امام جمعه اهر:

خانواده‌های شهدا چشم چراغ ملت ایران هستند/ هیچ‌چیزی به‌اندازه شهادت مهم نیست

خانواده‌های شهدا چشم چراغ ملت ایران هستند/ هیچ‌چیزی به‌اندازه شهادت مهم نیست

به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی و جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و کارکنان مجموعه بنیاد شهید اهر به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد شهید و روز شهدا، اظهار داشت: خانواده‌های معظم شهدا در پیشگاه خداوند متعال از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و حتی ما نمی‌توانیم از جایگاه رفیع شهدا ترسیم کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهدا را کسی نمی‌تواند تنها مختص به خود بداند و شهدا در اصل متعلق به پروردگار هستند، افزود: شهدا با ریخته شدن اولین قطره خون در پیشگاه خداوند بخشوده می‌شوند و هیچ‌چیزی در ارزش‌ها به‌اندازه شهادت مهم نیست.

امام جمعه اهر ادامه داد: راه ایثار و شهادت با گذشت سه دهه از دوران دفاع مقدس هنوز ادامه دارد و والدین شهیدپرور فرزندان خود را برای دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) به مقابله با تروریست‌های داعشی می‌فرستند.

آیت‌الله حاجی‌زاده بابیان اینکه خانواده‌های شهدا چشم چراغ ملت مسلمان و شهیدپرور ایران و ارزشمند هستند، گفت: مسیر، هدف و راه بسیار والاست و این اهداف برای والدین شهدا بیشتر ملموس‌تر از سایرین است و هر بار سخنی از زبان والدین شهدا شنیده می‌شود حاکی از تفاوت آن‌ها با سایر فرزندان خانواده دارد.

وی با تأکید بر اینکه هرکسی نمی‌تواند در راه شهادت پا بگذارد و باب شهادت تنها برای افراد خاصی باز است، تصریح کرد: شهدا با حضور در جبهه‌های جنگ از دین، خاک، ناموس دفاع کرده و دشمنان را سرکوب کرده‌اند و در مقطع دوران دفاع مقدس اگر کسی در جبهه‌ها حضور نمی‌یافت اکنون از آزادی و امنیت برخوردار نبودیم به همین دلیل ما همه مدیون شهدا هستیم.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه هدف دشمنان اسلام از تشکیل گروهک‌های تروریستی تکفیری داعش نابودی دین اسلام و ناامن کردن ایران است، گفت: اگر مدافعان حرم در فرامرزها با تروریست‌های داعشی مقابله نکنند دشمنان بر کشورهای مسلمان حاکم می‌شدند و حضور هر رزمنده ایرانی در عراق و سوریه علاوه بر اینکه به نیروهای مردمی روحیه می‌دهد بلکه پیروزی‌های اخیر بر داعش نتیجه تلاش ایران برای ایجاد امنیت در منطقه است.

انتهای پیام/