آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصادی » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 60952
دوشنبه - ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸
رئیس تأمین اجتماعی اهر در دیدار با منتخبان شورای اسلامی شهر:

شهرداری اهر در صورت عمل به تعهدات مشمول بخشودگی ۱۶ میلیارد تومانی جرایم می‌شود

شهرداری اهر در صورت عمل به تعهدات مشمول بخشودگی ۱۶ میلیارد تومانی جرایم می‌شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، کریم طوماری در دیدار منتخبان شورای اسلامی شهر اهر با وی به مناسبت هفته‌ی تأمین اجتماعی با اشاره به بدهی شهرداری اهر به سازمان تأمین اجتماعی گفت: شهرداری اهر به تأمین اجتماعی حدود ۳۶ میلیارد تومان بدهی دارد که از زمان دوره چهارم انباشه شده است.

رئیس تأمین اجتماعی اهر افزود: حق بیمه ماهانه کارکنان شهرداری اهر ۷۵۰ میلیون تومان بوده و به دلیل انباشت عدم پرداخت حق بیمه کارکنان؛ ماهانه یک میلیارد تومان جریمه به بدهی‌های شهرداری اهر اضافه می‌شود.

وی از اقساط بندی بدهی شهرداری اهر به تأمین اجتماعی با حمایت‌های فرماندار اهر خبر داد و یادآور شد: با پادرمیانی فرماندار اهر برای جلوگیری از تحمیل بار مالی به شهرداری اهر طی جلسات مختلف؛ شهرداری اهر مشمول بخشودگی جرایم به میزان حدوداً ۱۶ میلیارد تومانی شد.

طوماری بابیان این‌که اگر شهرداری اهر نتواند اقساط ۱۲ ماهه حق بیمه و جرایم دیرکرد را پرداخت کند جریمه ۱۶ میلیارد تومانی بخشوده نمی‌شود، تصریح کرد: طبق توافقات انجام یافته بدهی شهرداری اهر به تأمین اجتماعی در راستای بخشودگی جرایم به ۱۲ قسط تقسیم شده که هر قسط حدوداً ۲ میلیارد تومان است و اگر پرداخت کنند مشمول بخشودگی جرایم خواهند شد و اگر در پرداخت آن قصور نمایند جرایم بخشوده شده مجدداً به حساب‌شان باز خواهد گشت.

رئیس تأمین اجتماعی اهر با تأکید بر این‌که طبق مصوبه شورای اسلامی شهر اهر درآمد حاصله از فروش زمین توسط شهرداری اهر صرف بدهی تأمین اجتماعی می‌شود، خاطرنشان کرد: اخیراً شورای شهر اهر مصوبه‌ای داشته که هرگونه فروش زمین‌های شهرداری اهر و درآمد آن بایستی ابتدا از بابت بدهی به تأمین اجتماعی پرداخت شود.

وی ابراز داشت: تاکنون هرآنچه در دست داشتیم برای همکاری با شهرداری اهر به‌کار گرفتیم با این هدف که خللی در خدمات‌رسانی به شهروندان اهری وارد نشود، حق بیمه کارکنان بعضاً واریز نشد و چون قصدی نداشتیم تا کارکنان از خدمات درمانی محروم شوند مساعدت کردیم، چراکه هدف‌مان در تأمین اجتماعی خدمات‌رسانی به مردم است البته در این میان تفاوتی بین بدهکار و … قائل نیستیم.

منتخبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر در این دیدار نکته نظرات خود را در خصوص پیگیری پرداخت بدهی شهرداری اهر به سازمان تأمین اجتماعی و مسائل مرتبط با خدمات‌رسانی تأمین اجتماعی بیان کردند.