آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 61630
یکشنبه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اهر:

تردد ۶۵۰ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی اهر/کاهش ۲۰درصدی تردد

تردد ۶۵۰ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی اهر/کاهش ۲۰درصدی تردد

قاسم قمری در گفت‌وگو با اهرامروز افزود: بارش سنگین برف که از آخرین روزهای سال ۱۴۰۰ در شهرستان اهر شاهد آن بودیم و موجب شد برای چند روزی راه ارتباطی روستاهای اهر و شهرستان‌های هم‌جوار مسدود بماند، در تردد خودروها به مقصد شهرستان‌های ارسباران نیز تأثیر گذاشت.

وی گفت: بر اساس آمار خروجی از دستگاه‌های تردد شمار، تردد خودروهای مسافران و گردشگران از بازه‌ی زمانی ۲۵ اسفندماه تا ۱۳ فروردین‌ماه در محورهای مواصلاتی شهرستان اهر مجموعاً ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

قمری افزود: از ۲۵ اسفندماه تا ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در بزرگراه اهر-تبریز ۳۲۶ هزار و ۵۷۱ تردد ثبت شد که نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد کاهش تردد را شاهد بودیم. ثبت تردد ۲۱۱ هزار و ۱۷۷ دستگاه خودرو در جاده اهر-مشگین‌شهر با کاهش ۵۲ درصدی نسبت به سال گذشته که ۲۸۵ هزار و ۶۹۴ تردد ثبت شده بود، را تجربه کردیم.

وی گفت: همچنین در جاده اهر-کلیبر نیز از آغاز مسافرت‌های نوروزی تا ۱۳ فروردین‌ماه؛ ۱۱۲ هزار و ۴۴۳ تردد وسایل نقلیه ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد کاهش یافته است، در حالی که سال گذشته از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین؛ ۱۴۵ هزار و ۵۲۸ تردد در جاده اهر-کلیبر ثبت شده بود.

قمری ادامه داد: با اتمام مسافرت‌های نوروزی در روز ۱۳ فروردین‌ماه، محورهای مواصلاتی شهرستان اهر شاهد ترافیک سنگین خودروها بود به‌طوری‌که تنها در این روز ۵۹ هزار و ۹۷۴ تردد در محورهای اهر به تبریز، کلیبر و مشگین‌شهر به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: مجموع تردد ثبت شده طی بازه‌ی زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین‌ماه در جاده‌های اهر به تبریز، کلیبر و مشگین‌شهر و بالعکس ۶۵۰ هزار و ۱۹۲ دستگاه وسایل نقلیه بود، البته سال گذشته در همین بازه‌ی زمانی تردد ۷۸۵ هزار و ۱۱۶ وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی شهرستان اهر ثبت شده بود.

وی در خصوص این سوال که چرا تردد جاده اهر-ورزقان اعلام نمی‌شود، افزود: در جاده اهر-ورزقان دستگاه تردد شمار خودروها نداریم به همین خاطر ترددهای این محور در دسترس نیست.

خبر از: علی دایلاری اصل