رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی خبر داد

ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود

ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود

به گزارش اهرامروز، حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری بعد از ظهر امروز در جلسه مشترک ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان بر رعایت مر قانون از طرف مسؤولان برگزاری انتخابات تأکید کرد.

وی با اعلام اینکه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های استان نیز تشکیل می‌شود، افزود: این ستادها به هیچ عنوان قصد و حق دخالت در مسائل اجرایی و نظارتی انتخابات ندارند؛ نظارت بر انتخابات وظیفه شورای نگهبان و هیأت نظارت مجلس شورای اسلامی است. اقدامات ستادهای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی، اقدامات پیشگیرانه است و طبعاً در صورت مواجهه با وقوع جرمی، برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه تأکید مسؤولان بر مردم، رعایت مر قانون است، بیان داشت: خود دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در انتخابات نیز باید قانون را رعایت کنند؛ وابستگی شخص یا گروهی به یک جریان یا تفکر، نباید موجب شود مسؤول دولتی از وی حمایت یا از بیت‌المال برای تبلیغ استفاده کند.

وی افزود: استفاده از بیت‌المال برای نفع شخص یا گروهی به هر نیّت که باشد جایز نیست، دستگاه‌های نظارتی صادقانه و بدون اغماض نظارت کنند.

رضا مسعودی‌فر معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی با اشاره به تبلیغات زودهنگام کاندیداهای انتخابات در فضای مجازی، بر ضرورت نظارت بر تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی تأکید کرد.

در این جلسه نحوه تعامل دستگاه‌های عضو ستاد برای پایش جرائم انتخاباتی بررسی و تدابیر پیشگیرانه اتخاذ شد.

انتهای پیام/