آخرین عناوین اخبار » انتخابات » انتخابات 96 » پیشنهاد سردبیر » سیاسی » شهرستان اهر » شهری » صفحه نخست
کد خبر : 7531
یکشنبه - ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی:

رد صلاحیت‌ ۹۴ داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای اهر در هیئت اجرایی

رد صلاحیت‌ ۹۴ داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای اهر در هیئت اجرایی

به گزارش اهرامروز به‌نقل از روابط‌عمومی هیئت‌ عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی ‌آذربایجان‌شرقی، سلمان خدادادی اظهار داشت: از ۱۳ هزار و ۳۲۱ نفر داوطلب معرفی شده از هیئت‌های اجرایی به هیئت‌های نظارت، ۱۳ هزار و ۱۵۲ نفر تأیید صلاحیت، ۱۵۹ نفر رد شدند و ۱۵۹ نفر نیز انصراف دادند که با این احتساب آمار تأیید صلاحیت‌ها در هیئت‌های نظارت بیش از ۹۸٫۷ درصد است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داوطلبین درصورت داشتن اعتراض به نتیجه بررسی صلاحیت‌ها بایستی درخواست خود را به هیئت‌های نظارت بالاتر یعنی از بخش به شهرستان و از شهرستان به استان ارائه کنند، گفت: این افراد به مدت چهار روز از ۳  تا ۶ اردیبهشت  ماه فرصت دارند تا درخواست بررسی مجدد خود را به هیئت نظارت شهرستان و استان ارائه کنند و این فرصت برای رد صلاحیت شدگان شورا غیر قابل تمدید است.

وی افزود: داوطلبین در اعتراض به نتیجه بررسی صلاحیت‌ها حتماً با مستندات قانونی خود به هیئت‌های نظارت شهرستان و استان مراجعه  کرده و مطمئن باشند که هیئت عالی نظارت استان با جدیت تمام و به دور از هرگونه سلایق سیاسی و با مدنظر قرار دادن  مر قانون پرونده‌ها را بررسی خواهند کرد.

سلمان خدادادی ادامه داد: هیئت عالی نظارت استان  نیز از هفتم تا شانزدهم اردیبهشت، به مدت ۱۰ روز رد صلاحیت‌ها را  بررسی خواهدکرد.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای آذربایجان شرقی گفت: در بررسی هیئت‌های نظارت، شهرستان‌های سراب، مراغه، ملکان و هشترود بدون رد صلاحیت، شهرستان‌های عجب‌شیر، بستان‌آباد بناب به ترتیب با ۱،۲ و ۲ نفر کمترین آمار رد صلاحیت و شهرستان‌های تبریز، شبستر  و ورزقان نیز به ترتیب با ۳۴، ۳۱ و ۱۸ نفر بیشترین رد صلاحیت‌ها را داشته‌اند.

وی ادامه داد: در هیئت‌های اجرایی نیز شهرستان‌های جلفا، خدا آفرین و عجب شیر به ترتیب با ۱، ۵ و ۶ نفر کمترین و شهرستان‌های تبریز، اهر و مرند به ترتیب با ۹۶، ۹۴ و ۵۳ نفر بیشترین رد صلاحیت‌ها را داشته‌اند.

سلمان خدادادی با بیان اینکه  ۱۴ هزار و ۴۴ نفر برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان آذربایجان شرقی ثبت‌نام کرده بودند گفت: در این مرحله از بررسی‌ها ۱۳ هزار و ۱۵۲ نفر تأیید صلاحیت شده، ۱۹۶ نفر انصراف داده و ۶۹۸ نفر نیز عدم تأیید صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: در مجموع بررسی‌های هیئت‌های اجرایی و نظارت حدود ۹۵ درصد داوطلبین تأیید صلاحیت شدند.

سلمان خدادادی تصریح کرد: پس از بررسی پرونده‌ها در هیئت عالی نظارت استان، اسامی نهایی احراز صلاحیت‌شدگان در ۱۸ اردیبهشت به‌صورت رسمی اعلام و نامزدها می‌توانند تبلیغات خود را به‌مدت ۸ روز تا ۲۷ اردیبهشت یعنی ۲۴ ساعت قبل از روز انتخابات، انجام دهند.

انتهای پیام /