آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 59986
یکشنبه - ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
در جلسه ستاد مقابله با کرونای اهر عنوان شد؛

تشکیل ۴۱ تیم برای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در اهر

تشکیل ۴۱ تیم برای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در اهر

به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد میرزاپور عصر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان اهر با اشاره به ابتلای ۴۲۴۸ نفر از جمعیت شهری و روستایی به ویروس کرونا اظهار داشت: از این تعداد ۳۷۳۹ نفر جمعیت شهری و ۵۰۹ نفر جمعیت روستایی را شامل می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر افزود: تا به امروز ۱۷۱ نفر از افراد مبتلای قطعی به ویروس کرونا در شهرستان اهر جان‌باخته‌اند و طی ۱۰ روز اخیر روزانه ۹ نفر از بیماران دارای علائم تنفسی در بیمارستان باقرالعلوم اهر بستری شده‌اند.

وی از تشکیل ۴۱ تیم متشکل از نیروهای داوطلب بسیج و شبکه بهداشت و درمان در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر اهر خبر داد، گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری سپاه، فرمانداری و سایر نهادها و ادارات با قوت هرچه تمام در شهرستان اهر اجرا می‌‎شود.

میرزاپور بابیان این‌که تا امروز ۱۷۶ نمونه‌گیری به واسطه کیت‌های تشخیص سریع کرونا در شهرستان اهر انجام شده است، گفت: از مجموع ۱۷۶ تست سریع کرونا در اهر؛ ۶۸ بیمار کرونایی جدید شناسایی کرده‌ایم که به عبارتی ۴۰ درصد نمونه‌گیری با کیت‌های تشخیص سریع کرونا مثبت شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر همچنین از اختصاص ۱۰۰۰ کیت تشخیص سریع کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به شهرستان اهر خبر داد، یادآور شد: متأسفانه شلوغی و ازدحام به بازار و اماکن عمومی بازگشته و آثار محدودیت‌های کرونایی از بین می‌رود از این‌رو تغییر وضعیت شیوع ویروس کرونا از «نارنجی به قرمز» دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش‌رو بودن شب یلدا و دورهمی‌های خانوادگی و فامیلی به جهت تشدید وضعیت شیوع ویروس کرونا در بین خانواده‌ها بر نگرانی‌هایمان افزوده است.

 

مدیریت و کنترل بیماری کرونا به صورت محله‌محور انجام می‌شود

سرهنگ پاسدار موسی صفی نیز در این جلسه در تشریح اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: در این طرح زنجیره انتقال و تماس افراد مبتلا به ویروس کرونا با افراد در معرض خطر با مشارکت کادر بهداشت و درمان و بسیجیان به صفر خواهد رسید.

فرمانده سپاه ناحیه اهر افزود: شعار محوری طرح شهید حاج قاسم سلیمانی؛ «مسجد سنگر سلامت و هر خانه پایگاه سلامت» است و اولویت این طرح پیشگیری از ابتلاء به کرونا به جای درمان خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات برای کنترل و مهار بیماری کرونا در شهرستان اهر وارد عمل می‌شوند، گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا اقدامات جزیره‌ای کنار گذاشته شود و سیستم بهداشت و درمان و بسیج و سپاه با همکاری همدیگر با ویروس کرونا مقابله کنند.

صفی تاکید کرد: درمان خانگی بیماران کرونایی با استفاده از پزشکان، پرستاران و بهورزان بسیجی، مجرب و متخصص جهت جلوگیری حداکثری از مراجعه به بیمارستان از دیگر محورهای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است.

فرمانده سپاه ناحیه اهر بابیان این‌که بسته‌های معیشتی به ارزش ۳ میلیون ریالی در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به بیماران کرونایی نیازمند تحویل می‌شود، گفت: از زمان شروع طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تا امروز ۷۳ بسته معیشتی با رعایت کرامت انسانی و به صورت شبانه به بیماران کرونایی نیازمند تحویل داده‌ایم.