آخرین عناوین اخبار » اقتصادی » انتخابات » انتخابات 96 » پیشنهاد سردبیر » دولت » شهرستان ها » صفحه نخست
کد خبر : 3734
چهارشنبه - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
صابر تقویمی در جلسه شورای اداری شهرستان هریس خبر داد

تخصیص اعتبار ۶۸۰ میلیارد ریالی برای تکمیل بزرگراه اهر – هریس – تبریز/ استفاده از امکانات دولتی بر له یا علیه کاندیداها در انتخابات ممنوع است

تخصیص اعتبار ۶۸۰ میلیارد ریالی برای تکمیل بزرگراه اهر – هریس – تبریز/ استفاده از امکانات دولتی بر له یا علیه کاندیداها در انتخابات ممنوع است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، صابر تقویمی در جلسه شورای اداری شهرستان هریس ضمن تسلیت سالروز شهادت صدیقه کبری ایشان را نماد و آیینه پاکی‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد ارزش‌های مدنظر آن بانوی بی‌بدیل در جامعه جاری و ساری گردد.

تقویمی در ادامه با اشاره به حضور میلیونی مردم کشورمان در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال جاری این مهم را تائید کننده این امر دانست که تمامی گروه‌ها و دوستداران نظام در یک صف واحد و تحت چهارچوب قانون اساسی ، برای تحقق آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری و حفظ و استمرار انقلاب ، تلاش می‌نمایند.

وی وجود سلایق مختلف در جمع یاران و وفاداران انقلاب را برای نشاط اجتماعی و سیاسی جامعه ضروری دانست و ضمن قدردانی از تفقد مقام معظم رهبری از مردم شریف آذربایجان در جریان دیدار مردمی به مناسبت ۲۹ بهمن‌ماه ، افزود: فرمایشات مقام رهبری مؤید پویایی مردم آذربایجان و نقش مؤثر ایشان در تحولات عمیق سیاسی و اجتماعی سده اخیر است.

فرماندار هریس در ادامه با اعلام تشکیل هیات اجرایی انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در شهرستان هریس، اجرای صحیح و قاطع قوانین را موضع رسمی فرمانداری و وظیفه کلیه ادارات شهرستان اعلام نمود و استفاده از امکانات حکومتی و دولتی بر له یا علیه کاندیداها و جناح‌ها را مصداق عدول از شرع، قانون و وجدان بشری دانست.

تقویمی تبلیغات زودهنگام و تحرکات انتخاباتی را خارج از مفاد صریح قانون انتخابات بیان کرده و بر برخورد جدی با این‌گونه اقدامات تأکید کرد.

وی عمل به قانون را به نفع اجتماع و نظام دانسته رعایت قانون را در بسط عدالت و عدم تبعیض مؤثر ارزیابی کرد.

فرماندار هریس در ادامه انعکاس اجرای موفق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در سطح استان و شهرستان، در گزارش اعلامی به مقام معظم رهبری را نمونه‌ای از موفقیت دولت محترم تدبیر و امید در گشایش اقتصادی و رونق اقتصاد در عرصه‌های داخلی و خارجی عنوان نمود.

تقویمی تخصیص ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بزرگراه تبریز-هریس –اهر در سال۹۵  و اجرای ۴۵ درصد از عملیات اجرایی طرح را در جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مؤثر دانست و حضور بازرگانان و سرمایه‌گذاران اروپایی و چینی در بخش‌های انرژی و معدنی در شهرستان را نوید بخش جهش اقتصادی شهرستان در سال‌های آتی دانست.

وی برق‌رسانی به‌تمامی روستاهای شهرستان و گازرسانی به ۹۵ درصد روستاها و اجرای طرح هادی در ۱۵ روستای شهرستان در ۳ سال اخیر و افزایش ۳۵۰ درصدی اعتبارات و تخصیص ۱۳۲ میلیارد تومان به‌منظور آسفالت معابر  و عمران شهری را از خدمات ارزشمند دولت به مردم دانست و از تمامی ادارات خواست گزارش خدمات خود را از طریق تریبون نماز جمعه و سایر وسایل ارتباطی به اطلاع مردم برسانند و امیدواری مردم به فردای بهتر را فراهم آورند.

فرماندار هریس همچنین شروع فاز اول عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی هریس با ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات با سرمایه‌گذاری اولیه ۳۲۰ میلیون یورو و اتمام پروژه بیمارستان ۶۴ تخت خوابی هریس در سال ۹۶ را از جمله اقدامات موفق دولت در این شهرستان برشمرده و در ادامه به مبارزه دولت با فساد و رانت‌خواری و واگذاری بخش مهمی از امور اقتصادی به بخش خصوصی اشاره‌کرده و کاهش اتکا به درآمدهای نفتی و افزایش فرصت‌های شغلی را نوید بخش ارزیابی نمود.

تقویمی همچنین از برخورد سلیقه‌ای بانک‌ها در خصوص بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بانک مرکزی در اعطای تسهیلات به متقاضیان انتقاد کرد و از روسای بانک‌های شهرستان خواست در اخذ وثایق و همچنین بخشودگی جرائم و دیرکرد تسهیلات معوقات هماهنگ با بخشنامه‌های کشوری عمل کنند تا افراد بدهکار زیر۱۰۰میلیون تومان معوقات بانکی خود را تسویه کنند.

خبرنگار: محمد طلوعیان