آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 59895
جمعه - ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان:

ضرورت احیای نگاه فرهنگی به بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری در کنار ثبت جهانی

ضرورت احیای نگاه فرهنگی به بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری در کنار ثبت جهانی

به گزارش اهرامروز، حجت‌الاسلام سید شهاب الدین حسینی در جلسه مشترک اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، میراث فرهنگی و فرمانداری اهر، به جایگاه ویژه و معنوی بقعه شیخ شهاب الدین اهری در بین مردم منطقه اشاره کرد و افزود: لازمه احیای این نگاه فرهنگی یک حرکت زیبا بوده که در حال شکل‌گیری است.

وی با تاکید بر این‌که ما موافق ثبت جهانی این مجموعه تاریخی بوده و هر آنچه در توان داشته باشیم، کمک خواهیم کرد، افزود: احیای مباحث فرهنگی و ثبت جهانی این اثر تاریخی در اقتصاد گردشگری منطقه نیز موثر خواهد بود.

حجت‌الاسلام حسینی با تاکید بر اهمیت توجه به بحث گردشگری مذهبی و ابعاد گسترده آن، بیان کرد: در بحث سرمایه‌گذاری و توجه به نگاه گردشگری نیز راغب هستیم تا در راستای توسعه منطقه نیز گام برداشته شود.

وی با اشاره به آمادگی و رغبت اداره کل اوقاف و امو خیریه استان در حوزه سرمایه‌گذاری و استفاده بهینه از ظرفیت موقوفات در راستای توسعه منطقه، گفت: در حوزه احداث هتل و رستوران نیز آماده هستیم و می‌توان از بعد فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و گردشگری به این مباحث ورود کرد.
وی در ادامه اظهار کرد: در این شهرستان در راستای ایجاد مجموعه‌های فرهنگی، مذهبی و خدماتی و همچنین ساماندهی گورستان‌های متروکه و … کمر همت بسته‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با تاکید بر این‌که در مورد امام زاده زین الدین فندقلو نیز در نظر داریم مجموعه گردشگری و فرهنگی ایجاد شود، افزود: در بحث بودجه انتظار کمک داریم و خواستار عنایت ویژه مسئولان شهرستان هستیم تا بتوانیم این مجموعه فرهنگی و تفریحی را محقق کنیم.