آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 31414
جمعه - ۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اهر:

راه ارتباطی ۱۳۰ روستای اهر و هوراند مسدود است/ تلاش راهداران برای بازگشایی راه‌های روستایی

به گزارش خبرنگار اهرامروز، قاسم قمری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های شهرستان اهر، اظهار کرد: در بارش برف که از ساعت ۳ بامداد امروز آغاز شده راهداران و ۷ اکیپ راهداری شهرستان اهر مشغول به برف‌رویی و نمک‌پاشی در محورهای مواصلاتی و راه‌های روستایی هستند.

وی بابیان اینکه تا ساعت ۹ امشب راهداران ۱۲۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی و راه‌های روستایی شهرستان اهر را برف‌روبی و نمک‌پاشی کرده‌اند، افزود: برای نمک‌پاشی جاده‌های برون‌شهری و روستایی شهرستان اهر تا به این لحظه ۱۰۰ تن نمک استفاده‌شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اهر با ذکر اینکه هم‌اکنون در گردنه گویجه بئل ( جاده اهر – تبریز) و گردنه سامبران ( جاده اهر – کلیبر) شاهد کولاک هستیم، گفت: ۷۶ راهدار شهرستان اهر در حال حاضر تماماً سعی می‌کنند تا راه‌هایی که در پی بارش برف مسدود شده را بازگشایی کنند.

قمری از مسدود شدن راه ۱۰۰ روستای شهرستان اهر و ۳۰ روستای شهرستان هوراند خبر داد، بیان داشت: تا این لحظه با تلاش راهداران راه ارتباطی ۵۰ روستای شهرستان اهر بازگشایی‌شده و همچنان تلاش می‌کنیم تا راه روستاهایی که هنوز مسدود هستند را بازگشایی کنیم.

وی اضافه کرد: درصورتی‌که بارش برف همراه با کولاک نباشد بازگشایی راه‌های روستایی به‌تبع آسان‌تر خواهد بود ولی کولاک برف راه‌هایی را بازگشایی کرده‌ایم مجدداً باعث مسدود شدن آن‌ها می‌کند و این امر سبب می‌شود که عملکرد راهداران به صفر برسد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اهر در پایان‌بر لزوم استفاده از زنجیرچرخ و به همراه داشتن وسایل زمستانی تأکید کرد و یادآور شد: رانندگان پیش از حرکت با شماره‌گیری ۱۴۱ و ۴۴۲۲۸۶۷۰ از آخرین وضعیت راه‌ها اطلاع یابند.

انتهای پیام/