آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصادی » پیشنهاد سردبیر » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 60066
چهارشنبه - ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
رئیس کمیته امداد شهرستان اهر:

ریشه‌کنی و مهار پدیده فقر بدون در نظر گرفتن مسائل اشتغال، خودکفایی و فرهنگی میسر نمی‌شود

ریشه‌کنی و مهار پدیده فقر بدون در نظر گرفتن مسائل اشتغال، خودکفایی و فرهنگی میسر نمی‌شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حسین بگلری در آیین افتتاح کارگاه قالیبافی مددجویان کمیته امداد شهرستان اهر با بیان اینکه کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی در تولید فقر هیچ‌گونه نقشی ندارند، اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی و مشکلات اقتصادی دلیل اصلی ظهور فقر در جامعه هستند.

رئیس کمیته امداد شهرستان اهر افزود: کمیته امداد صرفاً می‌تواند خانوارهای نیازمند را از حداقل معیشت تأمین کند تا زندگی این خانواده‌ها از ریل خارج نشود.

وی با اشاره به این‌که ریشه‌کنی و مهار پدیده فقر بدون در نظر گرفتن مسائل اشتغال، خودکفایی و فرهنگی میسر نمی‌شود، گفت: یکی از محورهایی که در شهرستان اهر با جدیت دنبال می‌شود تسهیل در ازدواج جوانان است، به طوری که سال گذشته در ذیل ستاد تسهیل ازدواج جوانان شهرستان اهر ۳۷ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند تحویل شد.

بگلری از تحویل ۳۰ سری جهیزیه با حمایت ستاد تسهیل ازدواج جوانان شهرستان اهر و خیرین در سال‌جاری خبر داد و گفت: همچنین ۳۱ سری جهیزیه پس از تأمین و تکمیل به نوعروسان نیازمند تحویل می‌شود.

رئیس کمیته امداد شهرستان اهر از همچنین تأمین و توزیع ۱۰۰۰۰ بسته معیشتی و جیره خشک در بین خانواده‌های نیازمند این شهرستان خبر داد، تأکید کرد: همچنین در آشپزخانه مهدی کمیته امداد شهرستان اهر نیز بیش از ۱۹۵۰۰ پُرس غذای گرم پُخت شده و در بین نیازمندان توزیع شد.