آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر
کد خبر : 17262
چهارشنبه - ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
فرماندار کلیبر:

جشنواره فیلم کلیبر فرصتی مناسب برای معرفی ارسباران است

جشنواره فیلم کلیبر فرصتی مناسب برای معرفی ارسباران است

رسول خدابخش در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز با اشاره برگزاری دومین دوره جشنواره سراسری فیلم روستایی و عشایری کلیبر، اظهار داشت: این جشنواره قرار بود از ۲۱ الی ۲۴ شهریورماه در کلیبر برگزار شود و متأسفانه بحران کم‌آبی وقفه‌ای در این جشنواره ایجاد کرد و به همین خاطر و همچنین درخواست فیلم سازان سراسر کشور و دریافت فیلم‌های اضافی مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا دهم آبان  تمدید شد.

فرماندار کلیبر بابیان اینکه اختتامیه دومین دوره جشنواره سراسری فیلم روستایی و عشایری کلیبر از ۷ تا ۱۰ آذرماه موکول شده است، افزود: تمدید مهلت ارسال آثار و موکول زمان برگزاری به آذرماه یک توفیق اجباری بود.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم شورای سیاست‌گذاری این جشنواره آثاری که تا پایان دهم آبان به دبیرخانه ارسال شود موردقبول واقع می‌شود.

خدابخش با ابراز تأسف از اینکه متأسفانه منطقه بکر ارسباران آن‌طور که باید و شاید به‌خوبی معرفی نشده است، گفت: البته برای معرفی منطقه ارسباران می‌توانیم با برگزاری جشنواره‌های مختلف این منطقه را به گردشگران معرفی کنیم و جشنواره فیلم روستایی و عشایری یکی از فرصت‌های معرفی منطقه ارسباران است.

فرماندار کلیبر تولید سریال آنام در شهرستان کلیبر را یکی دیگر از زمینه معرفی منطقه ارسباران عنوان کرد، بیان داشت: جشنواره فرهنگی و ورزشی هارنا (قره قیه) را می‌توان از زمینه معرفی ارسباران دانست و از طرفی مقام معظم رهبری که شعار سال را اقتصاد مقاومتی تعیین کرده‌اند تحقق آن تنها وظیفه دولت نیست و قطعاً همه اقشار در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش دارند.

ظرفیت‌های قشر روستایی و عشایری در تحقق اقتصاد مقاومتی نباید نادیده گرفته شود

وی با تأکید بر اینکه نباید ظرفیت‌های قشر روستایی و عشایری در تحقق اقتصاد مقاومتی نادیده گرفته شود، اظهار کرد: طبق آمار منتشرشده که بیش از ۷۰ درصد جمعیت شهرنشین و مابقی روستایی و عشایرنشین هستند خوشبختانه این آمار در کلیبر برعکس است به‌طوری که ۷۵ درصد جمعیت کلیبر روستایی و عشایر و ۲۵ درصد شهرنشین هستند که با استفاده از ظرفیت جشنواره فیلم روستایی و عشایر سعی داریم تا این قشر را در زندگی روستایی و عشایری تشویق کرده و از طرفی هم از آن‌ها بخواهیم تا نقش خود را ایفا کنند.

خدابخش تصریح کرد: روستای نجف تراکمه یکی از روستاهای قطب تولید صنایع‌دستی در منطقه ارسباران بوده که تنها در این روستا ۲۵۰۰ نفر در زمینه صنایع‌دستی فعالیت دارند و در طول سال در نجف تراکمه ۶۰ هزار مترمربع ورنی بافته می‌شود و در کنار این روستا، برخی روستاها را با عنوان یک روستا یک محصول تعریف کرده‌ایم.

فرماندار کلیبر از تدوین سند جامع صنعت گردشگری قلعه درسی در این شهرستان خبر داد، خاطرنشان کرد: اگر سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاری در این منطقه گردشگری علاقه‌مند باشد ما نیز این سند ارائه می‌کنیم و به اعتقاد بنده این منطقه مغفول مانده بود که روستائیان نمی‌توانستند نقش خود را به‌خوبی ایفاء کنند اما این‌گونه جشنواره زمینه‌ای مناسب برای معرفی منطقه ارسباران به شمار می‌رود.