آخرین عناوین اخبار » امنیتی و دفاعی » بین الملل » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 11703
شنبه - ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
آیت‌الله حاجی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه؛

تحریم سپاه یعنی اینکه آمریکایی ها احساس خطر کرده اند/ آمریکایى‌‌ها حق ندارند درباره حقوق بشر حرف بزنند

تحریم سپاه یعنی اینکه آمریکایی ها احساس خطر کرده اند/ آمریکایى‌‌ها حق ندارند درباره حقوق بشر حرف بزنند

به گزارش اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در خطبه اول نماز جمعه ضمن دعوت به تقوای الهی افزود: امیدوارم انشاءا.. در عرصه‌های مختلف زندگی، مسائل فردی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی، اقتصادی و تجارتی مسئله تقوا مدنظر بوده باشد.

وی با مذموم خواندن مسئله شیفتگی به دنیا و لذائذ دنیوی ادامه داد: انسان اگر خود را سرگرم این‌گونه مسائل نماید و ارتباطش را با خدا قطع نماید، واقعاً مذموم است، یعنی به‌جای اینکه عاشق حقایق و عاشق خداوند متعال  بوده باشد، به‌سوی دنیا رغبت پیدا نماید که خداوند متعال در آیه شریفه ۷۰  از سوره مبارکه انعام می‌فرماید: وَذَرِ الَّذِینَ اتَّخَذُوا دِینَهُمْ لَعِبًا وَلَهْوًا ای پیامبر کسانى را که دین خود را به بازى و سرگرمى گرفتند، رها کن وَغَرَّتْهُمُ الْحَیَاهُ الدُّنْیَا و کسانی که زندگی دنیا آنها را فریب داده است وَذَکِّرْ بِهِ أَنْ تُبْسَلَ نَفْسٌ بِمَا کَسَبَتْ و مردم را به‌وسیله این قرآن اندرز ده و یادآوری نما  تا مبادا کسی به‌واسطه آنچه کسب کرده، گرفتار گردد لَیْسَ لَهَا مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلِیٌّ وَلَا شَفِیعٌ در حالى که براى او در روز قیامت غیر از خدا یار و شفاعتگرى نیست، یعنی آنکه ولی و شفیع است، پروردگار متعال می‌باشد وَإِنْ تَعْدِلْ کُلَّ عَدْلٍ و اگر براى رهایى خود هرگونه فدیه‌ای دهد تا خدا وی را از عذاب برهاند لَا یُؤْخَذْ مِنْهَا از وی پذیرفته نیست أُولَئِکَ الَّذِینَ أُبْسِلُوا بِمَا کَسَبُوا لَهُمْ شَرَابٌ مِنْ حَمِیمٍ وَعَذَابٌ أَلِیمٌ بِمَا کَانُوا یَکْفُرُونَ اینانند که به سزاى آنچه کسب کرده‌اند( یعنی همین لذائذ دنیوی و اعمال غیر صالحه) به هلاکت افتاده‌اند و به کیفر آنکه کفر می‌ورزیدند شرابى از آب جوشان و عذابى پر درد خواهند داشت. پس می‌بینید مسئله فریبکاری دنیا وَغَرَّتْهُمُ الْحَیَاهُ الدُّنْیَا بسیار مهم است و انسان باید همواره دقت نماید تا گرفتار لذائذ دنیوی نشود که در سابق نیز عرض کرده‌ام، امیرالمؤمنین با سه کلمه دنیا را توصیف نموده و می‌فرماید: الدُّنْیا تَغُرُّ وَ تَضُرُّ وَ تَمُرُّ دنیا فریب می‌دهد، ضرر می‌رساند و رد می‌شود یعنی نمی‌ماند و این توصیف کل اول و آخر دنیاست.

حاجی‌زاده به شرح و توضیح قسمتی از خطبه ۱۰۹ نهج‌البلاغه پرداخت و بیان نمود: حضرت در این خطبه به وابستگی انسان به غیر خدا و عشق به مسائل دنیا مطرح فرموده و در ادامه راجع به جدایی انسان از دنیا مطالبی را بیان فرموده است. می‌فرماید: مَنْ عَشِقَ شَیْئاً اَعْشى بَصَرَهُ،( نسخه بدل هست اعمی بصره) هر که عاشق چیز پوچ و بیهوده‌ای شود که در اینجا منظور از شیئ ما سوا.. است،  این عشق چشمش را کور می‌نماید، وَ اَمْرَضَ قَلْبَهُ، و چنین عشق کذایی پوچ  دلش را بیمار می‌کند، فَهُوَ یَنْظُرُ بِعَیْن غَیْرِ صَحیحَه، آنگاه با چشمى غیرسالم و بیمار نظر می‌کند، وَ یَسْمَعُ بِاُذُن غَیْرِ سَمیعَه، و با گوشى غیرشنوا و بیمار می‌شنود، یعنی چیزهای نیکو را نخواهد شنید قَدْ خَرَقَتِ الشَّهَواتُ عَقْلَهُ، خواهش‌های نفسانى و شهوات عقلش را دریده،  یعنی کسی که تابع شهوات نفسانی گردیده، عقلش فعال نخواهد شد بلکه نفس و غرایزش بر وی حاکم می‌گردد  وَ اَماتَتِ الدُّنْیا قَلْبَهُ، و حب دنیا قلب وی را میرانده وَ وَلِهَتْ عَلَیْها نَفْسَهُ، و او را شیفته امور مادی نموده، فَهُوَ عَبْدٌ لَها و او برده و بنده دنیا شده است که متأسفانه چنین اشخاصی کم نیستند وَ لِمَنْ فى یَدَیْهِ شَىْءٌ مِنْها و نیز بنده کسى گشته که اندکى از دنیا در اختیار دارد  همان‌طور که سعودی‌ها و آل خلیفه و امثالهم برده و عبد آمریکا گشته‌اند حَیْثُما زالَتْ زالَ اِلَیْها، دنیا به هر طرف برود، او هم با دنیا خواهد رفت وَ حَیْثُما اَقْبَلَتْ اَقْبَلَ عَلَیْها و به هر جا که دنیا اقبال نماید، او هم به آنجا روی خواهد آورد  لایَنْزَجِرُ مِنَ اللّهِ بِزاجِر هیچ پندی از طرف خداوند این‌ها را از گناه  بازنمی‌دارد وَلایَتَّعِظُ مِنْهُ بِواعِظ، و از هیچ واعظی پند و اندرز نمی‌پذیرد وَ هُوَ یَرَى الْمَأْخُوذینَ عَلى الْغِرَّهِ  در عین حالی که چنین شخصی اسیر و عبد دنیا گشته است، اخذ بندگان غفلت زده از طرف خداوند را می‌بیند حَیْثُ لا اِقالَهَ لَهُمْ وَ لا رَجْعَهَ طوری مرده‌اند مورد عفو الهی قرار نخواهند گرفت و نخواهند توانست به دنیا بازگشته و تدارک بکنند  کَیْف نَزَلَ بِهِمْ ما کانُوا یَجْهَلُونَ می‌بیند که چگونه پیشامد یعنی مرگ که اطلاعى از آن نداشتند برآنان هجوم کرد و آنها را اخذ نمود وَجاءَهُمْ مِنْ فِراقِ الدُّنْیا ما کانُوا یَأْمَنُونَ، و جدایى از دنیا که ایمن و خاطرجمع از آن بودند دامن‌گیرشان شد، یعنی برای خود امکانات فراهم آورده بودند و مرگ به ذهنشان نمی‌رسید وَقَدِمُوا مِنَ الاْخِرَهِ عَلى ما کانُوا یُوعَـدُونَ و به آنچه از آخرت به آنان وعده داده می‌شد وارد شدند فَغَیْرُ مَوْصُوف ما نَزَلَ بِهِمْ و قابل وصف نیست آنچه اعم از مرگ و جدایی بر سرشان آمد. بقیه فرمایشات حضرت را انشاءا.. در خطب بعدی خدمت عزیزان عرض خواهم کرد. امیدوارم انشاءا.. خداوند متعال عنایت فرماید تا دنیا زده نشویم، البته امکانات دنیوی وسیله و پلی برای رسیدن به آخرت هستند که باید از این‌ها استفاده بکنیم،  اما اگر خدای‌ناکرده انسان عاشق و محب افراطی دنیا بشود، تمام مسائل را رها کرده و در آخرت دست‌خالی خواهد ماند.

وی در خطبه دوم ماه رمضان را ماه تمرین بندگی توصیف کرده و اظهار داشت: رمضان المبارک ماه تمرین بندگی و مقدمه‌ای برای حفظ و مراقبت در ماه‌های دیگر است که امیدوارم دروس و برکات ضیافت ا.. و آنچه در این ماه با معنویات و سحرخیزی و قرائت قرآن و مراقبت از خودی خود به دست آورده‌ایم، محفوظ بماند و باید متوجه باشیم اگر این عبادات منحصر به رمضان بوده و در سایر اوقات رها شوند، تأثیر چندانی نخواهد داشت.

امام‌جمعه اهر به ۱۲ تیرماه سالروز تخریب حرم و بارگاه ائمه هداء بقیع(ع) توسط وهابیت در سال ۱۳۴۴ اشاره نموده و یادآور شد: این‌ها حرم و بارگاه چهار امام مظلوم را در بقیع تخریب کرده و از بین بردند. باید بدانیم همان‌طور که صهیونیسم یک حزب است، وهابیت نیز حزبی است که نام مذهب به خود گرفته و برای اسلام زدایی و دین زدایی، توسط استکبار جهانی و استعمارگران در عربستان به وجود آمده است تا از این طریق به اسلام لطمه بزنند. حضرت امام(ره) می‌فرماید: «فرقى بین محمدرضاخان و صدام آمریکایى و سران حکومت مرتجع عربستان در اسلام‌‌زدایى و مخالفتشان با قرآن نیست و همه نوکر آمریکا هستند و مأمور خراب‌‌کردن مسجد و محراب و مسئول خاموش نمودن شعله فریاد حق‌‌طلبانه ملتها هستند.» یعنی این‌ها در ظاهر خادم‌الحرمین بوده و قرآن چاپ می‌کنند، اما در اصل می‌خواهند فریاد ملت‌های مظلوم را در گلو خفه بکنند، این‌ها در ظاهر مسجد بنا می‌کنند که اگر یادتان باشد، شاه معدوم نیز قرآن چاپ می‌کرد و گاهی روی سجاده نشسته و تظاهر به نمازخوانی می‌کرد که این قبیل کارها از قدیم وجود دارد که می‌بینید در مقابل مسجد قبا منافقین مسجد الضرار را بنا کردند تا از رونق مسجد پیامبر بکاهند که در آخر نیز پیامبر اسلام(ص) به امر خدا همان مسجد را آتش زدند و تبدیل به زباله‌دان نمودند، در واقع اگر محلی که نامش مسجد بوده و در واقع عامل تفرقه و اختلاف‌افکنی بوده باشد، آخرش این‌طور خواهد بود. از این قبیل مساجد در اقصی و اکناف دنیا بسیار وجود دارد که اخیراً نیز بعضی از کشورهای اروپایی و آلمان مسجد سکولار بنا نمودند، دقت نمایید که در مقابل مساجد واقعی و حقیقی استکبار جهانی دست به چه‌کارهایی می‌زند که اگر دقت ننماییم شاید پای این قبیل مساجد به روستاها نیز باز بشود، یعنی مسجد ضرار دیروز و مسجد سکولار امروز در جای‌جای دنیا ریشه بدواند که حضرت آقا نیز مدتی قبل در مورد مسجد سکولار مطالبی را بیان فرمودند. امروز در مسجد سکولاری که در آلمان تأسیس شده است، زنان بی‌حجاب و مکشّفه و هم‌جنس‌گرایان حضور یافته و زنان امامت جماعت کرده و اذان بگویند که در عبارتی دیگر از آن به‌عنوان جایگاه لیبرالیستی می‌توانیم یاد بکنیم. لازم است بدانیم بنای مسجد و چاپ قرآن ملاک نیست، مهم اداره کردن مسجد و عمل به قرآن است. ببینید سعودی‌ها با استفاده از خزائن عظیمی که در اختیار دارند، چقدر در منطقه اعم از یمن و بحرین و سایر جاها مرتکب جنایت می‌شوند. ببینید این خبیث‌ها با اسرائیل و آمریکا هم‌دست شده و به‌عنوان جانیان زمان برعلیه اسلام چه اسلام اهل سنت و چه اسلام اهل تشیع مرتکب چه جنایت‌هایی می‌شوند.

خطیب نماز جمعه شهرستان اهر با اشاره به سالروز حمله ددمنشانه ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز آب‌های خلیج‌فارس در سال ۱۳۶۸ خاطرنشان کرد: در جریان این حمله وحشیانه ۲۹۸  نفر سرنشین این هواپیما به شهادت رسیدند و دولت آمریکا وقیحانه به فرمانده ناوی که این هواپیما را مورد هدف قرار داده بود، مدال افتخار اعطا نمود.

وی به ۱۲ تیر روز افشای حقوق بشر آمریکائی و سالروز دستور آمریکا مبنى بر مسدود کردن دارایى‌‌هاى ایران در ۱۴ تیر سال ۱۳۵۹ پرداخت و تصریح کرد: با توجه تجربه‌ای که قبل از انقلاب و ۳۸ سال دوران انقلاب داریم، بر همه واضح و آشکار و ملموس است که آمریکائی‌ها بدعهد، عهدشکن، جانی  و خائن هستند. حضرت امام(ره) می‌فرماید: «جهالت است تصور کنیم آمریکا به صلاح ما یک قدم بر دارد» حضرت امام آمریکا را می‌شناخت و آگاه بود و امروز نیز، خلف صالح آن بزرگوار مقام معظم رهبری چقدر در این مورد فریاد می‌کند. ما بدعهدی و جنایت آمریکا  را تجربه کرده‌ایم و برای ما این مسائل روشن هستند. حضرت امام(ره) می‌فرماید: « آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است.  آمریکا براى سیطره سیاسى و اقتصادى و فرهنگى و نظامى خویش بر جهان زیر سلطه، از هیج جنایتى خوددارى نمى‌‌نماید.» یعنی هر جنایتی که به ذهن انسان می‌رسد، این‌ها آن را انجام می‌دهند. حضرت امام(ره) در جای دیگری می‌فرماید: «ملت شریف مجاهد ما، این قطع روابط را به فال نیک گرفته و از مشکلاتى که در این قطع روابط به وجود آید، استقبال مى‌‌کند و از خطرها هراس ندارد. آن روز براى ملت ما خطرناک است که روابطى نظیر روابط رژیم خائنِ سابق تجدید شود.» باید بدانیم عده معدودی  انسان‌های شیطان‌صفت که کم‌وبیش در این مملکت هستند و فکر روابط با آمریکا را در سر می‌پرورانند مزدور و خائن به مملکت هستند و برخلاف امام(ره) و مقام معظم رهبری دامت برکاته حرکت می‌کنند. عزیزان دقت نمایید این جمله معمار کبیر انقلاب حضرت امام بسیار مهم است که می‌فرماید: «آن روز براى ملت ما خطرناک است که روابطى نظیر روابط رژیم خائنِ سابق تجدید شود.» یعنی خطرهای دیگر با توجه به اقتدار جمهوری اسلامی ایران چندان مهم نیستند و آنچه مهم است همین ایجاد روابط و تسلط دوباره آمریکا بر کشور است.

حاجی‌زاده در رابطه با حقوق بشر آمریکائی ادامه داد: حقوق بشر آمریکائی چیست؟ دادن مدال افتخار به فرمانده ناوی که موجب شهادت ۲۹۸ نفر مسافر بی‌گناه هواپیمای ایرباس ما گردید، حقوق بشر آمریکائی است.! اگر بخواهیم به ذکر حقوق بشر از نگاه آمریکائی‌ها بپردازیم، شاید ساعت‌ها طول بکشد، اما به‌طور فهرست‌وار عرض می‌کنم زندان‌های ابوغریب و گوانتانامو حقوق بشر آمریکائی هستند.! حمایت از ترور بی‌گناهان یمن حقوق بشر آمریکائی است.! اینکه در یمن و سایر جاها به بیمارستان‌ها حمله کرده و برای یک‌بار هم که شده عذرخواهی نکرده‌اند، حقوق بشر آمریکائی است.! قانونی کردن شکنجه حقوق بشر آمریکائی است.! اینکه این‌ها سه سال از  محاصره نوار غزه حمایت کردند، نمونه‌ای از حقوق بشر آمریکائی است.! بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی حقوق بشر آمریکائی است.! اینکه در بعضی مناطق مانع حجاب دختران دانشجو و دانش‌آموز مسلمان می‌شوند، حقوق بشر آمریکائی است.! و صدها و هزاران نمونه دیگر از این دست حقوق بشر آمریکائی که در حوصله خطبه‌ها نیست و در تعریفی جامع حقوق بشر آمریکا غیر از دروغ و نفاق و فریب چیز دیگری نیست که به نام حقوق بشر از این راه‌ها می‌خواهند دنیا را غارت نموده و برآن مسلط شوند که مقام معظم رهبری حضرت آیت ا. العظمی امام خامنه‌ای حفظه ا.. می‌فرمایند: «هر کس دیگرى درباره حقوق بشر حرف بزند، آمریکایى‌‌ها حق ندارند درباره حقوق بشر حرف بزنند؛ چون دولت آمریکا بزرگ‌‌ترین نقض‌‌کننده حقوق بشر در دنیا است، نه فقط دیروز، بلکه همین امروز.» یعنی این‌ها از اول ناقض حقوق بشر بوده‌اند و متأسفانه می‌بینید که ایران را که همیشه مدافع حقوق مستضعفان عالم بوده، به‌عنوان ناقض حقوق بشر و تروریست به دنیا معرفی می‌کنند.

امام‌جمعه شهرستان اهر فرمایشات مقام معظم رهبری را در خطبه‌های عید سعید فطر بسیار پرمحتوا توصیف نموده و بیان نمود: حضرت آقا نسبت به حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان، انتخابات، راه‌پیمایی روز قدس و حمله موشکی سپاه  بیاناتی را مطرح نموده و فرمودند: ما باید به این عظمتی که داریم، مباهات و افتخار نماییم. نکته دیگری که در توضیحات حضرت آقا وجود داشت، مسئله آتش به اختیار بود که دوباره در این مورد فرمودند: «منظور از آتش به اختیار عمل فرهنگی خودجوش و در عین حال تمیز و قانونمند است.» و نیز فرمودند: «آنچه ما گفتیم معنایش این است که در تمام کشور، جوان‌ها و صاحبان اندیشه و فکر، صاحبان همّت، خودشان با ابتکار خودشان، کار را -کارهاى فرهنگى را- پیش ببرند، منافذ فرهنگى را بشناسند و در مقابل آن‌‌ها، کار انجام بدهند؛ آتش به اختیار، به معنای بی‌قانونی و فحّاشى و طلبکار کردن مدّعیانِ پوچ‌اندیش و مدیون کردن جریان انقلابى کشور نیست.» باید متوجه باشیم مطرح نمودن این مسائل توسط حضرت آقا خود نوعی اخطار به دولتمردان است و حضرت امام(ره) نیز این‌طور بودند که باید دولتمردان به وظایف خود در تمام عرصه‌های مخصوصاً در مسائل فرهنگی که اساس است، دقت نمایند و بر خلاف اصول نظام و انقلاب حرکت ننمایند و سپس خود مردم تماشاگر نبوده باشند، مردم وقتی می‌بینند، مسئولین راه درست و منطبق بر خط امام و رهبری را در پیش‌گرفته‌اند، با آنها همکاری نمایند، اما خدای‌ناکرده اگر غفلتی را از مسئولین مشاهده نمودند ، فرهیختگان، نخبگان و آحاد مردم اتاق‌های فکر تشکیل داده و راه‌های کور نمودن منافذ دشمن را بررسی نموده و با برنامه و هدفمند حرکت نمایند.

خطیب نماز جمعه شهرستان اهر با توجه به اینکه آمریکا و اروپا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است، تصریح کرد: این‌ها سپاه را علاوه بر لیست تحریم‌ها، در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند. در اینجا سؤال این است آیا این اتهام به خاطر پاک‌سازی حلب و حمله به تروریست‌ها که با مستشاری سپاه انجام می‌گیرد، نیست؟ آیا این اتهام به خاطر عملیات نیروی هوافضای سپاه در کوبیدن مقر تروریست‌ها نیست که اخیراً با شش فروند موشک مقر تروریست‌های داعش  را در دیرالزور هدف قرار دادند، نیست؟ آیا دولت آمریکا و استکبار در صدد این نیست که سپاه را از دولت نظام اسلامی جدا بکند؟ این‌ها وقتی می‌بینند که سیلی می‌خورند،احساس خطر کرده و به این فکر می‌افتند که سپاه را برای همیشه منزوی نموده و از نظام جدا بکنند. این‌ها که این‌قدر تلاش می‌کنند سپاه را از دولت نظام اسلامی منفصل بکنند، به خاطر اقتداری است که الحمدلله تمام نیروهای مسلح مخصوصاً سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارا می‌باشد. این‌ها به خاطر طرح‌های و پروژه‌های عظیم اقتصادی که در مقابل تحریم‌ها بر عهده سپاه گذاشته‌شده است، سپاه را تحریم می‌کنند. آیا این‌ها به خاطر اینکه سپاه از اصول انقلاب دفاع می‌کند، آن را تحریم نمی‌کنند؟ حضرت آقا در فرمایشات خود می‌فرمایند: «مسئولیت‌پذیری سپاه پاسداران در طرح‌‌هاى سازندگى کشور نشان‌‌دهنده عظمت روح، تعهدپذیرى، شجاعت و خطرپذیرى در میدان‌‌هاى بزرگ تجربه‌‌نشده و عزم و همت انقلاب اسلامى است.» پس طبیعی است کسی که تأثیرگذار بوده و در مقابل دنیا بایستد، دشمنش زیاد خواهد بود و این‌ها تا آنجا که می‌توانند، تلاش می‌کنند به سپاه لطمه بزنند، اما کور خواندند، امروز جمهوری اسلامی، نیروهای مسلح، دولت و ملت یکپارچه هستند (که البته در جاهایی انتقاد می‌گردد و در مقاطعی مقام معظم رهبری تذکراتی را مطرح می‌فرمایند) و در مقابل استکبار جهانی و دشمنان اسلام ایستاده‌اند و دشمنان اسلام نخواهند توانست هیچ غلطی بکنند.

حاجی‌زاده با بیان اینکه مسئولین و مراکز علمی نباید شتاب‌زده شوند، اظهار داشت: مسئولین در تصمیم‌گیری‌ها باید اصول را رعایت کنند و شتاب‌زده نشوند که بعضی اقدامات عجولانه در کشور جریان سازی نموده و ایجاد تنش می‌نماید که اخیراً در رابطه با دانشگاه آزاد اسلامی خبری از طرف وزارت علوم مبنی بر حذف ۲۹۰۰ رشته درسی و یا حذف کارشناسی ارشد در بعضی از دانشگاه‌ها به بهانه کیفی سازی منتشر شد که البته بهتر است رشته‌ها استانداردسازی شده و کیفی سازی شوند، اما این کار یک شبانه‌روز نیست، باید دقت نمایند که این مسئله بسیار مهم است و این کار در کشور جو ایجاد می‌نماید. امیدوارم آقایان دقت نمایند این قبیل مسائل تکرار نشود و باحوصله و دقت و مشاوره حرکت نمایند.

وی با توجه به انتشار به هلاکت رسیدن ابوبکر البغدادی، سرکرده ملعون داعش در فضای مجازی تصریح کرد: عاقبت ظالمین همین است و از خداوند متعال مسئلت می‌نماییم تمام ظالمین و ستمگران را که به بشریت ظلم می‌کنند، از صفحه روزگار حذف نماید.

امام‌جمعه اهر در پایان سالروز شهادت شهید محراب آیت ا.. صدوقی و روز بزرگداشت علامه امینی  و صائب تبریزی و روز آزادسازی مهران و روز شهرداری و دهیاری و روز صنعت و معدن را گرامی داشت.