آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر » ویژه
کد خبر : 3185
شنبه - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اهر:

راه‌اندازی مرکز اطلاع‌رسانی و راهنمای گردشگری در اهر ضروری است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حسن باقرپور در جلسه ستاد خدمات سفرهای نوروزی شهرستان اهر با اشاره به تعطیلی تنها موزه ادب و عرفان کشور در شهرستان اهر، اظهار داشت: تاکنون پیگیری‌های زیادی در این رابطه انجام‌شده ولی به دلیل مشکلات و مسائل فنی که وجود دارد اما به‌صورت مسئله کشوری به این مسئله وارد شده‌ایم ولی به لحاظ زمان‌بر بودن رسیدگی به مشکل تعطیلی موزه اهر باید به‌صراحت اعلام شود که در ایام نوروز موزه ادب و عرفان دایر خواهد بود یا خیر؟

وی با اشاره به اینکه ارائه اینترنت در تمامی نقاط شهرستان اهر و منطقه ارسباران جزو زیرساخت‌های گردشگری محسوب می‌شود، ادامه داد: شرکت پردیس نت در این راستا قصد دارد تمامی منطقه و شهرستان را تحت پوشش اینترنت سراسری قرار دهد، این شرکت با نصب امواج رادیویی زمینه استفاده کلیه مردم را با کمترین هزینه از اینترنت فراهم می‌کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اهر تأمین آب گرم سرویس‌های بهداشتی شهر اهر را یکی مهم‌ترین نیازهای مسافران عنوان کرد و افزود: در سطح شهر اهر هیچ‌یک از سرویس‌های بهداشتی دارای آب گرم نیستند.

باقرپور نصب تابلوهای راهنمای مسافر در شهر اهر یکی دیگر از نیازهای مسافران و گردشگران دانست، اضافه کرد: شهرداری اهر اخیراً طی قراردادی برای نصب تابلوهای راهنمای گردشگر اقدام کرده و قصد دارند تا از این تابلو در سطح شهر اهر نصب کنند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از نیازهای ضروری شهرستان اهر ایجاد مراکز اطلاع‌رسانی و راهنمای گردشگران است، افزود: در حال حاضر شهرستان اهر در مسیر پرتردد گردشگران و مسافران قرارگرفته ولی با این وجود در سطح شهر اهر هیچ‌گونه مراکزی در رابطه با راهنمای گردشگران و اطلاع‌رسانی نداریم.