آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » انتخابات 1400 » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 60697
چهارشنبه - ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
رئیس دادگستری اهر در جلسه پیشگیری از جرایم انتخاباتی:

تذکر به ادمین گروه‌ها و کانال‌های پُرمخاطب اهر؛ از تبلیغات زودهنگام و انتشار نظرسنجی پرهیز کنید

تذکر به ادمین گروه‌ها و کانال‌های پُرمخاطب اهر؛ از تبلیغات زودهنگام و انتشار نظرسنجی پرهیز کنید

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی شهرستان اهر با اشاره به این‌که دشمنان سعی بر این دارند تا ملت ایران را از صحنه انتخابات دور کنند، اظهار داشت: ترغیب و تشویق مردم برای حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا جزو محورهای اصلی عوامل ستادهای انتخاباتی است.

رئیس دادگستری اهر ادامه داد: با ساز‌و‌کارهایی که برای انتخابات تعریف شده؛ امکان تخلف و تقلب در انتخابات وجود ندارد و انتخابات‌هایی که تاکنون برگزار شده تخلف وجود نداشته است.

وی اضافه کرد: به ادمین گروه‌ها و کانال‌های پُرمخاطب شهرستان اهر تذکر داده می‌شود تا از تبلیغات زودهنگام انتخاباتی به جد پرهیز کرده و خطوط قرمز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را رعایت کنند.

نظری، نشر مطالب با موضوع حضور حداکثری مردم در انتخابات و پرهیز از انتشار نظرسنجی را از جمله دستورالعمل‌های دستگاه قضایی مورد انتظار از ادمین و کانال‌های پُرمخاطب فضای مجازی عنوان کرد و گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اهر برای مدیران گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی جلسه تشکیل داده و این موارد را به آن‌ها تذکر دهد و نشر مطالبی که بتواند مردم را به حضور حداکثری در انتخابات ترغیب کند را نیز مطالبه کند.

رئیس دادگستری اهر با ذکر این‌که هرگونه حاشیه‌سازی و عوامل مخدوش‌سازی انتخابات مطلقاً ممنوع است، یادآور شد: برگزاری انتخابات سالم و بدون حاشیه و تأمین امنیت انتخابات جزو انتظارات دستگاه قضایی است.

وی بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای شورای اسلامی شهر و ریاست جمهوری تأکید کرد و گفت: برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا؛ کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر اهر ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و اگر مراعات نکنند قانوناً باید منتظر برخورد دستگاه قضایی باشند.

نظری با تأکید بر این‌که تبلیغات زودهنگام برخی از کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر اهر در فضای مجازی محرز شده است، ابراز داشت: قانوناً تبلیغات زودهنگام کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر اهر در فضای مجازی در پرونده آن‌ها تحت عنوان تخلف ثبت می‌شود و برخورد می‌کنیم.

رئیس دادگستری اهر با اشاره به ممنوعیت استفاده از امکانات دولت و نهادها به نفع کاندیداها خاطرنشان کرد: استفاده از اموال و امکانات دولتی و جانبداری مسئولان و مدیران به نفع کاندیداهای انتخابات ممنوع است و همچنین لازم به یادآوری است که دستگاه قضایی در انتخابات بی‌طرف می‌ماند.