آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصاد مقاومتی » اقتصادی » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 1989
سه شنبه - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
جبارزاده در جمع اهالی روستای قلعه‌ملک اهر؛

جبارزاده: برنامه دولت با افزایش درآمد روستائیان انگیزه ماندن در روستاها را تقویت می کند

جبارزاده: برنامه دولت با افزایش درآمد روستائیان انگیزه ماندن در روستاها را تقویت می کند

به گزارش اهرامروز، اسماعیل جبارزاده در جمع اهالی روستای قلعه‌ملک از توابع شهرستان اهر، با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: روستاییان کشور در سایه انقلاب از نعمت‌های مختلف زندگی بهره‌مند شده‌اند، در حالی که قبل از انقلاب کمتر روستایی بود که از این نعمت‌ها برخوردار باشد.

وی با بیان این که در حال حاضر ۹۰ درصد روستاهای استان از نعمت گاز و تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق بهره‌مند هستند، گفت: این خدمات و صدها نعمت دیگر که برای روستاییان ایجاد شده، در سایه انقلاب اسلامی است و همه شهروندان کشور به عنوان ملت غیرتمند ایران به طور مساوی از خدمات بهره‌مند شده‌اند.

جبارزاده با بیان این که روستاییان باید دغدغه‌ای جز تولید و کمک به اقتصاد کشور نداشته باشند و مسوولان نیز در این جهت تلاش می‌کنند، گفت: برنامه دولت این است که همزمان با فراهم کردن مقدمات زندگی بهتر در روستاها، درآمد آنها را افزایش داده و انگیزه ماندن در روستاها را تقویت کند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که میزان تولید گندم در شهرستان اهر از ۴ هزار تن در سال‌های گذشته به ۵۷ هزار تن در سال جاری رسیده است، گفت: این موفقیت در سایه تلاش، همت و غیرت روستاییان و کشاورزان و سیاست‌های جهاد کشاورزی و استفاده از روش‌های علمی به دست آمده است و اگر در تمام حوزه‌های روستایی نگاه علمی به مسایل داشته باشیم، درآمد روستاییان افزایش می‌یابد.

بهره‌مندی ۳۵۴ روستای آذربایجان شرقی از آب شرب در سه سال گذشته

وی با بیان این که دولت، ۸۵ درصد از هزینه تغییر روش آبیاری را به صورت بلاعوض پرداخت می‌کند، افزود: در سه سال گذشته، ۳۵۴ روستای استان از نعمت آب شرب برخوردار شده‌اند و در سال جاری نیز علاوه بر بودجه مصوب شرکت آب و فاضلاب روستایی، ۵۰ میلیارد تومان در حوزه آبرسانی روستایی هزینه شده است.

جبارزاده همچنین به خدمات دولت در بخش بهداشت و درمان و بیمه روستاییان اشاره کرد و گفت: دولت با وجود مشکلات در حوزه عمران روستایی هیچ محدودیتی قایل نشده و خدمت به روستاییان جزو اولویت‌های این دولت است و در مقابل روستاییان نیز باید در خدمت تولید باشند.

جبارزاده با بیان این که دولت یازدهم مشکلات زیادی دارد و مردم از این مشکلات باخبر هستند، گفت: برخی‌ها دوست ندارند که این دولت موفق شود و کسانی که چنین تفکری دارند در حق مردم و کشور ظلم می‌کنند.

انتهای پیام/