آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 59914
پنجشنبه - ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳

شهردار سابق اهر اظهارات شهردار جدید را تکذیب کرد/تخلفی در شهرداری نداشته‌ام

شهردار سابق اهر اظهارات شهردار جدید را تکذیب کرد/تخلفی در شهرداری نداشته‌ام

به گزارش اهرامروز، کمال امید شهردار سابق اهر در واکنش به گفت‌و‌گوی خبرگزاری تسنیم با محمد سرقینی شهردار اهر و اتهاماتی که به وی وارد شده جوابیه‌ای صادر کرد؛ اخیراً خبرگزاری تسنیم با شهردار اهر گفت‌و‌گویی انجام داد که برخی ازمسائل مدیریت امور شهری مطرح شده بود.

عطف به مصاحبه خبرگزاری تسنیم در تاریخ ۱۳ آبان‌ماه ۱۳۹۹ با آقای سرقینی تحت عنوان «رونمایی از تخلفات شهردار سابق اهر/ درآمد پایدار شهرداری اهر را تعدادی منفعت طلب به صفر رساندند»؛ به استحضار می‌رساند در این گفت‌وگو شهردار اهر اتهامات کذب و بی‌اساس به این‌جانب نسبت داده و با ادعاهای سراسر دروغ موجب تشویش اذهان عمومی و ایجاد شبهه نسبت به عملکرد این‌جانب در دوره‌ی تصدی مدیریت شهرداری اهر شده است، لذا خواهشمند است جهت درج جوابیه این‌جانب طبق ضوابط قانون مطبوعات اقدام لازم را مبذول فرمایید؛

در ابتدای این گفت‌وگو آمده است؛ آقای سرقینی چندی است در صفحه شخصی اینستاگرامش از تخلفات شهردار قبلی و تعرض‌کنندگان به بیت‌المال پرده برداشته است و تأکید کرده که شهردار سابق اهر در حدود ۲۰ میلیارد چک بلامحل کشیده و این چک‌های بلامحل موجب بی‌اعتباری شهرداری اهر شده است و از طرفی تأکید می‌کند، شهردار سابق اهر ۳۰ فقره نامه بدون موضوع و سابقه در اختیار دارد و استفاده این نامه‌ها علیه شهرداری اهر در آینده‌ی نزدیک دور از انتظار نیست.

این‌جانب اساساً قصد ورود به این حواشی و مکدر کردن خاطر مردم عزیز و صبورمان را نداشتم چراکه یقیناً در این شرایط تحت فشار اقتصادی و شیوع ویروس کرونا همچون بنده باید باری از دوش مردم برداشته و برای هر موضوع بی‌اهمیت و کوچکی خاطر ایشان را پریشان نکنیم. نه این‌که با طرح سخنان پوچ و بی‌اساس و ملتهب کردن فضای جامعه؛ موجب ایجاد یأس و ناامیدی در دل‌ها و ایجاد بدبینی نسبت به مسئولین شوند.

متأسفانه آقای سرقینی در طول یک‌سال گذشته به کررات در فضای مجازی و حقیقی  ادعاهای بی‌اساس را نسبت به دوره‌ی مدیریت این‌جانب در شهرداری اهر را مطرح کرده‌اند که همگی از اساس کذب و دروغ می‌باشند. البته دلایل اصلی این دروغ‌گویی‌ها و شبهه‌افکنی‌ها برای بنده و بسیاری از مردم فهیم و آگاه کاملاً روشن و مبرهن است. اما در شرایط فعلی سکوت در این زمینه را مناسب‌تر می‌بینیم چراکه معتقدم گذشت زمان بسیاری از حقایق را روشن خواهد کرد و فعلاً شفاف‌سازی در مورد ادعاهای مطرح شده را ضروری می‌دانم.

ادعاهای مطرح شده در باب صدور ۲۰ میلیارد چک بلامحل؛ معروض می‌دارد در دوره‌ی شهرداری بنده به دلیل سابقهٔ شهرداری اهر در نزد بانک‌ها از باب مسدودسازی حساب‌ها و چک‌های متعدد برگشتی قبلی، شهرداری اهر فاقد دسته چک بوده و در طول دوران مدیریت بنده بانک‌ها حاضر به ارائه دسته چک به شهرداری اهر نبودند «چک‌های برگشتی معوقه-معوقات بانکی از بابت وام‌ها و مطالبات افراد حقیقی و حقوقی که بیشترشان به کررات موجب اختلال در حساب‌های بانکی شده‌اند».

طرح چنین موضوعی از طرف کسی که حداقل‌ها از امور مالی واقف باشد بعید به نظر می‌رسد تا چه رسد به آقای سرقینی که با علم بر این موضوعات و آگاهی کامل از جزئیات مسائل چنین حرف بی‌اساس را گفته است.

زمانی که بنده شهردار اهر شدم به دلیل بدهی‌ها و چک‌های برگشتی به ارث رسیده از دوره‌های قبل؛ شهرداری اهر فاقد دسته چک بوده و شهرداری در مراودات مالی نمی‌توانست از چک استفاده کند و واقعاً بعید است آقای سرقینی که در دوره‌ی مدیریت قبلی نیز معاون بود از چنین حقیقت بزرگ ناآگاه باشد.

لازم به توضیح است در دوره‌ی بنده تنها ۷ فقره چک به مبلغ ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان جهت تقسیط مطالبات قبلی تأمین اجتماعی از طریق اصلاح و تغییر تاریخ چک‌های برگشت خورده به تأمین اجتماعی؛ علی‌رغم میل باطنی‌ام داده شده است چون اگر انجام نمی‌دادیم لیست بیمه همکاران را قبول نمی‌کردند و تأمین اجتماعی از ارائه خدمات به همکاران خودداری می‌کرد، ادعاهای مطرح شده در خصوص صدور ۲۰ میلیارد چک بلامحل توسط بنده و برگشت خوردن آن‌ها از اساس کذب محض است

قطعاً اسناد و مدارک مالی موجود در شهرداری اهر گواه این ادعاهای بنده هستند، به قبل از ۷ فقره چک‌های اشاره شده به تأمین اجتماعی که آن‌ها اصلاحیه داشتند؛ هیچ‌گونه چکی با امضای این‌جانب به افراد حقیقی و حقوقی تحویل داده نشده است و پرداخت‌ها به صورت نقدی بوده که بیشترشان از مدیریت‌های قبلی به ارث رسیده بود؛ البته مسئولان وقت حسابداری و امور مالی شهرداری اهر می‌توانند در این خصوص شهادت دهند.

آقای سرقینی در ادعای کذب دیگری بنده را به در اختیار گرفتن غیرقانونی ۳۰ فقره نامه بدون موضوع و سابقهٔ متهم کرده‌اند؛ روشن است هر فردی که کمترین آشنایی با مسائل اداری داشته باشد چنین سخن بیهوده‌ای را یر زبان نمی‌آورد. نامه فاقد موضوع و سابقهٔ حتی با وجود مهر و امضاء به چه دردی می‌خورد و چه استفاده‌هایی می‌توان از آن کرد؟! آیا شهرداری اهر دبیرخانه، اتوماسیون و انفورماتیک ندارد و نامه‌ها ثبت نشده و قابل رصد و پیگیری نیستند؟! این ادعای دروغ علاوه بر تهمت نسبت به این‌جانب؛ توهین به شعور مسئولین اداری و دبیرخانه شهرداری است، علاوه بر این اگر قصد سوءاستفاده دارم چرا تاکنون نکردم! یک‌سال زمان کمی نیست.

نامبرده در جای دیگری از این مصاحبه بیان داشته‌اند «متأسفانه شهردار وقت هیچ‌گونه اظهارنظری از بنده و دیگر همکاران و معاونین نمی‌پرسید و در طی مدیریت وی، بنده یک‌بار در جلسات مرتبط حوزه کاری خود حضور پیدا نمی‌کردم و شهردار افراد غیرمرتبط را معرفی می‌کرد. در دوره قبل من اختیارتام را داشتم نه تنها من بلکه دیگر معاونین عملاً هیچ‌کاره بودند»

واقعاً شنیدن این سخنان از زبان یک شهردار شهر مثل اهر؛ تأسف‌آور است، اولاً عملکرد افراد مختلف با گذشت زمان و آشکار شدن تبعات و نتایج اقدامات مشخص می‌شود و در کوتاه مدت شاید هجران سیاه را به جای سفید و سفید را به جای سیاه نشاند، اما در دراز مدت چنین امکانی وجود ندارد.

دوماً مگر تنها وظیفه معاون شهردار شرکت در جلسات و نظردادن است؟ معاون شهردار طبق قانون وظایف و اختیارات گوناگونی دارد که باید در مقابل این وظایف و اختیارات پاسخگو باشد، اگر ایشان در مقام معاونت شهردار واقعاً هیچ‌کاره بوده‌اند چرا استعفاء نمی‌دادند! و هنگام تغییر محل خدمت‌شان آن همه واسطه و التماس چرا می‌کردند؟ این چه رسمی است که تا موفقیتی بیان می‌شود همه می‌گویند ما بودیم و تا نقایصی دیده می‌شود همه می‌گویند ما هیچ‌کاره بودیم!

بنده به نوبه خود به خاطر بیان این سخنان در پیشگاه مردم عزیز شرمسارم و افسوس می‌خورم که شهردار شهر بزرگی همچون اهر به‌جای پرداختن به امور کلان شهری و صرف وقت خود برای خدمت‌رسانی حداکثری به مردم؛ وقتش را صرف بیان چنین سخنان دروغ و بی‌اهمیتی در اینستاگرام و تلگرام می‌کند.

بازهم تکرار می‌کنم که این‌جانب به هیچ عنوان قصد ورود به این مباحث را نداشتم اما این اتهامات در طول یک‌سال گذشته آن‌قدر از زبان و قلم این افراد تکرار شده که علی‌رغم میل باطنی چاره‌ای جز پاسخ به آن‌ها نداشتم، این‌جانب بعد از اتمام مسئولیتم در اهر سعی کردم کوچک‌ترین دخالت و حتی اظهارنظری در مورد مسائل مربوط به شهرداری اهر انجام ندهم تا خدای‌ناکرده خللی در روند خدمات‌رسانی شهرداری ایجاد نشود و حتی رفت و آمدهای معمول و شخصی خود به منطقه را نیز کاهش دادم تا شائبه‌ای ایجاد نشود؛ اما متأسفانه به نظر می‌رسد این افراد با دامن زدن به حواشی و دروغ‌پراکنی و با تشویش اذهان عمومی و ایجاد جار و جنجال، قصد دیده شدن دارند تا به هر قیمتی صندلی خود را حفظ کنند.

ما نباید فراموش کنیم که این صندلی‌ها به امانت در نزد ماست تا به مردم خدمت کرده و در پایان مأموریت آن را تحویل دهیم. این صندلی‌ها غنیمت نیست که بر سر آن جنگ به راه انداخته و از هیچ رفتار زشتی برای حفظ آن دریغ نکنیم. هرچند صندلی‌هایی که با دروغ و تهمت و شانتاژ و فریب به دست می‌آیند لابد باید با چنین روش‌هایی هم حفظ شوند!

اگر ما خدمتی برای مردم انجام داده‌ایم یا می‌دهیم وظیفه ما بوده و تیزبین و فهیم ما از خدمت تا خیانت‌ها آگاه می‌شوند و با حرکت‌ها و رفتار پوپولیستی در اینستاگرام و تلگرام نمی‌توان مردم را فریب داد.

ارائه عملکرد به مردم از طریق رسانه‌ها بسیار مفید است اما این عمل با تهمت‌زنی و دروغ‌پراکنی و دیده شدن به هر قیمتی تفاوت فاحشی دارد. البته لازمه‌ی فهم این نکات مهم رسیدن به یک بلوغ خاص است، آن‌گونه که سردار دل‌ها گفت: “باید به این بلوغ برسیم که نباید دیده شویم”

توصیه این‌جانب به جنابعالی اینست که به جای پرسه زدن‌های بی‌مورد توسط خود و عمال خود به تناسب اقتضای شهرستان جلوگیری کنید، چون اولویت حقیر توسعه بی‌قید و شرط منطقه ارسباران مخصوصاً شهر اهر که قدمت دیرینه‌ای در بین شهرهای استان و حتی کشور دارد و پتانسیل قوی نیروی انسانی که افتخار کشور عزیزمان هستند و دوست ندارم حتی لحظه‌ای از وقت مسئولین عزیز و خوانندگان پیام‌ها به موضوع بی‌اهمیت صرف شود؛

 با نصب‌العین قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری بالغ‌بر یک‌سال است که در مقابل تمامی هجمه‌های ناجوانمردانه شما و عمال‌تان بنا به مصلحت شهر سکوت اختیار کردم اما هر انسانی آستانه تحملی دارد درست است که اولویت حقیر پیشرفت بی‌چون و چرای منطقه در فضای آرام و بدون تنش می‌باشد ولی در صورت ادامه روند پیش گرفته شده توسط جنابعالی؛ علی‌رغم میل باطنی و نبود شرایط پاسخ‌دهی به جنابعالی به جهت پاره‌ای از مسائل بر اساس اعلام مراجع قانونی مجبور به پاسخگویی به ریز مطالب و اسنادی که در اختیار بنده موجود می‌باشد می‌نمایم.

کمال امید – شهردار سابق اهر

انتهای پیام /۱۲۴