فرهنگ و هنر
کد خبر : 1092
دوشنبه - ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
دو خبر از رادیو

صدای «بستنی فروشی نادر» در آمد/ جشنواره فیلم مقاومت در رادیو

به گزارش خبرگزاری مهر، علاقمندان به شنیدن سریال های رادیویی می توانند پنجم مهر ماه شنونده سریال رادیویی «بستنی فروشی نادر» به کارگردانی ایوب آقاخانی از رادیو نمایش باشند.

هدیه رضایی نویسنده مجموعه رادیویی «بستنی فروشی نادر» درباره نحوه نگارش این اثر گفت: پیش از نوشتن این مجموعه، آثاری از شهدای دفاع مقدس را مطالعه کردم و پس از آن تصمیم گرفتم قصه ای بنویسم که در یک مکان مشترک اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: سرانجام تصمیم گرفتم ماجرای این نمایش در یک بستنی فروشی اتفاق بیفتد که در واقع هر داستان آن مربوط به فردی است که قبلا در جنگ شرکت داشته است.

در نمایش رادیویی «بستنی فروشی نادر» هنرمندانی چون احمد گنجی، علی میلانی، عرفان ابراهیمی، محمدرضا قلمبر، مونا صفی، اسماعیل بختیاری و تعداد دیگری از هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی در آن به ایفای نقش می پردازند.

این سریال رادیویی به تهیه کنندگی شهلا نیساری، صدابرداری رضا طاهری و افکت نرگس موسی پور دوشنبه پنجم مهرماه ساعت ۹ صبح روی آنتن رادیو نمایش می رود.

«عصر فرهنگ» آینه جشنواره فیلم مقاومت

رادیو فرهنگ همزمان با برگزاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با حضور در محل برگزاری این جشنواره هر روز ساعت ۱۶:۳۰ شنوندگان را با برنامه «عصر فرهنگ» در جریان آخرین رویدادهای جشنواره قرار می دهد. این برنامه گزارشی از اکران فیلم ها در پردیس سینمایی ملت و سینما فلسطین پخش می کند.

محسن حکیم معانی تهیه کننده این برنامه، سعید اسلام زاده و علی جعفری کارشناسان برنامه و سعید زارع محمدی و سمیه نجفی کارشناسان برنامه «عصر فرهنگ» هستند که از جشنواره فیلم مقاومت به صورت زنده و مستقیم پخش می شود.