آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » ویژه
کد خبر : 12998
پنجشنبه - ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
امام جمعه اهر:

ترویج و گسترش زکات شهرستان اهر را بیمه می‌کند/ زراعت با وجود کاهش بارندگی‌ها مطلوب است

ترویج و گسترش زکات شهرستان اهر را بیمه می‌کند/ زراعت با وجود کاهش بارندگی‌ها مطلوب است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده نیز در آیین پلاک‌کوبی شجره طیبه آذربایجان شرقی که به‌صورت نمادین در روستای دایلار شهرستان اهر برگزار شد، کمک‌رسانی به نیازمندان و فقرا و ترویج زکات را بیش‌ازپیش مهم ارزیابی کرد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف شورای زکات ترویج این سنت حسنه بوده و باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا مردم نسبت به ادای واجبات تشویق شوند.

وی با اشاره به اینکه ترویج و گسترش مسائل زکات شهرستان اهر را بیمه می‌کند، افزود: مسائل معنوی هرچند به چشم نمی‌آید ولی برای همگان و حتی منطقه یک برکت است و اگر خدای‌ناکرده زکات و انفاقی نباشد شاید مردم به لقمه نان محتاج می‌شوند و هر چه داریم از انفاقات و زکات‌هاست.

امام جمعه اهر ادامه داد: اهالی روستا و در واقع دایلاری ها همیشه در انجام کارهای خیرخواهانه ید طولا دارند، ادامه داد: برخی‌ها در انجام سنت‌های حسنه بدعت‌هایی می‌گذارند و تا آخر این بدعت‌های کذایی را ادامه می‌دهند ولی با بخشش بخشی از اموال توسط خیرین باقیات و صالحات را این برکات بهره‌مند می‌کنند.

حاجی‌زاده بابیان اینکه جمع‌آوری زکات واجب دارای شرایط خاصی است، گفت: برخی از دامداران که دام‌های خود را در اماکن نگهداری می‌کنند شاید شامل زکات واجب نباشند و اگر بخواهیم تنها با زکات واجب نیازهای فقیر و فقرا را تأمین کنیم قطعاً امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی اضافه کرد: امسال با وجود کاهش بارندگی‌ها وضعیت زراعت در شهرستان اهر نسبت به سایر شهرستان‌ها مطلوب است ولی از نظر حبوبات وضعیت مطلوبی نداریم و در منطقه‌ای که درختان آن جزو شجره طیبه هستند میوه‌های به‌دست‌آمده از این درختان برای نیازمندان همان مناطق استفاده شود.