آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » قضایی و انتظامی » ویژه
کد خبر : 8822
سه شنبه - ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر خبر داد:

جشن حمایت و جشن گل‌ریزان اهر به‌طور هم‌زمان در خردادماه برگزار می‌شود/ آزادی بیش از ۵۰ زندانی در جشن گل‌ریزان سال گذشته

جشن حمایت و جشن گل‌ریزان اهر به‌طور هم‌زمان در خردادماه برگزار می‌شود/ آزادی بیش از ۵۰ زندانی در جشن گل‌ریزان سال گذشته

به گزارش خبرنگار اهرامروز، یعقوب شهبازپور در جلسه مشترک انجمن حمایت از زندانیان و ستاد هماهنگی برگزاری جشن گل‌ریزان شهرستان اهر که در ساختمان انجمن حمایت از زندانیان برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل اتمام تراز مالی سال عملکرد انجمن حمایت از زندانیان اهر به‌طور کامل منعکس می‌شود و مطابق قانون گزارش عملکرد انجمن حمایت از زندانیان به امام جمعه، فرماندار، رئیس دادگستری و رئیس اداره زندان اهر به‌صورت مکتوب ارائه خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر با اشاره به اینکه بر اساس آمار درآمد انجمن حمایت از زندانیان اهر در سال گذشته نسبت به سال ۹۴ رشد سه برابری داشته است، افزود: فلسفه وجودی و تشکیل انجمن حمایت از زندانیان حمایت از خانواده‌های زندانیان و خود زندانیان است و اگر کسی خطایی کرده بایستی خود تاوان خطا را بدهد نه این‌که خانواده و بر همین اساس انجمن حمایت از زندانیان تشکیل یافته است.

وی ادامه داد: زندانیانی که به حبس ابد محکوم‌شده‌اند بر اساس قانون به نزدیک‌ترین حوزه محل سکونت خانواده منتقل می‌شوند و این امر کار را کمی دشوار می‌کند که بر همین اساس می‌بایست خانواده‌های زندانیان که عمدتاً برای مدت کوتاه و بلند مدتی بی‌سرپرست مانده‌اند مورد حمایت انجمن قرار می‌گیرند.

شهبازپور بابیان اینکه خانواده‌های نیازمند زندانیان نیازمند حمایت و مساعدت‌های مردم هستند، گفت: انجمن حمایت از زندانیان اهر از جمله نهادهایی است که حتی یک ریال اعتبار دولتی ندارد و درآمدهای این انجمن عمدتاً از طریق خیرین و محل‌های درآمد خود انجمن تأمین می‌شود و اعضای هیئت‌مدیره تلاش می‌کنند تا با افزایش محل درآمد بتوانند به خانواده‌های زندانیان نیازمند کمک کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر با اشاره به نحوه برگزاری جشن گل‌ریزان در شهرستان اهر، اضافه کرد: جشن حمایت و جشن گل‌ریزان از جمله برنامه‌های مشترک انجمن حمایت از زندانیان و دادگستری اهر است، منظور از جشن حمایت، حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان بوده و هر میزان کمک‌های که از بین مردم در این جشن جمع‌آوری می‌شود مطابق قانون برای خانواده‌های زندانیان هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: از جشن گل‌ریزان کمک‌هایی که از سوی خیرین و مردم به این جشن خواهد شد برای آزادی زندانیان نیازمند و جرائم غیر عمد هزینه می‌شود، خوشبختانه در جشن گل‌ریزان سال گذشته با کمک‌های مردم و خیرین حدود ۴۰ نفر از کمک‌های خیرین در جشن گل‌ریزان و ۱۲ نفر با همکاری انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه استان از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان آزاد شدند که جمعاً بیش از ۵۰ نفر از زندانیان در سال گذشته آزاد و به آغوش خانواده بازگشته‌اند.

شهبازپور بابیان اینکه جشن حمایت و جشن گل‌ریزان در ۱۹ خردادماه سال جاری مصادف با پانزدهم رمضان المبارک هم‌زمان با سراسر کشور در شهرستان اهر برگزار می‌شود، اظهار کرد: به دلیل مسائل و مشکلات مالی در این شهرستان تصمیم داریم تا برای جلوگیری از اتلاف هزینه هر دو جشن را هم‌زمان برگزار کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر در پایان ضمن قدردانی از کمک و مساعدت‌های خیرین و همشهریان عزیز و مسئولان شهرستان اهر از انجمن حمایت زندانیان اهر، خاطرنشان کرد: همچنان نیازمند یاری و مساعدت عزیزان هستیم.

انتهای پیام/