آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 27096
چهارشنبه - ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
مدیر آموزش و پرورش اهر:

ریالی از بابت سرانه دانش‌آموزی در ۹ ماه سال جاری دریافت نکرده‌ایم/ کرامت معلمان باید حفظ شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، جعفر شجاعی در دیدار نماینده مردم اهر و هریس و فرماندار شهرستان اهر با اهالی روستای خونیق با اشاره به اینکه مدرسه روستای خونیق ۶۸ دانش‌آموز و ۱۱ معلم دارد، اظهار کرد: از سال جاری ۹ ماه سپری می‌شود حتی ریالی اعتبار با عنوان سرانه دانش‌آموزی تخصیص نیافته نه‌تنها بگوییم این روستا بلکه در هیچ روستا و شهرستانی سرانه دانش‌آموزی تا به امروز تخصیص نیافته است.

وی با اشاره به اینکه میزان تعمیرات مدارس شهرستان اهر بسیار بیشتر از سایر شهرستان‌های آذربایجان شرقی است، افزود: در این روستا از مدرسه آن‌طور که انتظار می‌رود نگهداری لازم صورت نگرفته و سال گذشته که مدرسه راهنمایی روستای خونیق در شرایط بدی قرار داشت با هزینه کرد توانستیم بخشی از مشکلی که از ناحیه فضای فیزیکی مدرسه ناشی شده بود را برطرف کنیم.

مدیر آموزش و پرورش اهر اضافه کرد: مدیر سابق مدرسه روستای خونیق حاضر به ماندن در این روستا نبود و علت آن را هم عدم همراهی و همکاری اهالی عنوان کرده بود.

شجاعی در واکنش به اظهارات اهالی روستای خونیق در خصوص مشکلات مدرسه، گفت: هرگاه اگر سرانه دانش‌آموزی تخصیص یافت آن‌وقت می‌توانیم برای رفع مشکلات مدرسه‌این روستا اقداماتی انجام دهیم.

وی بابیان اینکه در مدارس شهر اهر هنوز مدارسی داریم که محوطه داخل مدارس آسفالت‌ریزی نشده است، ابراز داشت: به دلیل اینکه در آسفالت‌ریزی محوطه مدارس محدودیت‌هایی وجود دارد هنوز نتوانسته‌ایم حتی مدارس شهری اهر را آسفالت‌ریزی کنیم این در حالی است که اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی بعد از سال‌های سال در شهرستانی همچون اهر امسال تنها محوطه ۵ مدرسه را آسفالت‌ریزی کرده است.

مدیر آموزش و پرورش اهر بیان کرد: اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی اولویت خود در آسفالت‌ریزی مدارسی را قرار می‌دهد که آمار دانش‌آموزان آن مدرسه بیشتر باشد نه اینکه مدرسه‌ای را آسفالت کند که ۳۲ نفر دانش‌آموز دارد البته اگر اهالی روستا در این امر مشارکت داشته باشد قطعاً برای آسفالت‌ریزی محوطه مدرسه روستای خونیق اقدام می‌کنیم.

شجاعی با تأکید بر اینکه وزیر آموزش و پرورش در دیدار با مدیران اهر، هریس و خواجه قول مساعد برای پرداخت سرانه دانش‌آموزی داده‌اند، گفت: اگر آن‌گونه که قول پرداخت سرانه دانش‌آموزی را وزیر آموزش و پرورش داده‌اند پرداخت کنند نه‌تنها مدرسه خونیق بلکه آن را در بین تمامی مدارس شهرستان اهر تقسیم می‌کنیم.

انتهای پیام/