آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 61254
سه شنبه - ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
رئیس اداره ورزش و جوانان اهر در دیدار با وزیر ورزش و جوانان:

روستاهای اهر از حداقل‌ترین امکانات ورزشی محروم‌اند/ مناطق حاشیه‌ای شهر اهر زیرساخت ورزشی ندارند/ قهرمانان و ملی‌پوشان کبدی‌کار اهری در انتظار خانه کبدی هستند/ فعالیت هیأت‌های ورزشی اهر بدون منابع مالی در ۲ سال گذشته

روستاهای اهر از حداقل‌ترین امکانات ورزشی محروم‌اند/ مناطق حاشیه‌ای شهر اهر زیرساخت ورزشی ندارند/ قهرمانان و ملی‌پوشان کبدی‌کار اهری در انتظار خانه کبدی هستند/ فعالیت هیأت‌های ورزشی اهر بدون منابع مالی در ۲ سال گذشته

به گزارش خبرنگار اهرامروز، جلیل علیجانپور، رئیس اداره ورزش و جوانان اهر در دیدار نماینده مردم اهر و هریس با وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: هیأت‌های ورزشی شهرستان اهر با کمبود تجهیزات مواجه هستند و ورزشکاران اهری با محدودیت در امکانات و تجهیزات؛ به مسابقات استانی و کشوری و حتی اردوهای تیم ملی راه می‌یابند.

وی افزود: به دلیل شرایط کرونایی و بسته بودن برخی از اماکن ورزشی از جمله استخرها که قسمت اعظمی از درآمد برگشتی شهرستان اهر را به خود اختصاص می‌دهد و هیأت‌های ورزشی شهرستان را با مشکلات عدیده‌ای مالی مواجه کرده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان اهر با اشاره به اینکه نزدیک به ۲ سال است که از این منابع مالی؛ ریالی به هیأت‌های ورزشی واریز نشده است و اندک کمک به هیأت‌های ورزشی اختصاص می‌یابد از طریق خیرین ورزش‌یار تأمین می‌شود، گفت: این در حالی است که هیأت‌های ورزشی اهر از نظر مقام‌آوری و حضور در مسابقات کشوری و اردوهای تیم ملی کم نیاورده‌اند و نیاز دارد از این عزیزان که با دست خالی برای شهرستان، استان و کشور افتخارآفرینی می‌کنند به طور جدی حمایت شوند.

علیجانپور ادامه داد: لیست درخواستی تجهیزات و امکانات و درخواست کمک مالی به ۳۶ هیأت ورزشی فعال شهرستان اهر به ارزش حدودی ۴ میلیارد ریال تقدیم مقام عالی وزارت می‌شود امیدوارم وزیر ورزش و جوانان دستورات لازم برای برآورده شدن درخواست‌های ورزشکاران اهری را صادر نمایند.

وی یادآور شد: با توجه به این‌که شهرستان اهر قهرمانان ملی در رشته‌ی کبدی دارد و استعدادهای فراوانی در رشته کبدی بین جوانان و نوجوانان اهری داریم، لذا پاسخگویی به خواسته‌ی کبدی‌کاران؛ نیاز مبرم به احداث خانه کبدی در شهرستان اهر داریم چراکه با وجود قهرمانان و ملی‌پوشان کبدی در شهرستان اهر، محل تمرینی برای ورزشکاران اهری وجود ندارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان اهراضافه کرد: سکوهای تماشگران استادیوم تختی که مُشرف به خوابگاه ورزشکاران که از زمان زلزله سال ۹۱ ارسباران تخریب شده و نیازمند بازسازی است و به دلیل کمبود اعتبارات عمرانی امکان اصلاح و بازسازی سکوی تماشگران تنها مجموعه ورزشی شهرستان اهر وجود ندارد.

علیجانپور بابیان اینکه شهرستان اهر با داشتن نزدیک به ۲۰۰ روستای دارای ساکن؛ فقط ۲۰ روستای اهر دارای زمین خاکی فوتبال، یک روستای دارای چمن مصنوعی و ۸ روستا دارای خانه ورزش روستایی هستند، تصریح کرد: در صورت تأمین اعتبار می‌توانیم جوانان روستایی را از حداقل‌ترین امکانات ورزشی بهره‌مند سازیم.

وی با تاکید بر اینکه متأسفانه در مناطق حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی شهر اهر هیچ‌گونه زیرساخت ورزشی و تفریحی وجود ندارد، بیان کرد: انتظار مردم مناطق حاشیه‌ای و محروم از خدمات دولتی این است که در دولت آیت‌الله رئیسی بتوانند از حداقل‌ترین امکانات و زیرساخت‌ها بهره‌مند شوند.

رئیس اداره ورزش و جوانان اهر خاطرنشان کرد: از این‌رو درخواست اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر از وزیر ورزش و جوانان؛ تأمین اعتبار لازم برای احداث ۴ زمین چمن مصنوعی در چهار منطقه‌ی حاشیه‌نشین اهر است.

انتهای پیام/