آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصاد ایران » اقتصادی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 24783
جمعه - ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی:

سهم مالیاتی شهرستان اهر بسیار پایین‌تر از میانگین استانی است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، غلامرضا شریفی در دیدار کارآفرینان و صاحبان صنایع شهرستان اهر با استاندار آذربایجان شرقی که در شهرک صنعتی برگزار شد، اظهار کرد: سهم مالیات شهرستان اهر تنها ۷۷ صدم درصد از کل مالیات‌های وصول‌شده آذربایجان شرقی بوده که بدین معنی است که سهم مالیاتی این شهرستآن‌که عمدتاً از ۱۶ منبع تأمین می‌شد کمتر از یک درصد می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه کلیه فعالیت‌ها در زمینه‌های دام‌پروری و کشاورزی بر اساس ماده ۸۱ قانون مالیات مستقیم معاف از مالیات هستند، افزود: هیچ‌گونه مالیاتی از فعالین کشاورزی، دامداری، پرورش ماهی، زنبورداری اخذ نمی‌شود به‌طوری که نه از جانب سازمان امور مالیاتی اخذ می‌کنیم و نه آن‌ها مجبور به پرداخت مالیات هستند.

وی از بخشودگی جرائم مالیاتی مؤدیان شهرستان اهر در سال ۹۱ هم‌زمان با سال وقوع زلزله خبر داد، گفت: امور مالیاتی آذربایجان شرقی از بابت جریمه دیرکرد در پرداخت مالیات از مؤدیان مالیاتی شهرستان اهر دریافت نکرده‌ایم و نمی‌کنیم.

شریفی بابیان اینکه به لحاظ آن‌که به شهرستان اهر و منطقه ارسباران عرق‌داریم تمامی تسهیلاتی که در قانون پیش‌بینی‌شده را در اختیار مردم قرار می‌دهیم، بیان داشت: با توجه به اینکه شهرستان اهر شهرستانی کمتر توسعه‌یافته بوده و خدای‌ناکرده هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهیم حق و حقوق مردم این شهرستان به هر نحوی پایمال شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی اضافه کرد: مالیات بر ارزش‌افزوده هیچ‌گونه بار مالی بر اصناف، کسبه، مغازه‌دار و تولیدی‌ها ندارد بلکه این مالیات از مصرف‌کنندگان دریافت می‌شود به‌طوری که طلا و جواهرفروشان بین خریدار و امور مالیاتی تنها رابط هستند.

وی میزان مالیات بر ارزش‌افزوده سال جاری را ۹ درصد اعلام کرد، ابراز داشت: این مالیات عموماً از خریداران دریافت و بعد از سه ماه با تسلیم اظهارنامه مالیاتی آن را به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند یعنی حتی یک ریال بار مالی برای مغازه‌داران و اصناف ندارد.

شریفی در پاسخ به این پرسش که برخی‌ها معتقدند که سهم مالیاتی شهرستان اهر نسبت به سایر شهرستان‌های استان بیشتر است آیا در این خصوص پاسخی دارید؟ گفت: اصلاً قضیه‌ای این‌چنین نداریم در حالی که سرانه مالیاتی شهرستان اهر بسیار کمتر از میانگین استانی است اگر موردی باشد که خلاف گفته‌های ما باشد شخصاً پیگیر موضوع و مشکل این افراد خواهم بود.