آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 50436
چهارشنبه - ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
عبدالهی در نطق میان دستور:

راه‌های بین شهری و روستایی اهر قتلگاه مردمی شده که نماد ایثار در طول تاریخ بوده اند

راه‌های بین شهری و روستایی اهر قتلگاه مردمی شده که نماد ایثار در طول تاریخ بوده اند

به گزارش اهرامروز به نقل از خبرگزاری خانه‌ملت، بیت الله عبداللهی در نشست علنی امروز چهارشنبه (۱۸ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز در شرایطی به سر می بریم که آمریکا، آل سعود و صهیونیست با سیاست‌های استکباری روزی نیست که خون مسلمانی را بر روی زمین نریزند. استکبار مسئول فساد و بیکاری، تروریسم، عقب ماندگی و تفرقه و عامل ناامنی و مهاجرت‌های اجباری و به فقر کشاندن مردم محروم سراسر جهان است.

نماینده مردم اهر، هریس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما باید با انسجام و هوشیاری و تبعیت از رهبری و حمایت از دولت نقشه‌های جدید اقتصادی و نظامی دشمن را خنثی سازیم.

وی افزود: اصلاح نظام اداری و بانکی، اصلاح روابط خارجی و اصلاح نظام آماری کشور، تصویب قوانین متناسب برای شرایط اقتصادی کشور، کاهش فاصله فقر و غنا، تفیض اختیار به استان‌ها، حذف بخشنامه‌ها و دستور العمل های ضد تولید و اشتعال، هدایت سرمایه‌گذاری به بخش‌های محروم و اعطای امتیازات مالیاتی و زیرساختی به آنها، جهت گیری گمرکات به صادرات و توجه به صادرات غیرنفتی بخشی از مسایلی است که می‌تواند در شرایط فعلی از مشکلات اقتصادی کشور بکاهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به بخشی از مسائل حوزه انتخابیه‌اش بیان کرد: اولین مشکل شهرستان بیکاری گسترده مردم به خصوص جوانان تحصیل کرده است. این شهرستان از یک توسعه نابرابر برخوردار بوده و بیشترین مهاجرت را به مراکز استان‌های کشور دارد. راه‌های بین شهری و روستایی قتلگاه مردمی شده است که نماد ایثار در طول تاریخ بوده است.

عبداللهی در ادامه تصریح کرد: برای مقابله با بیکاری باید کشاورزی و دامپروری و فرش اهر و هریس مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه برنامه ریزی شود. آقای شریعتمداری در حالی که باغات اهر به دلیل کمبود آب کشاورزی خشک شده آب سد اهر به معدن مس انتقال یافته و این معدن با آب اهر می گردد، ولی فرزندان اهری را استخدام نمی‌کند. به این ظلم پایان دهید وگرنه مردم سیلی محکمی به مدیران مس خواهند زد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: از وزارت نفت می‌خواهم مشکل گاز نیروگاه هریس را زودتر حل کنند چراکه جوانان هریس چشم به اشتغال در این نیروگاه دوخته‌اند. اکثر روستاها و جاده‌های شهرستان فاقد آنتن دهی و اینترنت است. از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌خواهم همت لازم را در این خصوص به کار گیرد.

وی افزود: بیمارستان‌های اهر و هریس با حداقل امکانات به کار خود ادامه می‌دهند؛ امیدوارم قول وزیر بهداشت بعد از یک سال برای تحویل ام آر ای به بیمارستان اهر هرچه زودتر محقق شود. حاشیه نشینی در شهرستان بیداد می‌کند. از دولت می‌خواهم در بودجه سال ۹۸ اهتمام جدی به این موصوع کند و اعتبار لازم را اختصاص دهد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ورزشگاه ۵۰ هزار نفری در دولت نهم و دهم شروع شده اما هیچ اقدام عملی برای تکمیل پروژه انجام نشده است، درمانگاه تامین اجتماعی باید در برنامه سال ۹۸ دولت گنجانده و ورزش روستایی و همگانی مورد توجه قرار گیرد. وزارت صنعت، معدن و تجارت باید مانع تعطیلی معادن اهر شود. از سوی دیگر صنایع فرش و بیمه قالیبافان اهر هریس باید مورد توجه قرار گیرد. مجلس با موافقت طرح های ویژه اقتصادی اهر و هریس باید زمینه توسعه اقتصادی و صنعتی را فراهم کند/

پایان پیام