آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » تئاتر یازدهم » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر
کد خبر : 14940
چهارشنبه - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
همزمان با برگزاری اختتامیه یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران صورت می گیرد؛

تجلیل از مقام شهید یوسف فتاح اهری در اختتامیه جشنواره تئاتر اهر

تجلیل از مقام شهید یوسف فتاح اهری در اختتامیه جشنواره تئاتر اهر

دبیر یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با اعلام این خبر به خبرنگار اهرامروز اظهار داشت: در بین شهدای هنرمند شهرستان اهر دو شهید والامقام در عرصه هنر تئاتر فعالیت داشته اند که امسال از شهید یوسف فتاح اهری و خانواده ایشان در آیین اختتامیه جشنواره تجلیل خواهد شد.

احمد رجب پور افزود: شهید فتاح اهری ۲۶ مردادماه به شهادت رسیده است که این روز مقارن با روز برگزاری اختتامیه جشنواره است.

وی همچنین گفت: شهید یوسف فتاح اهری علاوه بر هنر تئاتر در کار خوشنویسی و هنرهای تجسمی نیز فعالیت داشته است.

یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) از شامگاه یک‌شنبه با برگزاری نمایش‌های آیین – سنتی در اهر رسماً کار خود را آغاز کرد.

بر اساس آخرین نتایج ۲۳ اثر از ۱۱ استان و ۱۴ شهرستان به یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) راه‌یافته است که از امروز دوشنبه آثار راه‌یافته با حضور داوران این جشنواره سیروس همتی، داریوش نصیری و سامان خلیلیان مسئولیت داوری بخش فضای باز و آقایان کریم اکبری مبارکه، عبدالحسین لاله و عباس شاه محمدزاده مسئولیت داوری بخش صحنه‌ای را بر عهده‌ دارند.

گفتنی است یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با حضور ٣٠٠ هنرمند از سراسر کشور در شهرستان اهر در حال برگزاری است.

یازدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران در محورهای تولید و اشتغال، فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ و سنن بومی و ملی، اخلاق و دین مداری، کتاب و کتابخوانی و محیط زیست، اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقاء سلامت و مصرف صحیح نعمت های خداوندی (آب، برق، گاز) و موضوع اصلی فرهنگ و سنن، آداب و رسوم بومی منطقه ارسباران و همچنین بخش ویژه  اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، ایثار و شهادت، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و جهانی عاری از جنگ وتروریسم مردادماه جاری نفرات و گروههای برتر خود را معرفی خواهد کرد.