آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » سیاسی » شهرستان اهر » شهرستان ها » صفحه نخست
کد خبر : 3367
سه شنبه - ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
نماینده شوراها در هیئت حل اختلاف شوراهای آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با اهرامروز:

سلب عضویت‌شدگان دفاعیه خود را به هیئت مرکزی حل اختلاف ارائه دهند/ ۳ عضو شورای شهر اهر تذکر کتبی گرفته‌اند

وهاب وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز، با اشاره به سلب عضویت دو عضو شورای اسلامی شهر اهر، اظهار داشت: در جلسه اخیر شورای حل اختلاف شوراهای آذربایجان شرقی در روند بررسی مشکلات شوراها، حامد همتی و فاطمه پاشاپور مسقران به دلیل عدم سکونت در شهر اهر از عضویت در شورای اسلامی این شهر منع شدند که در صورت اعتراض با اسناد حکم آن‌ها قابل‌رسیدگی است.

نماینده شورای استان در هیئت حل اختلاف شوراهای آذربایجان شرقی بابیان اینکه تاکنون چندین نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اهر سلب عضویت و یا تذکر کتبی دریافت کرده‌اند، افزود: طی جلسه اخیر شورای حل اختلاف استان نیز حسنعلی قهرمان‌فرد تذکر کتبی و با اعلام عمومی دریافت کرد.

وی با ذکر اینکه تاکنون پیش‌ازاین دو عضو شورای شهر اهر یک نفر نیز سلب عضویت دائم شده بود، اضافه کرد: در جلسه قبلی ماه گذشته نیز علی نجفی و امیر نشاطی از اعضای شورای اسلامی شهر اهر نیز تذکر گرفته بودند که از طریق امور شوراهای استانداری آذربایجان شرقی ابلاغ کرده‌ایم.

وحیدی با تأکید بر اینکه حکم سلب عضویت حامد همتی و فاطمه پاشاپور مسقران از سوی هیئت حل اختلاف آذربایجان شرقی صادر شده است، تأکید کرد: با توجه به صدور حکم این عضو شورا، می‌توانند قبل از تأیید حکم از سوی هیئت مرکزی حل اختلاف کشور شکایات خود به‌منظور تجدیدنظر در حکم ارائه دهند و اگر دفاعیه‌ای داشته باشند قابل‌رسیدگی است.

نماینده شورای استان در هیئت حل اختلاف شوراهای آذربایجان شرقی با ابراز تأسف از تخلفات برخی از اعضای شورای اسلامی شهر اهر، خاطرنشان کرد: چرا قبل از انجام برخی اقدامات به قوانین توجه نمی‌کنیم به‌طور مثال اگر بنده تخلفی نکنم آیا کسی می‌تواند بنده را سلب عضویت و یا تذکر کتبی دهد پس بنا بر این توصیه می‌کنم تا اعضای شوراهای اسلامی اعم از شهر و روستا از قوانین تبعیت کرده و در این راستا قدم بردارند.

به گزارش خبرنگار اهرامروز، روز یک‌شنبه گفت‌وگویی با فرماندار اهر مبنی بر سلب عضویت دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر اهر بدون اشاره به نام اعضا از سوی پایگاه خبری اهرامروز منتشر شد و در ادامه مصاحبه‌ای با وهاب وحیدی نماینده شوراها در هیئت حل اختلاف شوراهای آذربایجان شرقی صورت گرفت تا جزئیات بیشتری را به دست مخاطبان برسانیم.

به گفته یک منبع آگاه در خصوص حکم سلب عضویت دو عضو شورای اسلامی شهر اهر می‌گوید؛ حکم اعضای شورا بدوی بوده و به‌هیچ‌عنوان حکم قطعی نیست، این دو عضو می‌توانند اسناد و دفاعیه خود را به هیئت مرکزی حل اختلاف شوراها در تهران ارجاع دهند.

همچنین حامد همتی با صدور پیامی عنوان کرده بود که به‌عنوان نایب‌رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی در جلسات این شورا حضور می‌یافت و به دلیل تردد در تهران و تبریز سوءتفاهم عدم سکونت در شهر اهر به وجود آمده که با ارائه مستندات دال بر تأیید سکونت بنده در اهر این سوءتفاهم‌ها برطرف می‌شود.