آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر
کد خبر : 50577
یکشنبه - ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
امامویردی سامانی شاعر نامدار کلیبری

دریافت درجه هنری از وزارت ارشاد توسط شاعر نامدار کلیبری

به گزارش اهرامروز، امامویردی سامانی متولد ١٣٢۵ در شهرستان کلیبر و رئیس انجمن ادبی حکیم نباتی این شهرستان می‌باشد.

وی تاکنون هفت کتاب در حوزه شعر به زبان‌های ترکی و فارسی سروده است. سامانی جدیدترین اثر خود به نام “سامانی غزل لری” را در دست چاپ دارد. این شاعر توانا تاکنون شاگردان زیادی را در زمینه شعر در منطقه قره داغ  پرورش داده است.

از آثار وی می‌توان به” تای گوز پیشیک”، “قاراداغ اولدوزلاری”، “سامانی دیوانی”، ” تولو قوشی”، “شعر اجاقی”، “سلام بر حیدربابا”، ” خیرداجا قارا بالیق”  اشاره کرد. آخرین اثر چاپی او کتاب شعر کودک  با نام تای گوز پیشیک به زبان ترکی وبصورت کاملاً مصور به موضوع نبرد  شش روزه اعراب و اسرائیل پرداخته است. وی در این کتاب از کودکان می‌خواهد هیچ‌گاه به تنبلی و بی‌خیالی خو نکنند و همیشه با هوشیاری از خود و سرزمین خود در مقابل فریب‌کاران دفاع کنند.

قاراداغ اولدوزلاری با موضوع جمع‌آوری مجموع اشعار صد و یک شاعر از منطقه قره داغ، سلام بر حیدربابا ترجمه ترکی کتاب حیدربابایه سلام، خیرداجا قارا بالیق ترجمه ترکی کتاب ماهی سیاه کوچولوی صمد بهرنگی از دیگر آثار اوست.

مطابق مصوبات دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعطاء نشان درجه‌یک هنری به هنرمندان و نویسندگان، هم‌طراز با مدرک دکترا، درجه‌دو  هم‌طراز با مدرک فوق‌لیسانس و درجه سه معادل مدرک لیسانس در دانشگاه‌های رسمی کشور است و دریافت‌کنندگان درجه از همه امتیازات مربوط به قانون مدیریت خدمات کشوری برخوردار خواهند بود.

انتهای پیام/