آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 29313
دوشنبه - ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
رئیس دادگستری شهرستان اهر:

ضرورت بررسی تخصصی معضل پارکینگ در خیابان‌ها و مراکز پرتردد شهر

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدی علی نظری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اهر اظهار کرد: کمبود فضا برای پارک کردن خودروها در خیابان‌های مرکز شهر یکی از معضلاتی است که در سال‌های اخیر شهروندان اهری را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه پارکینگ‌های موجود در شهر جوابگوی تعداد زیاد اتومبیل‌ها نیست گفت: متأسفانه به دلیل کمبود فضا و توجه نکردن کافی مدیریت شهری به ایجاد کافی پارکینگ‌های عمومی، در ساعات عصر و مواقع پرتردد، جایی برای پارک خودروها در خیابان‌های مرکز شهر یافت نمی‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان اهر ضمن گلایه از ادارات و ارگان‌های مربوطه عنوان کرد: مسئله کمبود فضا در خیابان‌ها و مراکز پرتردد شهر باید در جلسه‌ای تخصصی با حضور شهرداری، فرمانداری و نیروی انتظامی موردبحث و بررسی قرارگرفته و مشکل به حداقل برسد.

نظری با اشاره به اینکه در ماه‌های پایانی سال قرار داریم و معضل ترافیک در ایام نزدیک به پایان سال تشدید خواهد شد ادامه داد: متأسفانه در برخی موارد مشاهده می‌شود که تعدادی از کسبه حاضر در خیابان‌های مرکز شهر ضمن سد معبر در تعدادی از مسیرها، اتومبیل خود را نیز در روبروی مغازه‌های خود پارک می‌کنند که این امر موجب ایجاد زحمت برای شهروندان و ایجاد ترافیک می‌شود.

محل مقداری از هزینه‌های دریافت شده از ماده صد توسط شهرداری را ایجاد پارکینگ‌ها دانست و گفت: از شهردار جدید و شورای  اسلامی شهر انتظار داریم تا فکری به حال ترافیک و مدیریت پارک خودروها بکنند تا تردد شهروندان عزیز تسهیل شده و شاهد ترافیک و راه‌بندان‌های بی‌مورد نباشیم.