آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » مذهبی
کد خبر : 60393
پنجشنبه - ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تاکید کرد

ضرورت احیای بقعه شیخ شهاب الدین اهری در کنار تلاش برای ثبت جهانی

ضرورت احیای بقعه شیخ شهاب الدین اهری در کنار تلاش برای ثبت جهانی

به گزارش اهرامروز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سید شهاب الدین حسینی در مراسم اهدای ۵۰ سری جهیزیه و ۱۴دستگاه تبلت دانش آموزی بین زوج‌های جوان و دانش آموزان نیازمندان شهرستان اهر، بر تاکید بر جایگاه و ارزش بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری در نگاه فرهنگی مردم منطقه و شهرستان اهر، گفت: احیا و ثبت جهانی این بقعه یکی از خواسته‌های به حق مردم شهرستان و منطقه ارسباران است که خوشبختانه در چند ماه اخیر اقدامات موثری در این خصوص انجام شده که امیدواریم هرچه سریع تر به سرانجام برسد و موجبات توسعه و پیشرفت این شهرستان و منطقه را باعث شود.

 وی از پیگیری و احداث بزرگترین سردخانه این شهرستان با ظرفیت ۱۰ هزار تن که ساخت آن راکت مانده است در سال آتی خبر داد و افزود: با احداث این پروژه، علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲۵ نفر از نیازمندان و مردم شهرستان زمینه ایجاد مرکز سبد بافی، سورتینگ میوه، کنسانتره و سایر فرآورده‌های میوه در کنار این سردخانه فراهم شود.

وی گفت: بزرگترین موقوفه ثبت جهانی ربع رشیدی به مرکزیت تبریز است که در هشت استان کشور نیز پراکنده بوده و امیدواریم در ۱۲ اسفند ماه با برگزاری اولین کنگره بین‌المللی خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی در فضای مجازی با مشارکت دانشگاه‌های استان و با محوریت وقف و علم‌الادیان و در ادامه نیز در صورت احیای این موقوفه گامی بزرگ در حوزه فرهنگی استان برداشته شود.

حجت‌الاسلام حسینی در خاتمه از جمله دغدغه‌های مردم شهرستان را بلاتکلیفی برخی آرامستان‌های متروکه این شهرستان برشمرد و افزود: در این خصوص، ساماندهی آرامستان‌های این شهرستان ضروری بوده و حتی قبرستان وقف شده‌ای به نام “وادی السلام” در جاده آذغان اهر احداث می‌شود. سعی خواهیم کرد تا کارهای اجرایی، غسالخانه و … در آینده‌ای نزدیک انجام و برای خدمت رسانی به مردم این شهرستان واگذار شود.