امام جمعه اهر:

سنگرسازی در اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی حرکت جهادی دولت و ملت را می‌طلبد

سنگرسازی در اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی حرکت جهادی دولت و ملت را می‌طلبد

به گزارش خبرنگار ارسباران نیوز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در نخستین یادواره شهدای ارسباران تیپ مهندسی ۵۷ جهاد سازندگی آذربایجان شرقی که در سالن تبلیغات اسلامی اهر برگزار شد اظهار داشت: پیش‌بینی دشمنان در مورد این‌که انقلاب اسلامی بیشتر از یک یا دو سال عمر نمی‌کند اکنون شاهدیم که غلط از آب درآمد و امسال به سی و نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی پا می‌گذاریم.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه ۵۷ نفر در آذربایجان شرقی و ۹ نفر در شهرستان‌های منطقه ارسباران شهید سنگرساز بی سنگر تقدیم نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرده است، افزود: شهدای سنگرسازان بی‌سنگر برای حفاظت از جان رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس از خودگذشتگی کردند و واقعاً ایثار کردند تا خدشه‌ای به‌نظام و انقلاب وارد نشود.

وی با ذکر اینکه مردم و مسئولان شخصیت‌های بارز شهدای دوران دفاع مقدس را برای جوانان بازگو کنند، گفت: جوانان بیش از هر چیزی استعداد شناخت راه شهدا و شخصیت آن‌ها را دارند و تبیین شخصیت‌های شهدا تأثیر بسیار زیادی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

آیت‌الله حاجی‌زاده بابیان اینکه وصیت‌نامه‌ها و زندگی‌نامه‌های شهدا امروز برای همگان درسی بزرگ است، ادامه داد: نخستین اجلاسیه گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران به میزبانی اهر برگزار شد و خوشبختانه هر سال شاهد استقبال بی‌نظیر شهرستان‌ها در برگزاری یادواره شهدای منطقه ارسباران هستیم درحالی‌که وصایای شهدا راهگشای مردم و مسئولان هستند و بایستی با برگزاری یادواره‌های شهدا فرهنگ ایثار و شهادت را در دل جوانان زنده نگه‌داریم.

امام جمعه اهر با تأکید بر اینکه اگر فردی ایمان و اعتقاد راسخ نداشته باشد نمی‌توان آن را فرد را در روزهای سخت و دشوار یافت، اظهار کرد: برخی‌ها شاید از اموال خود گذشت کند ولی در بحث ازجان‌گذشتگی عقب‌نشینی کند، ولی فردی دارای ایمان عمیق و اخلاص بوده راحت‌تر از جان خود گذشت می‌کند و شهدا در شهادت‌طلبی از همدیگر سبقت می‌گرفتند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در سراسر کشور حضور حماسی و گسترده‌ای خواهند داشت، بیان داشت: حضور گسترده ملت ایران در صفوف راهپیمایی‌ها و مراسمات ملی نشان‌گر رهبر محور بودن مردم است و مردم در جای‌جای کشور تلاش می‌کنند تا منویات مقام معظم رهبری تحقق یابد.

آیت‌الله حاجی‌زاده تصریح کرد: زمانی سنگرسازی برای رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی مورد توجه همگان بود و اکنون خوشبختانه دولت و ملت به‌منظور تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کنند، در حال حاضر سنگر اقتصاد و تولید با عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی شاهد حرکت جهادی دولت و ملت است.

امام جمعه اهر بابیان اینکه نقش ویژه مردم در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی خرید و مصرف تولیدات داخلی است، بیان کرد: با خرید و مصرف تولیدات داخلی علاوه بر اینکه زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌کند بلکه زمینه اشتغال برای جوانان نیز فراهم می‌شود و جهاد کشاورزی نقش بسزایی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارد و تلاش می‌کند تا در زمینه تولید گندم به خودکفایی برسیم.

انتهای پیام/