آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 61813
یکشنبه - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۹
نماینده اهر و هریس در مراسم تجلیل از خبرنگاران اهر:

دستور رئیس‌جمهور برای شروع اقدامات ارتقای فرمانداری اهر به فرمانداری ویژه/ موافقت اولیه سازمان صداوسیما با تأسیس رادیو ارسباران/ احداث فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب اهر را از وزیر نیرو پیگیری می‌کنم/ اختصاص ۱۸ میلیارد تومان برای محوطه‌سازی دانشکده کشاورزی اهر در جریان سفر رئیس‌جمهور

دستور رئیس‌جمهور برای شروع اقدامات ارتقای فرمانداری اهر به فرمانداری ویژه/ موافقت اولیه سازمان صداوسیما با تأسیس رادیو ارسباران/ احداث فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب اهر را از وزیر نیرو پیگیری می‌کنم/ اختصاص ۱۸ میلیارد تومان برای محوطه‌سازی دانشکده کشاورزی اهر در جریان سفر رئیس‌جمهور

به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد محرم‌زاده در آیین تجلیل از خبرنگاران اهر به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به این‌که حرفه خبرنگاری به استعداد، عشق و علاقه نیازمند است، اظهار داشت: پیگیری‌ها و کنکاش خبرنگاران در رابطه با مشکلات و نارسایی‌های جامعه، موجب می‌شود تا مدیران به تحرک درآیند. شاید برخی از انتقادات ناراحت شوند ولی همین انتقادات خبرنگاران از ادارات و مدیران زمینه را فراهم می‌کند تا مدیر ایرادات خود را رفع و مورد بازخواست قرار نگیرد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در رابطه با پیگیری پروژه زیرگذر ورودی شهر اهر توسط خبرنگاران افزود: به مدیرکل راهداری آذربایجان‌شرقی پیام فرستادم و نوشتم که این پروژه مایه آبروریزی است، آقای مدیرکل نیز طبق هماهنگی با استاندار و ترک تشریفات پیمانکار جدید انتخاب کردند. بر این اساس قول داده‌اند تا پایان شهریورماه زیرگذر ورودی شهر اهر به اتمام برسد.

وی، صداقت و انعکاس واقعیت‌ها را جزو شاخصه‌های خبرنگاران عنوان کرد و گفت: خبرنگار منتقد بودن عیب نیست اما منتقد منصف باشد. در طول یک‌سال گذشته بنده و دفتر این‌جانب از راهنمایی و همکاری‌های خبرنگاران بهره‌مند شده‌ایم.

محرم‌زاده در ادامه از موافقت اولیه سازمان صداوسیما با ایجاد رادیو ارسباران خبر داد و یادآور شد: سازمان صداوسیما با تأسیس رادیو ارسباران موافقت کرده و برای این زیرساخت ۷ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و حتی ۲ هکتار زمین نیز تأمین گرفته‌ایم، امیدواریم بتوانیم این مطالبه چندین ساله را تحقق بخشیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بابیان هشتم شهریورماه سال گذشته برای شروع مقدمات ارتقای فرمانداری اهر به فرمانداری ویژه از رئیس‌جمهور دستور گرفته‌ام، تصریح کرد: متأسفانه پس از اخذ دستور از رئیس‌جمهور، از استانداری آذربایجان‌شرقی نامه‌ای نوشته بودند که تناسبی با موضوع فرمانداری ویژه نداشت و بنده به موجب آن به استاندار اعتراض کردم تا نامه‌ی دیگری به وزارت کشور نوشته شد.

وی ادامه داد: برخی‌ها درست می‌گویند که اهر تمامی شاخص‌های فرمانداری ویژه را ندارد، اما چطور می‌شود در برخی استان‌ها برخی شهرستان‌ها که حتی یکی از شرایط فرمانداری ویژه را ندارند ولی به فرمانداری ویژه ارتقا یافته‌اند! لذا در حال حاضر پیگیر مراحل قانونی ارتقای فرمانداری اهر به فرمانداری ویژه هستم.

محرم‌زاده با ذکر این‌که به دنبال تشکیل مجتمع مس اهر و هریس هستیم، گفت: در سفر اخیر مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران به شهرستان اهر، قرار شد تا ساختمان خوابگاه دانشگاه آزاد اهر خریداری و در اختیار معادن و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد. از این‌رو تجمیع معادن در قالب مجتمع مس اهر و هریس در این ساختمان را پیگیری می‌کنم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اهر و سایر شهرهای قره‌داغ تاکنون از غافله توسعه عقب مانده‌اند. اگر این منطقه را با مناطقی همچون جنوب استان مقایسه کنیم به وضوح خواهیم دید که ارسباران در ریل توسعه نبوده و دلیل آن‌هم عدم پیگیری‌های کافی مسئولان امر بوده است.

وی گفت: شهر اهر ۱۱ منطقه‌ی حاشیه‌نشین دارد و منطقه‌ی شله‌بران جزو محروم‌ترین مناطق شهری است، شهرداری اهر برای ادامه کانال شله‌بران ۸ میلیارد تومان اعتبار برآورد کرده که با پیگیری‌های انجام شده، از محل اعتبارات در اختیار استاندار آذربایجان‌شرقی اعتبار احداث ادامه کانال شله‌بران تأمین می‌شود. همچنین از نتایج سفر اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی؛ قیر رایگان در قالب طرح بازآفرینی شهری جهت آسفالت‌ریزی محلات محروم اهر در اختیار شهرداری اهر قرار خواهد گرفت.

محرم‌زاده با اشاره به بی‌احترامی به برخی خبرنگاران شهرستان اهر گفت: اگر شرایط به گونه‌ای که پیش می‌رود ادامه یابد حتماً از طریق تریبون مجلس سخن خواهم گفت، وقتی کسی مسئولیت قبول می‌کند یعنی مسئولیت تمامی اقشار با وی است؛ قرار نیست هر کسی دل‌خواه ما نیست او را تحریم یا بی‌احترامی کنیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که شکل‌گیری بوی نامطبوع در مناطق مختلف شهر اهر و گلایه به حق شهروندان اهری نتیجه کم‌کاری مسئولان مربوطه است، یادآور شد: باید سال‌ها قبل فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر احداث می‌شد. تابه‌حال هیچ یک از مدیران در این رابطه از بنده درخواست همکاری نکرده است، تا جایی که اطلاع یافته‌ام حجم فاضلاب ورودی به تصفیه‌خانه ۲ برابر ظرفیت آن است و همین امر باعث می‌شود تا مشکلاتی پیش بیاید.

وی تصریح کرد: حتماً موضوع احداث فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر را از وزیر نیرو پیگیری می‌کنم. هرچند در سفر استانی ریاست جمهوری، نماینده تام‌الاختیار رئیس‌جمهور از تصفیه‌خانه فاضلاب شهری بازدیدی داشت و ما نیز درخواست تأمین اعتبار برای توسعه تصفیه‌خانه را کرده بودیم ولی متأسفانه نتیجه‌ای نداشت.

محرم‌زاده از نهایی شدن فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان هریس تا پایان شهریورماه سال‌جاری خبر داد و گفت: پس از پیگیری‌های مداوم، قرار است تا فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی هریس به‌زودی نهایی شود، هرچند با احداث فاز دوم این نیروگاه علاوه بر افزایش ظرفیت تولید ۶۰۰ مگاوات برق؛ برای ۲۰۰ نفر به‌صورت سه ساله و ۷۰ نفر دائمی اشتغال ایجاد می‌شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی افزود: امسال راه ارتباطی روستای دوشتور به نزدیک‌ترین روستای مشگین‌شهر از طریق آسفالت‌ریزی متصل شده است، همچنین آسفالت‌ریزی حدود ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان اهر در سال‌جاری از دیگر برنامه‌هایمان است که پیگیر هستیم.

وی به بازدید از مرغداری اشاره کرد و گفت: قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده ۳۹ هزار تومان برای مرغداران است، اما به دلیل عدم برنامه‌ریزی و ثبات بازار، این مرغدار هر کیلو مرغ زنده را به ۳۳ هزار تومان فروخته و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان متضرر شده است، از این‌رو به وزیر جهاد کشاورزی از عدم حمایت در قالب تذکر گلایه کردم. ما در مجلس ۲۰۰ نماینده از آیت‌الله رئیسی خواستیم تا به انتخابات ریاست جمهوری وارد شود و سکان مدیریت اجرایی را بر عهده بگیرد اکنون نیز می‌دانیم رئیس‌جمهور بدون وقفه تلاش می‌کند ولی انتظار می‌رفت تا از اقتصاددانان و نخبگان به خوبی استفاده می‌کرد.

محرم‌زاده از اختصاص اعتبار ۱۸ میلیارد تومانی برای محوطه‌سازی دانشکده کشاورزی اهر در جریان سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی خبر داد و افزود: اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری به آذربایجان‌شرقی هنوز ابلاغ شده و به احتمال قوی تا ماه آینده اعتبارات سفر به‌صورت نهایی ابلاغ خواهد شد.