آخرین عناوین اخبار » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 59085
دوشنبه - ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
فرماندار شهرستان اهر:

شهرستان اهر در وضعیت «زرد و پُرخطر» کرونایی/ برگزاری مراسمات عقد و عروسی ممنوع است!

شهرستان اهر در وضعیت «زرد و پُرخطر» کرونایی/ برگزاری مراسمات عقد و عروسی ممنوع است!

به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا با اشاره به این‌که شهرستان اهر از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت «زرد و پُرخطر» قرار دارد اظهار داشت: تنها سه شهرستان آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز کرونایی است و این‌که وضعیت اهر زرد بوده نباید فکر کنیم که کرونا تمام شده و وضعیت عادی است بایستی در هر شرایط پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی در واکنش به درخواست‌ها برای اعمال محدودیت در شهرستان اهر افزود: اعمال محدودیت‌های کرونایی در حیطه اختیارات شهرستان نیست بلکه باید در این خصوص ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری کند.

فرماندار شهرستان اهر، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در اماکن شهرستان اهر را اجباری دانست، گفت: خودداری از حضور در اجتماعات، رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک در محیط خارج از منزل برای کنترل و مهار ویروس کرونا برای شهروندان توصیه می‌شود.

محمودی اضافه کرد: تاکنون هیچ‌گونه مجوزی برای برگزاری مراسمات عقد، عروسی و … صادر نشده است، لذا در شهرستان اهر از نیروی انتظامی، اتاق اصناف، شبکه بهداشت و درمان می‌خواهیم هر کسی که خارج از مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا عمل می‌کند مورد برخورد قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باشگاه‌های ورزشی، ورزش‌های انفرادی که غیر تجمعی محسوب می‌شوند طبق مصوبات قبلی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند و کتابخانه‌های عمومی و رستوران‌های شهرستان اهر تنها با ۵۰ درصد ظرفیت می‌توانند فعالیت خود را از سرگیری کنند.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه سخنان خود هفته‌ی قوه قضائیه، سال‌روز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی و روز اصناف را تبریک گفت و افزود: همچنین از مجموعه سیستم بهداشت و درمان و کادر درمانی که ۴ ماه است با ویروس کرونا درگیر هستند قدردانی می‌کنم.

محمودی با تاکید بر این‌که بی‌تفاوتی بخشی از مردم اهر نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دغدغه‌ای برایمان شده است، بیان داشت: صنوف و کسبه بایستی در شرایط که ویروس کرونا دوباره اوج گرفته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و اگر صنفی نسبت به پروتکل‌ها بی‌توجهی کند واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر ملزم به برخورد با متخلفان و تهدیدکنندگان سلامت عمومی است.

انتهای پیام/