آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصادی » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 61307
شنبه - ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهر مطرح کرد:

تشکیل ۳۷۸ پرونده شکایت کارگری طی ۸ ماه گذشته در اهر/ ۳۶ واحد از پروژه مسکن مهر شهید منتظری تحویل شد/ پرداخت ۹۸ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به واحدهای صنفی آسیب‌دیده از کرونا

تشکیل ۳۷۸ پرونده شکایت کارگری طی ۸ ماه گذشته در اهر/ ۳۶ واحد از پروژه مسکن مهر شهید منتظری تحویل شد/ پرداخت ۹۸ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به واحدهای صنفی آسیب‌دیده از کرونا

به گزارش خبرنگار اهرامروز، رسول امام‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر کارگران شهرستان اهر اظهار داشت: در بحث پروژه مسکن مهر شهید منتظری، ۳۶ واحد مسکونی تکمیل و با محوطه‌سازی کامل تحویل متقاضیان شد و ۳۶ واحد نیمه‌تمام را شرکت تعاونی تعهد داده تا در سال آینده تکمیل و تحویل دهد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهر افزود: طی پیگیری‌های انجام شده از شرکت تعاونی و با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی؛ نیاز است تا اعضاء سهم مشارکتی در مسکن مهر را افزایش دهند و برای همفکری با متقاضیان مسکن مهر و شرکت تعاونی جلسه‌ای خواهیم داشت.

وی ادامه داد: پروژه ۱۱۰ واحدی مسکن مهر کارگران که به منظور فعال‌سازی مجدد پروژه به شرکت شیخ شهاب‌ واگذار شده از روند پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است.

امام‌پور با اشاره به این‌که از ابتدای سال‌جاری تا به امروز ۹۶۰ بازرسی ادواری به جهت کاهش حوادث ناشی از کار از کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی اهر انجام شده است، گفت: بازرسی از کارگاه‌هایی که مشمول قانون کار بوده در حیطه وظایف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهر است و همچنین در حوزه مشاغل سخت و زیان‌آور ۶۰ پرونده داشتیم که می‌بایست در جهت تسهیل و تسریع در امر بازنشستگی بود مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهر از بهره‌مندی ۳۳۹ نفر از مزایای بیمه بیکاری در این شهرستان خبر داد و گفت: تا سال‌های قبل آمار افرادی که از بیمه بیکاری استفاده می‌کردند در حدود ۲۵۰ تا ۲۷۰ نفر بود؛ اما شرایط کرونایی و کاهش درآمد باعث شده تا در بیکاری مؤثر شود به طوری‌که در طول ۸ ماه گذشته ۳۳۹ از بیمه بیکاری استفاده کرده‌اند.

وی از تشکیل ۳۷۸ پرونده شکایت کارگری در طول هشت ماه گذشته در این شهرستان خبر داد و افزود: از این تعداد پرونده‌های واصله؛ ۳۳۶ فقره بعد از رسیدگی مختومه شده و ۱۲ پرونده شکایت کارگری نیز در هیأت تشخیص در جریان است و مسئولیت هیأت تجدیدنظر شکایات کارگری هریس، ورزقان، کلیبر که بر عهده‌ی اهر است ۲۳۲ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده‌است.

امام‌پور همچنین از کسب رتبه‌ی دوم استانی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهر در بین شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی طی سال‌جاری خبر داد و گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهر در ارزیابی شاخص‌های عملکردی توسط اداره‌کل استان؛ توانست رتبه دوم استانی را در بین شهرستان‌ها کسب کند از این‌رو لازم می‌دانم از همکارانم قدردانی کنم، چراکه ارتقای سطح عملکرد این اداره در سایه تلاش و همت همکاران به دست آمده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهر بابیان این‌که سهم شهرستان اهر از تسهیلات مشاغل خانگی ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است، یادآور شد: در کارگروه‌های اشتغال، پرداخت تسهیلات حمایتی به ۵۹ طرح مشاغل خانگی با اشتغال‌زایی ۹۰ نفر مصوب و پرداخت شده است.

وی از پرداخت ۹۸ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به ۶۹۷ واحد آسیب‌دیده از بیماری کرونا از ابتدای سال‌جاری تا به امروز در شهرستان اهر خبر داد و اضافه کرد: با توجه به‌ کاهش درآمدها و تشدید بیکاری شاغلان؛ پرداخت تسهیلات حمایتی و اشتغال در حوزه‌های مشاغل خانگی و حمایتی کرونا تأثیر مثبتی در تثبیت اشتغال داشت