آخرین عناوین اخبار » اقتصادی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 60686
سه شنبه - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
رئیس کمیسیون عمران مجلس خبرداد؛

تزریق اعتبار موردنیاز برای پروژه های راهسازی اهر توسط وزارت راه

تزریق اعتبار موردنیاز برای پروژه های راهسازی اهر توسط وزارت راه

به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمدرضا رضایی کوچی ظهر امروز سه شنبه در جلسه بررسی پروژه آزادراه اهر- باکو افزود: خوشبختانه بخش عمده‌ای از پروژه بزرگراه اهر- تبریز اجرا شده و بخش باقی‌مانده نیز در ۲ نقطه در حال احداث است که نیاز به اختصاص اعتبار بیشتری دارد.

وی گفت: طبق توافقاتی که با وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه انجام یافته؛ برای تکمیل پروژه بزرگراه اهر- تبریز و تقاطع‌های این طرح اعتبار موردنیاز تزریق می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امسال با پیگیری‌های نماینده اهر و هریس؛ طرح آزادراه اهر- باکو در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دارای ردیف بودجه شد که اجرای این پروژه تحول بزرگ اقتصادی در آذربایجان‌شرقی به دنبال خواهد داشت.

رضایی ادامه داد: معتقدیم می‌توانیم با کشورهای همسایه مراودات اقتصادی بیشتری داشته باشیم و این امر با زیرساخت‌های مناسب و جاده ترانزیتی مناسب محقق می‌شود.

وی از اتمام مطالعات پروژه آزادراه اهر- باکو در سال‌جاری خبر داد و گفت: امیدواریم با اتمام مطالعات آزادراه اهر-باکو؛ بتوانیم تا پایان سال‌جاری مناقصه این پروژه را با مشارکت بخش خصوصی مشخص کنیم، این طرح از نظر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هیچ‌گونه مشکلی نداشته، بلکه زمینه توسعه مراودات بین جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان را فراهم می‌کند.