آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » مذهبی
کد خبر : 6120
پنجشنبه - ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اهر:

ثبت‌نام اعتکاف از ۱۲ فروردین‌ماه در شهرستان اهر آغاز می‌شود

ثبت‌نام اعتکاف از ۱۲ فروردین‌ماه در شهرستان اهر آغاز می‌شود

حجت‌الاسلام حسین ستاری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اهر در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز، اظهار داشت: آیین معنوی اعتکاف هم‌زمان با سایر استان‌ها و شهرستان‌ها در روزهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ فروردین‌ماه مصادف با ۱۳ تا پانزدهم ماه رجب هم‌زمان با میلاد حضرت علی (ع) در مساجد و تکایای شهرستان اهر برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اهر با اشاره به اینکه ثبت‌نام اعتکاف از روز شنبه هفته آینده در شهرستان اهر آغاز و تا ۲۴ فروردین‌ماه ادامه می‌یابد، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در محل‌های مسجد شیخ عماد (آستان مقدس امام‌زاده سید علی (ع)) تا یک ساعت مانده به اذان مغرب، اداره تبلیغات اسلامی اهر در ساعات اداری، موسسه قرآنی یاس بهشتی در ساعات اداری برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف ثبت‌نام کنند.

وی سپس گفت: دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر و سایر دانشگاه‌ها از جمله پیام نور واحد اهر آماده ثبت‌نام از معتکفان هستند.

حجت‌الاسلام ستاری بابیان اینکه برخی از مساجد شهر اهر و هوراند برای پذیرایی از معتکفان آماده‌شده‌اند، اضافه کرد: مسجد شیخ عماد (آستان مقدس امام‌زاده سید علی (ع))، مسجد جامع امام خمینی (ره)، مسجد چهارده معصوم (ع)، مسجد امیرالمؤمنین (ع) و با توجه به این‌که مسجد جامع اهر فعلاً در حال انجام تعمیر بوده و امسال مراسم اعتکاف در این مسجد برگزار نمی‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اهر از آمادگی مسجد جامع شهرستان هوراند برای برگزاری مراسم اعتکاف خبر داد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، برگزاری در مساجد جامع است و با توجه به برگزاری این مراسم در سایر مساجد ولی محوریت مساجد جامع است.

وی با تأکید بر اینکه هزینه ثبت‌نام هر معتکف که در نظر گرفته‌شده ۳۰ هزار تومان است، خاطرنشان کرد: مقرر شده تا جلسه‌ای با حضور امام جمعه و خیرین اهر برگزار شود و در صورتی که خیرین به این سنت حسنه تأمین مالی کنند هزینه‌ای که از معتکفان دریافت می‌شود کاهش خواهد یافت و امیدواریم تا خیرین در این مسیر از مساعدت‌های خویش دریغ نکنند.

حجت‌الاسلام ستاری با اشاره به تعداد ثبت‌نام کنندگان در مراسم اعتکاف سال گذشته در شهرستان اهر، یادآور شد: سال گذشته نزدیک به ۷۰۰ نفر در مراسم اعتکاف ثبت‌نام کرده بودند که امیدواریم امسال استقبال باشکوه‌تر از سال قبل باشد.