آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصادی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 32026
جمعه - ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
رئیس شورای اسلامی شهر اهر:

ترافیک یکی از بزرگ‌ترین معضلات شهر اهر به شمار می‌رود/ با منم منم گفتن‌ها مشکلات حل نمی‌شود

ترافیک یکی از بزرگ‌ترین معضلات شهر اهر به شمار می‌رود/ با منم منم گفتن‌ها مشکلات حل نمی‌شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، صمد علی‌اکبرزاده اهری در همایش اقتصادی توسعه منطقه ارسباران که در شهرستان اهر برگزار شد، اظهار داشت: کمک به توسعه مناطقی همچون شهرستان اهر و منطقه ارسباران علاوه بر تکلیف شرعی و دینی بلکه یک وظیفه‌ای است که بر دوش مسئولان و مردم است شاید فردا روزی فرصت نباشد بنده در شورا و شما در مسئولیت باشید ولی اکنون‌که مسئولیت داریم برای خروج از مشکلات فعلی چاره‌اندیشی کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه می‌دانیم بسیاری از عقب‌ماندگی‌ها و مشکلات شهرستان اهر و به‌تبع منطقه ارسباران نشات گرفته از جاده اهر – تبریز است، افزود: با پیگیری‌های مسئولان مربوطه می‌رود که بزرگراه اهر – تبریز در سال آینده به‌طور کامل تکمیل شود و با تکمیل این بزرگراه قطعاً منطقه ارسباران از نظر توسعه و سرمایه‌گذاری شاهد تحولاتی خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر ادامه داد: ساختمان بیمارستان قدیم اهر همان‌طور که می‌بینیم کارایی لازم را ندارد و حال به مدرسه تبدیل‌شده ولی در مجموع می‌توان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این ساختمان را به درمانگاه تخصصی تغییر کاربری داد تا مردم به‌جای طی مسافت ۱۰۰ کیلومتری به تبریز امورات درمانی خود را در این محل پیگیری کنند.

علی‌اکبرزاده بابیان اینکه شورای شهر اهر از نظرات تمامی صنوف، صاحب‌نظران، اقتصاددانان و … برای بهبود شرایط زندگی مردم استفاده می‌کند، گفت: متأسفانه در گذشته آن‌طور که باید و شاید به شهرستان اهر توجه لازم نشده و کم‌محلی صورت گرفته در حالی که پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های اهر کمتر از سایر شهرستان‌ها نیست اما تابه‌حال از ظرفیت‌ها و داشته‌هایمان به‌خوبی استفاده نشده است.

وی احداث پارکی برای معرفی مفاخر شهر اهر و منطقه ارسباران را ضروری دانست، بیان کرد: ما در منطقه ارسباران مفاخری داریم که اگر آن‌ها را تابه‌حال آن‌طور که شایسته است معرفی می‌شد که نشده در واقع ظلمی صورت گرفته به‌طوری که اهر شهر اولین‌هاست و با احداث پارک مفاخر جهت معرفی بزرگان و مفاخر در هر حوزه‌ای می‌توان تاریخ را دوباره احیاء کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر با تأکید بر اینکه ترافیک یکی از بزرگ‌ترین معضلات شهر اهر به شمار می‌رود، گفت: با منم ها مشکل حل نمی‌شود در بحث همین معضل ترافیکی بیش از هر اقدامی به فرهنگ‌سازی نیازمندیم و رفع مشکلات و معضلات ریز و درشت جامعه به همت، همفکری و خرد جمعی دارد.

علی‌اکبرزاده ابراز داشت: تشکیل شرکت عمران و توسعه منطقه ارسباران در راستای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف می‌تواند تحولی بزرگ در منطقه بیافریند در واقع مردمی بودن این شرکت مزیت بزرگی به‌حساب می‌آید که با این حساب به‌تبع تأثیرگذاری فراوانی خواهد داشت.