه‌های انتخابات را شیرین می‌کند/ رقابت سالم حق مسلم تمامی داوطلبان است

تبدیل رقابت‌ها به رفاقت لحظه‌های انتخابات را شیرین می‌کند/ رقابت سالم حق مسلم تمامی داوطلبان است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، سید محمد عابدی در جلسه توجیهی داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اهر که با حضور هیئت‌های اجرایی انتخابات و شورای تأمین شهرستان اهر در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: وحدت و همدلی برای ما از هر چیزی مهم‌تر است خدای‌ناکرده کسی حرکت و یا مطلبی خلاف واقع عنوان نکند تا این‌که وحدت و همدلی که در بین مردم وجود دارد از بین برود و در شنبه بعد از انتخابات نتوانیم به چهره همدیگر نگاه کنیم.
وی با اشاره به اینکه رقابت سالم حق مسلم تمامی داوطلبان انتخابات است، افزود: امیدواریم داوطلبان رقابت سالم انتخابات را به رقابتی تخریبی تبدیل نکنند و کاندیداها برای رأی آوری و جلب آرا بین مردم دیگران را تخریب ننمایند در حالی که انتخابات تنها برای مدتی کوتاه است ولی بعد از آن رفاقت و همدلی باقی می‌ماند.
فرماندار اهر ادامه داد: کسانی که به‌عنوان داوطلب در انتخابات شورای اسلامی شهر اهر حضور می‌یابند بایستی برای توسعه و آبادانی شهر اهر برنامه داشته باشند و تمامی برنامه بایستی در حد و قواره شورا بوده باشد به‌طوری که اگر کسی برنامه‌ای در حد نمایندگی مجلس و حتی ریاست جمهوری ارائه دهند قطعاً خلاف واقع است.
عابدی بابیان اینکه کاندیداها به مردم وعده‌ای بدهند که قابل‌اجرا و در حد توان اجرایی شورا باشد، گفت: مردم به‌دقت تمامی حرکات و گفتار کاندیداها را رصد می‌کنند، مردم بعد از ۳۹ سال پیروزی انقلاب اسلامی آگاه هستند و انتخابات‌هایشان دقت لازم را دارند به‌طوری که مردم زمان حضور در پای صندوق‌های رأی به‌طور آگاهانه رأی داده و فرد اصلح را انتخاب می‌کنند.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهر اضافه کرد: مردم شهرستان اهر با شعور و آگاهی کامل در پای صندوق‌های رأی حضور می‌یابند و دیگر زمان آن گذشته که مردم احساسی رأی دهند.
وی با تأکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا در رأس قرار گرفته و تمامی نگاه‌های تیزبین به سمت ایران است، بیان داشت: حتی برخی از سیاستمداران با برنامه‌هایی که ایران تعیین می‌کند حرکت می‌کنند و یقیناً این سیاست و درایت بر خواسته از خود مردم است و حتی کشورمان در بسیاری از عرصه‌ها پیشتاز است.
فرماندار اهر تصریح کرد: زمانی انتخابات شیرین و دل‌چسب می‌شود رقابت‌ها بعد از انتخابات به رفاقت تبدیل شود، این رفاقت‌ها برای سایر کشورها الگو به‌حساب می‌آید و برای آن‌ها می‌توانیم ثابت کنیم که ملت ایرانی‌ها پس از انتخاباتی سالم، رقابتی و پرشور همانند قبل با همدیگر برادر و رفیق هستند.
عابدی با اشاره به اینکه در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اهر تنها برپایی یک ستاد انتخاباتی برای کاندیداها قانونی است، تأکید کرد: قانون‌گذار برای برپایی ستاد انتخاباتی بانوان برای کاندیداها را قید نکرده و توصیه ما به کاندیداهای شورای اسلامی شهر اهر این است که قوانین و مقررات را به‌درستی رعایت کنند.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهر بیان کرد: هر اقدام، گفتار، رفتار و کرداری که خلاف قانون باشد و از سوی کاندیداهای انتخاباتی صورت گیرد طبق قانون همان کاندیدا پاسخگوی اعمال و تخلفات خود خواهد بود لذا همه کاندیداها را به قانون‌مداری و رعایت مّر قانون دعوت می‌کنیم.
وی با ذکر این‌که مسئول برگزاری انتخابات در شهرستان‌ها هیئت‌های اجرایی هستند و نظارت بر عملکرد هیئت‌های اجرایی، از وظایف هیئت نظارت است، گفت: نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده و بر انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس و ریاست جمهوری شورای نگهبان نظارت دارد.
فرماندار اهر سپس افزود: هیئت‌های اجرایی انتخابات شهرستان اهر متشکل از معتمدین شهر اهر بوده و اگر هر یک کاندیداها مشکل و یا موردی داشت هیئت اجرایی از صبح تا عصر آماده پاسخگویی به سؤالات و مشکلات کاندیداهای انتخابات است.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهر بابیان اینکه به‌هیچ‌وجه ما مخالف پرشور بودن ستادهای انتخاباتی کاندیداهای نیستیم، خاطرنشان کرد: کاندیداهای انتخابات از تجمع بی‌خود در مقابل ستادها که باعث ایجاد ترافیک و نارضایتی مردم می‌شود خودداری کنند بر همین اساس با تصمیم شورای ترافیک برخی محدودیت‌ها در راه‌اندازی ستادهای انتخاباتی در شهر اهر اعمال خواهد شد این در حالی است که باید رضایت‌مندی مردم شرط اصلی همه باشد.

انتهای پیام/