آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 59522
سه شنبه - ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
فرمانده سپاه ناحیه اهر:

رزمایش پدافند زیستی در شهرستان اهر برگزار می‌شود

رزمایش پدافند زیستی در شهرستان اهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ پاسدار موسی صفی امروز در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در اهر گفت: اگر جلسات ستاد مقابله با کرونا در شهرستان اهر تنها بر روی کاغذ و صرفاً به جلسات بسنده کنیم، نتیجه دلخواهی نمی‌گیریم در حالی که باید در عمل به مردم نشان دهیم.

وی گفت: همت اعضای ستاد مقابله با کرونا در شهرستان اهر را بایستی به مردم نشان دهیم و اگر بتوانیم همت و اقدام عملی را به مردم نشان دهیم، حساب و کتاب کار هم به دست مردم خواهد آمد؛ وگرنه اقدامات را به یک اداره واگذار کنیم اتفاق چندانی نمی‌افتد.

صفی ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم در معیت مسئولان شهرستان اهر اقداماتی انجام دهیم تا مردم از نفع آن بهره‌مند شده و سلامت آنان که همواره نعمت خدادادی است در معرض خطر قرار نگیرد.

وی ادامه داد: رزمایشی در قالب پدافند زیستی به منظور تعامل و هم‌افزایی بیشتر با ادارات با محوریت سپاه ناحیه اهر برگزار می‌کنیم. بنا داریم تا در این رزمایش را در نقاط پُر رفت و آمد و شلوغ شهر اهر برگزار کنیم و از تذکراتی که اتاق اصناف و بسیج اصناف به صورت نمادین در پاساژها، بازار و کسبه خواهند داد و ماسک‌های تولیدی نیز به صورت نمادین در این رزمایش توزیع می‌شود.

وی گفت: نحوه مقابله با ویروس کرونا با همکاری دستگاه‌هایی همچون شبکه بهداشت و درمان، جمعیت هلال‌احمر و … را در این رزمایش تمرین می‌کنیم.

صفی افزود: کارگاه‌های تولید ماسک را که با فروکش شدن مقطعی کرونا تعطیل کرده بودیم، با اوج‌گیری دوباره این ویروس منحوس؛ آن کارگاه‌های تولید ماسک را مجدداً فعال کردیم و بنا داریم تا ماسک چندبار مصرف تولید نکنیم.

وی ادامه داد: در کنار توزیع بسته‌های معیشتی که سپاه ناحیه اهر در بین نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از شیوع کرونا در شهرستان اهر؛ پَک‌های بهداشتی را نیز آماده توزیع کرده‌ایم تا در رزمایش پیش‌رو آن پَک‌ها را در مناطق آسیب‌پذیر و آن‌هایی که نمی‌توانند تهیه کنند، توزیع کنیم.

صفی با بیان اینکه اینکه بسیج به عنوان بدنه فعال ملت و محله‌محور (پایگاه‌های مقاومت بسیج) در اختیار هیأت‌امنای مساجد خواهند بود، افزود: باید «کار از مردم، با مردم و برای مردم» را عملی کنیم؛ اگر همه ما هم پای‌کار باشیم و مردم توجیه اقناعی نشوند، موفقیتی کسب نمی‌کنیم.