آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 60019
سه شنبه - ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
روز راهداری و حمل و نقل جاده ای در اهر/

تجلیل از فعالان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اهر/ کاهش ۲۳ درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده‌های اهر

تجلیل از فعالان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اهر/ کاهش ۲۳ درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده‌های اهر

به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در آیین تجلیل از فعالان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اهر با اشاره به این‌که تمامی مشکلات ادارات و خلل در خدمات‌رسانی از محدودیت‌های منابع مالی دولت ناشی می‌شود افزود: مهم این است در شرایطی که محدودیت منابع مالی؛ مدیریت و خدمات‌رسانی متوقف نشود.

امام جمعه اهر با ابراز خوشنودی از کاهش ۲۳ درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده‌های شهرستان اهر گفت: رفع نقاط حادثه‌خیر جاده‌ها و برنامه‌ریزی برای کاهش تصادفات جاده‌ای انتظاری است که از دستگاه‌های مربوطه داریم.

 

افزایش هزینه‌ها و محدودیت منابع مالی؛ چالش حوزه راهداری اهر است

قاسم قمری در آیین تجلیل از فعالان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اهر با اشاره به فعالیت ۵ شرکت مسافربری و ۳ شرکت باربری در شهرستان اهر گفت: متاسفانه اعتبارات راهداری ۳ سال است که افزایش نیافته اما هزینه‌های راهداری چند برابر افزایش یافته است که حوزه راهداری نیز به تبع کمبود منابع مالی با چالش‌هایی مواجه شده است.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اهر با گلایه از عدم تخصیص به موقع اعتبارات راهداری شهرستان اهر افزود: بالا بودن سن و فرسوده ماشین‌آلات از دیگر چالش‌هایی است که حوزه راهداری با آن مواجه است و محدودیت منابع مالی باعث شده تا آنطور که باید و شاید نتوانیم ماشین‌آلات راهداری را بروز و تجهیز کنیم.

وی تصریح کرد: در شهرستان اهر ۴ راهدارخانه، ۳۲ ماشین‌آلات و ۶۵ پرسنل راهداری داریم که وظیفه نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر راه اصلی و روستایی و ۲ گردنه‌ی کوهستانی و برف‌گیر را بر عهده دارند.

تصادفات رانندگی جان ۴۹ نفر را در جاده‌های شهرستان اهر گرفت

سرگرد ناصر پاشایی نیز در مراسم از کاهش ۲۳ درصدی تصادفات منجر به فوت طی سال‌جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در محورهای مواصلاتی شهرستان اهر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۹ ماهه امسال بر اثر تصادفات رانندگی ۴۹ نفر در محورهای مواصلاتی شهرستان اهر فوتی داشتیم که در مقایسه با سال گذشته در فوتی‌ها ۲۳ درصد کاهش را شاهد هستیم.

رئیس پلیس‌راه اهر-تبریز بابیان اینکه تصادفات منجر به جرح طی سال‌جاری در مقایسه با سال گذشته کاهش ۷۷ موردی را دارد، افزود: ۲۳ درصد در وقوع تصادفات منجر به فوتی در جاده‌های شهرستان اهر روند کاهشی را شاهد هستیم.

گفتنی است در پایان از فعالان حوزه حمل و نقل، راهداری، پلیس‌راه، فوریت‌های پزشکی جاده‌ای و هلال‌احمر جاده‌ای شهرستان اهر تجلیل به عمل آمد.