آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 60038
پنجشنبه - ۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
رئیس دادگستری اهر مطرح کرد؛

دَم انتخابات طرح موضوعات خارج از عرف جایز نیست/ افزایش مسائل غیراخلاقی و تهدیدهای فضای مجازی نگران کننده است/ ورودی پرونده به دادگستری اهر نزدیک به ۳۰ درصد افزایش دارد

دَم انتخابات طرح موضوعات خارج از عرف جایز نیست/ افزایش مسائل غیراخلاقی و تهدیدهای فضای مجازی نگران کننده است/ ورودی پرونده به دادگستری اهر نزدیک به ۳۰ درصد افزایش دارد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرایم شهرستان اهر اظهار داشت: زحمات شبانه‌روزی کادر درمان، پرستاران و ستاد مقابله با کرونا و تمامی کسانی که در مدیریت و مقابله با ویروس کرونا متحمل زحمت شدند؛ باعث شد تا روند شیوع این بیماری بهبود یابد و وضعیت شهرستان اهر از شرایط قرمز خارج شود.

رئیس دادگستری شهرستان اهر افزود: یکی از وظایف دستگاه قضایی «پیشگیری از وقوع جرایم» است و این مهم شامل تمامی حوزه‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حجم ورودی پرونده به دادگستری شهرستان اهر علی‌رغم تلاش همکاران؛ نسبت به سال‌های گذشته در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است، گفت: با وجود این‌که شهرستان اهر شهرستانی مذهبی و فرهنگی است نباید به این حد جرایم، اختلافات خانوادگی و مالی و … داشته باشیم.

نظری تاکید کرد: باید در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم بیش از این‌ها تلاش کنیم و همت به خرج دهیم؛ پیشگیری از وقوع جرایم تنها وظیفه دستگاه قضایی نیست بلکه بایستی تمامی دستگاه‌ها و نهادها در این زمینه همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر ادامه داد: هر یک پرونده تصادفات منجر به فوت، ماه‌ها و شاید سال‌ها دستگاه قضایی را درگیر می‌کند و هنوز پرونده تصادفات جاده‌ای و درون‌شهری در دادگستری اهر تمام نشده است.

وی ابراز داشت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی افراد و صنوف به منزله تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی است.

نظری با ذکر اینکه بروز و ظهور مسائل غیراخلاقی در بین خانواده‌ها یک آسیب جدی برای جامعه است و از طرفی تهدیدهای فضای مجازی نیز زمینه‌ساز تشکیل بسیاری از پرونده‌ها در دستگاه قضایی شهرستان اهر است، بیان داشت: نقش فضای مجازی در شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی بسیار پُر رنگ است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر گفت: با وجود کثرت پرونده‌های وارده به دادگستری و دادسرای شهرستان اهر؛ پرونده‌ها در کمتر از ۲۰ روز تعیین تکلیف و نتیجه رای صادر می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که هیچ‌گونه جرایم خشن در شهرستان اهر نداریم، یادآور شد: با این وجود لازم است تا با حفظ اتحاد بین مسئولین و مردم؛ امنیت پایدار شهرستان را تضمین کنیم و از طرفی اجازه نمی‌دهیم کسی امنیت پایدار را تهدید کند چراکه امنیت مردم خط قرمز است.

نظری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌رو بودن انتخابات؛ اجازه نخواهیم داد برخی حرف‌های خارج از عرف را در فضای مجازی مطرح کنند در غیر این‌صورت با افراد خاطری برخورد می‌کنیم لذا آرامش جامعه از هر چیزی مهم‌تر است.